Carsharing

Beköszöntött a carsharing kora Budapesten

2018.02.28.
Már Budapesten is pörög a carsharing, vagyis a közösségi autómegosztás. Számos sikeres nemzetközi példát követve egy évvel ezelőtt jelent meg az első közösségi autószolgáltató a magyar piacon, január végén pedig a Mol is bekapcsolódott a magyar versenybe - írja a hirado.hu.

A Mol Magyarország háromszáz járművel lépett be a carsharing szolgáltatásba, az autók közül száz tisztán elektromos meghajtású, környezetbarát autó.

„Furcsán hangozhat egy olajipari cégtől, de számunkra fontos a környezettudatosság, részben ezért is működtetünk elektromos flottát. Terveink szerint 2020-ra a mostani háromszáz autót megduplázzuk” – nyilatkozott Apáti-Tóth Kata, a Mol Magyarország kommunikációs igazgatója.

A másik közösségi autómegosztó kisebb flotta birtokosa, cserébe viszont mindegyik jármű elektromos. Ez persze nem egyszerű feladat, mikor naponta háromszáz autót kell feltölteni. A bérelt autók töltésével ugyanis nem kell bajlódni, hiszen az a szolgáltatókra hárul.

„Ez a jövő” – töltőhálózat épül a fővárosban

Ahhoz, hogy a flotta kizárólag elektromos autókból álljon, fejleszteni kellene az infrastruktúrát egy részben uniós forrásból megvalósuló konzorcium keretében, melynek köszönhetően huszonöt töltőpontból álló hálózatot fognak kiépíteni a fővárosban és környékén.

„Ez a jövő, nekünk mindenképpen alkalmazkodnunk kell a felmerülő fogyasztói igényhez, mely Nyugat-Európában egyre gyorsabban és intenzívebben tör elő” – mondta Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.

A közösségi közlekedés magyarországi sikerét nehéz megjósolni. Valakinek az autó hetente egyszer kell másfél órára, de a parkolás, a tisztítás és az összes logisztikai költség egybevéve megterhelést jelent. Mindeközben ezeket a carsharing szolgáltatásokkal ki lehet kerülni.

Védi a zsebünket és a környezetünket is

Egyelőre Budapest belső kerületében érhetők el az elektromos autók, mivel itt van elegendő töltőállomás. Év végére több mint kétszáz új töltőállomás lesz Budapesten, nyárig a 170 töltőt a cég telepíti a kormányzati program részeként - írja a hirado.hu.A közösségi autók terjeszkedésének üteme a kihasználási, logisztikai okokra vezethető vissza. Minél jobban kitolódik a külső kerületek felé, annál kisebb problémát okoz a logisztika, a parkolás, a fenntarthatóság.

Ma már szemmel láthatóan több zöld rendszámos autó járja az utakat, mint korábban. De hiába ingyenes a parkolásuk és alacsony a fenntartási költségük, sokunk számára még mindig drágák az ilyen járművek. A carsharing ezzel szemben sokoldalúan védi a zsebünket és környezetünket is. Európában már hatvannyolcezer ilyen autó van forgalomban, és csaknem hatmillió felhasználóról beszélhetünk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.19
Ha simán be tudsz állni a legszűkebb parkolóhelyre is, az nagy előny, csak előtte találni kell egy....
2025.01.19
Hétfőn, kedden és szerdán okozhatnak fennakadást a közlekedésben - tudatta a Honvédelmi....
2025.01.19
Az autógyártók modellpalettájára 2025-től bevezetett szén-dioxid-kibocsátási határértékek....
2025.01.19
Ez több, mint egyszerű statisztika?   ..
2025.01.18
Térfigyelőkamerák segítségével találták meg azt az autóst, aki Kiskunhalason őrült módjára....
2025.01.18
Vezetőcserék és jelentős szponzorváltások jelzik az idei Forma 1-es szezont. ..
2025.01.18
Még pénteken kigyulladt egy fűtőmozdony Budapesten a Keleti pályaudvaron, erről árult el most újabb....
2025.01.18
Az egyik esetnél két ember szorult a roncsba. ..
2025.01.18
Vasárnap, este 8-tól, a Hungaroringen veszi kezdetét a 2025-ös Virtuális Kamion Európa Bajnokság.....
2025.01.18
A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: 2024-ben a nagyteljesítményű sportautókat gyártó....