járműgyártás

Az új Volkswagen ID.4

2020.09.25.

Bemutatjuk az ID.4-et, amely digitális világpremierjét ünnepli. Ez a Volkswagen első teljesen elektromos meghajtású szabadidőautója, amely nulla helyi kibocsátást generál, és szén-dioxid-semleges egyensúlyban készül. A világ legnagyobb piaci szegmensében kerül bevezetésre, a kompakt SUV-kategóriában.

"Az ID.4 egy érzelemdús sokoldalú jármű, amely hatékony elektromos hajtásával, tágas helykínálatával, modern asszisztens rendszereivel és erőteljes dizájnjával sok ügyfelet fog lenyűgözni" - mondja Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. „Ez a modell első globális elektromos autóként vezeti be a piacra moduláris elektromos hajtáskoncepció platformunkat, amelyet kifejezetten az elektromos mobilitáshoz fejlesztettek ki az egész világra. A Volkswagen így ismét megmutatja vezető szerepét az innováció, a technológia és a minőség terén egy nagy volumenű piacon. ”

A SUV modellek nagyon népszerűek és egyre nagyobb számú vásárlót vonz. Ez a legnépszerűbb járműszegmens az USA-ban és Kínában, mivel jó láthatóságot, biztonságot és kényelmet kínálnak. Európában és Németországban is a piaci részesedés folyamatosan növekszik, és különösen a kompakt modellek keresettek. Az ID.4-gyel a Volkswagen első ízben kínál teljesen elektromos meghajtású SUV-t. Teret, rugalmasságot és minden olyan előnyt kínál, amelyet az ügyfelek értékelnek a szabadidőautókkal kapcsolatban.

Az ID.4 egy sokoldalú tehetség, amelyet sportosan, ugyanakkor könnyen és kényelmesen lehet vezetni. Az akkumulátor akár 77 kWh (nettó) energiát tárol el, és legfeljebb 520 km (WLTP) hatótávolságot tesz lehetővé. Az utastér alá van felszerelve, ami garantálja az alacsony súlypontot. A hátsó tengelynél elhelyezett elektromos meghajtómotor 150 kW (204 LE) teljesítményt termel - ez elegendő ahhoz, hogy 0-ról 100 km / h-ra 8,5 másodperc alatt gyorsuljon fel, és 160 km / h maximális sebességet érjen el az ID.4. A hátsókerék-hajtás erős tapadásának és 21 centiméteres hasmagasságának köszönhetően az E-SUV szelíd terepen is jól teljesít.

Dinamikus megjelenés. Az ID.4 külseje sportos arányokkal rendelkezik az ultramodern megjelenés érdekében. Tiszta, áramló dizájnját a természet ihlette, és nagyon jó aerodinamikát garantál 0,28-as ellenállási együtthatóval. Már az alapváltozatában is olyan fényszórók találhatók, amelyek szinte teljesen fénykibocsátó diódákkal vannak felszerelve, míg a hátsó lámpa egységeket teljesen ezzel a technológiával szerelték fel. A csúcskategóriás változatként az interaktív IQ.Light LED mátrix fényszórók még progresszívabbak: elforduló lencsemodulokkal fogadják a sofőröket, és intelligensen vezérelt távolsági fényt hoznak létre. Ezeket a fényszórókat párosították az új 3D LED-es hátsó lámpa egységekkel. Hátsó lámpájuk különösen homogén és intenzív vörös színnel világít. A legfeljebb 21 collos átmérőjű nagy kerekek kiemelik a jármű karakterét.

Tágas koncepció: hosszú tengelytáv, rengeteg hely az utasoknak és a csomagoknak

A 4,58 méter hosszú ID.4 a Volkswagen moduláris elektromos hajtáskoncepció (MEB) architektúráját használja. Teljesen új módon osztja meg az utasok és a technológia terét az utasok javára. A jármű belsejében rendelkezésre álló hely a következő kategóriába tartozó hagyományos SUV-ok szintjén van. A színek és az anyagok modernek, ugyanakkor otthonosak is. A hátsó üléstámla helyzetétől függően a csomagtér 543 és 1575 liter közötti űrtartalommal büszkélkedhet. Az ID.4 felszereltségi listája tartalmaz elektromos nyitású csomagtartóajtót, tetőkorlátot és vonóhorgot is.

Az E-SUV működési koncepciója nem függ a fizikai gomboktól és kapcsolóktól. Két kijelzőn alapul - az egyik átlósan akár 12 collos és érintési funkcióval, valamint a „Hello ID” természetes hangvezérléssel rendelkezik. Az új ID.Light - keskeny fénysáv a szélvédő alatt - intuitív módon támogatja a járművezetőket. A kibővített valóságban megjelenő head-up kijelző opcionálisan elérhető, hogy a kijelzők sokaságát elegyítse a valósággal - például a járművezetőket irányító figyelmeztető navigációs nyilak pontosan a megfelelő sávban vannak kivetítve az útfelületre. A Discover Pro navigációs rendszer a We Connect Start online szolgáltatásokat fedi fel. Az IQ.Drive vezetőt támogató asszisztens rendszerek még nyugodtabbá teszik a vezetést, és ez különösen érvényes a Travel Assistre. Az ID.4-ben szereplő szoftvereket és hardvereket egy teljesen új architektúra részeként tervezték, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy a vásárlás után frissítéseket töltsenek le az autóba.

We Charge: töltsön otthon, amikor kint van, és hosszú utakon

Az ID. modellekkel, a Volkswagen piacra dob egy komplett csomagot az elektromos autók kényelmes, összekapcsolt és fenntartható töltésére We Charge néven. Ez ideális megoldást kínál minden helyzetre - akár otthon, külső helyszinen tartózkodik, akár hosszú úton van. Az ID.4 egyenárammal kb. 30 perc alatt tölthető fel egy egyenáramú gyorstöltő állomáson, hogy a következő 320 km-t (WLTP szerint 125 kW-nál) megtegye.

Ezzel párhuzamosan a Volkswagen létrehozza a fenntartható elektromos mobilitás ökoszisztémáját az ID. modellek körül. Az ID.4 ügyfelek olyan járművet kapnak, amelyet szén-dioxid-semleges mérleggel gyártottak. És ha fenntarthatóan termelt villamos energiával töltik - például a Volkswagen Naturstromot -, akkor az úton is semleges marad.

A Volkswagen stratégiája: elektromos a mobilitás jövője

A Volkswagen kiegészíti a márka hagyományos termékportfólióját az ID. családdal: új, független termékkínálat. A kompakt ID.3 után az ID.4 SUV a második teljesen elektromos modell. A jövőben a Volkswagen a globálisan virágzó kompakt SUV szegmensben versenyez majd az ID.4-el. Az ID.4 fokozatosan válik egy elektromos meghajtású, globális autóvá, hiszen a tervek szerint az E-SUV gyártása és értékesítése nemcsak Európában, hanem Kínában és később az USA-ban is folyik majd. Összességében a Volkswagen márka tizenegy milliárd eurót fektet be az elektromos mobilitásba 2024-ig a Transform 2025+ stratégia részeként.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....