Renault

Azért a pénz az úr: marad Romániában a Renault?

2014.02.25.

Az infrastruktúra fejlesztése mellett a bérköltségektől is függ, hogy marad-e Romániában a francia Renault gépkocsigyár, amely a Dacia gépkocsit gyártja itt derült ki hétfőn Nicolas Maure, a Renault Románia vezérigazgatójának nyilatkozatából.

A Mediafax román hírügynökség szerint Maure leszögezte, hogy a francia gyártó egyelőre nem telepíti át a mioveni összeszerelő üzemét a marokkói Tangerbe, de leszögezte, a romániai gyárnak meg kell őriznie versenyképességét.

A vezérigazgató kifejtette, a francia gyártó számára nagyon fontos, hogy Románia nyugati határáig könnyen eljuttathassák az exportra szánt járműveket. Hozzátette: számításaik szerint járművenként 30 eurót takarítanának meg, ha a gyártól Románia nyugati határáig végig autópályán közlekedhetnének a Dacia járműveket szállító teherautók. Rámutatott: a romániai üzem versenyképességét egyéb fontos tényezők is meghatározzák, így például a bérköltségeket egy bizonyos szinten kellene tartani, különben a marokkói gyár egyre versenyképesebbé válik, és elérheti a romániai üzem hatékonyságát.


A mioveni összeszerelő üzem egyelőre marad

A hírügynökség szerint a vezérigazgató leszögezte: a Renault-nak egyelőre nem áll szándékában elhagyni Romániát, de figyelembe véve a marokkói üzem fejlődését, fontos, hogy a romániai is megőrizze versenyképességét. A Dacia mioveni üzeméből jelenleg naponta 350 teherautó szállítja a járműveket Nyugat-Európába. Február elején Traian Basescu román államelnök jelentette ki, hogy a Dacia áthelyezi összeszerelő üzemét Észak-Afrikába, mert a román kormány nem tekinti prioritásnak a dél-romániai Pitesti és az erdélyi Nagyszeben (Sibiu) közötti autópályaszakasz építésének az elkezdését.

A Renault Románia akkor közölte, hogy nem távoznak Romániából, de az újabb beruházásokat az infrastruktúra-fejlesztéstől teszik függővé.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....