Porsche

Bajnokok Tornája Porsche módra

2016.08.02.

Minden évben nagy sikert arat a versenyszezon végén rendezett Bajnokok Tornája (Race of Champions) a maga szinkronpályáin játszódó vetélkedőivel, viszont az Atlanti-óceán túlpartján, a show nagymesterei már jóval a ma ismert rendezvény előtt megalkották a saját bajnoki tornájukat, amelynek történetében a Porsche is jelentős szerepet játszott.

Évről-évre megrendezik a különböző autósport szakágak bajnokainak összecsapását, amelyet ROC-ként, magyarul Bajnokok Tornájaként ismerünk. Az 1988-ban kezdődött bajnoki viadal a kezdetektől hosszú-hosszú éveken át a Spanyolországhoz tartozó Gran Canaria szigetén, murvás szinkronpályákon zajlott. A hangulatra már akkor sem lehetett panasz, de a show kedvéért elérhetőbb helyszínekre költöztették, és többnyire európai nagyvárosokban folytatódott. Ugyanakkor az USA-ban másfél évtizeddel korábban, már 1973-ban „feltalálták a spanyol viaszt”, és International Race of Champions néven létrehozták a legjobbak mérkőzését. Érthető okokból Magyarországra nehezen ért el a nagyszerű kezdeményezés híre, pedig ahogy azt az amerikaiaktól megszokhattuk, egyből nagy hangsúlyt fektettek a showra. Így nem is csupán egyetlen eseményből állt a torna, hanem mindjárt négyfutamos minibajnokságként funkcionált.

Az ötlet, hogy a különböző szériák mestereit ugyanabba az arénában eresszék össze, az élő legenda, Roger Penske fejéből pattant ki. A „Kapitány” becenéven elhíresült tulajdonos idén már ötvenedik éve egyengeti IndyCar egységének útját, ám mindig talál rá módot, hogy belekóstoljon más projektekbe is. A Nemzetközi Bajnokok Tornája( IROC) tehát részben neki köszönhető, de David Lockton nélkül nem jöhetett volna létre. Az egykori Ontario Motor Speedway elnöke, pénzügyi és szervezői segítségével járult hozzá az IROC megszületéséhez. És akkor elérkeztünk a számunkra leglényegesebb részhez!

A versenyautókhoz! Mi lehetne a legmegfelelőbb gép ahhoz, hogy a lehető legkiegyenlítettebb feltételek mellett mérjék össze tudásukat a bajnokok? Hát persze, hogy a Porsche 911-re esett a szervezők választása! Presztízsben és megbízhatóságban is tökéletes választásnak bizonyult a már akkor is rendkívül népszerű autó. Hiszen a bajnokoknak kijár egy ilyen patinás márka terméke, illetve senki nem akarta azt látni, hogy széthulló motorok döntsék el a csatákat. Többek között ezért is döntöttek a megbízható német technika mellett. A „királyok közül a császárt” csak tiszta küzdelem után lehet felavatni. Penske megrendelt tehát 15 darab Porsche 911 3.0 RSR versenyautót, amelyek 1973 októberére megérkeztek Zuffenhausenből.

Az autók a szivárvány minden színében pompáztak, hogy a nézők jól beazonosíthassák a benne ülő versenyzőket. Összesen tizenkettőt, ugyanis a mezőny számát ennyiben limitálták. A maradék három Porschét pedig félretették arra az esetre, ha valamelyik pilóta összetörné a számára rendeltetett példányt. Az autókon egyébként alig módosítottak a versenyekre. A „kacsafaroknak” nevezett hátsó légterelőket nagyobbra cserélték, és látványos, félkövér betűs Porsche feliratokat ragasztottak a 911 RSR-ek oldalára. A versenyzőket persze nem csak az autók színéről, hanem a nevükről is felismerhetővé tették. Ezt szintén matricákkal oldották meg az autók oldalán, illetve a szélvédő tetején.

A résztvevők meghívásos alapon érkeztek, még az F1-ből is sikerült átcsábítani több versenyzőt. Emerson Fittipaldi, Denny Hulme, Peter Revson, hogy csak a legismertebbeket említsük, mind rajthoz álltak, de ott volt még a NASCAR sztár Richard Petty, illetve az Indy versenyzés (akkoriban USAC) világából Al Unser, A. J. Foyt és Gordon Johncock is. Az IROC összesen tehát négy futamból állt, abból hármat a rendkívül élvezetes vonalvezetésű Riverside pályán rendeztek, az utolsó, döntő versenyt pedig Daytonában. Üröm az örömben, hogy csak az első évben használtak Porsche versenyautókat. Azon nem csodálkozunk, hogy Zuffenhausenben hamar felismerték a rendezvényben rejlő marketing lehetőséget, amelyre aztán lecsaptak az amerikai autómárkák is. Pedig nagyszerű lett volna egészen 2006-ig – az utolsó IROC évadig – Porsche versenyautókkal látni a bajnokok vetélkedését. Szerencsére fennmaradt a történelmi eseményről egy videó, amelyhez most jó szórakozást kívánunk!

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....