Sporkocsik
A legtöbb autóversenyző előbb-utóbb csapatot alapít, színes a mezőny, van benne gyorsaság és rali pilóta. Így született a Ferrari márka, a McLaren, a Brabham, saját istállót alapított Loeb, Engstler, Michelisz és most egy Forma 1-es világbajnok is.
Messze nem teljes a lista, de ez a néhány név is rangos kompániát és száznál több bajnoki címet jelent. A klub legújabb tagja a Forma 1-es világbajnok Janson Button egyedi módját választott autóépítő álmának megvalósításában: baráti társaságából verbuvált autógyártó közösséget.
Vérükben van
Ilyen az, amikor nem csak álmodoznak, de a tettek mezejére lépnek a megszállottak, akiknek vérében van az autósport. Az biztos, hogy reményteljes a vállalkozás, mert a csapat olyan autó örültekből tagokból áll, mint Jenson Button Forma 1-es világbajnok, Mark Stubbs tervezőmérnök és Ant Anstead, aki nem csak bohóckodik, hanem nagy szakértelemmel szerel, szerepel autós tv-műsorokban, valamint az üzleti-jogi főnök, Roger Behle.
Type 62
Már tervezik első modelljüket, ami Lotus alapokra épül az 1969-ben bemutatott Type 62-es versenykocsi szellemében, a feltámasztott Radford karosszériaműhelyben.
A Radford márkanév újraélesztése nem reménytelen vállalkozás, hiszen egykor Bentley, Mini és Rolls-Royce modelleket alakítottak át, többek között a Beatles tagjainak, akik jó reklámot és hátszeletet jelentettek, meg persze bevételt és világhírt.
Menő ügyfélkör
Első modelljét a Radford az 1951-es London Motor Show-n mutatta be, a kombivá alakított Bentley Countryman elképesztő megrökönyödést váltott ki, de végül siker lett, olyannyira, hogy több száz megrendelést kapott a cég. Többek között nyújtott és csapott hátú Aston Martin DB5-ösöket, Ogle Cortina GT-ket és egyedi Miniket készített. A Beatles tagok mellett ügyfelei között volt Peter Sellers színész, a legendásan vékony fotómodell Twiggy és Enzo Ferrari is.
Patinás cég
A Harold Radford által 1948-ban alapított karosszériaépítő vállalkozás első éveiben luxuskocsikat alakított át kombivá, de más műfajokban is sikeres volt: a cég műve a Ford GT40-es versenyautó brit prototípusának szárnyas ajtós üvegszál-kompozit karosszériája.
Ám hiába a neves lista, 1966 szeptemberében csődbe ment.
Feltámad a Radford
A feltámasztási kísérlet első darabjáról még csak sziluett fotót publikáltak, a karosszéria profilja leginkább a Lotus Europa modellt idéz. Ami biztos, hogy a középmotoros és kétüléses Type 62/2-es kupéból csak 62 darabot terveznek és ahogy a csapat tagjai állítják, olyan különlegesség lesz, ami méltó a Radford és Lotus hagyományokhoz: Brit szívvel, brit lélekkel!
És persze őrzi a klasszikus filozófiát, amit Colin Chapman így fogalmazott meg: a versenyautó legyen minél egyszerűbb és könnyebb. Nem véletlenül fogalmazott így a mérnök, tudta mit beszél, mert nem csak a legendás Lotust tervezője, de versenyzett is: 1956 az általa fejlesztett Eleven sportkocsit vezette a Brit Nagydíjon, Silverstone-ban.
Button nem véletlenül tervezi a legendás brit versenypályára a feltámasztott Radford premierjét.
És még a JPS is
A Radford márka megszerzése után újabbat gyűjtött be a Button-team: az aranybetűkkel világhíressé lett JPS, vagyis John Player Special felirat a hetvenes években csillogott a fekete Lotus versenyautókon, a cigireklám megmentette a csődtől a legendás csapatot, sőt! Emerson Fittipaldi 1972-ben öt futamot nyert és világbajnok lett a JPS Lotus D-vel.
A 98T modellel Ayrton Senna is versenyzett a hetvenes években. A brit istálló már korábban elkötelezte magát a dohánycéggel, melynek Gold Leaf matricája díszítette a Lotus versenyautót.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!