vonatközlekedés
A Budapest és Nagyvárad érintésével közlekedő, összesen 23 állomást útba ejtő, kizárólag osztrák vagonokból álló szerelvény a tervezett menetrend szerint nem egészen 12 óra alatt teszi majd meg az 566 kilométeres távolságot.
Befektetési program eredménye
Az évi 250 millió utast szállító osztrák vasúti vállalat az utóbbi években egy 1,8 milliárd eurós mozdony- és vagonvásárlást magába foglaló befektetési programot hajt végre. A fejlesztés azonban nemcsak a Bécs–Kolozsvár járatot célozza, az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) ugyanis párhuzamosan Pozsony–Zürich járatot is indít. A tekintélyes vetélytárs megjelenése várhatóan versenyhelyzetbe kényszeríti a romániai piacon a CFR-t és a MÁV-ot egyaránt.
A román–magyar viszonylatban közlekedő járatokat üzemeltető két vasúttársaság eddigi monopóliuma ugyanis a kínálat és a szolgáltatások folyamatos sorvadásához vezetett. Ennek okai között ugyanúgy megtalálható a romániai pályaviszonyok csigalassúságú fejlesztése, mint a MÁV gazdaságossági szempontokra hivatkozó szűkítése.