Budaörs

Bemutatjuk a Porsche Hungaria Innovációs és Tréning Centrumát

2022.12.19.

Ősszel adták át Budaörsön a Porsche Hungaria nemzetközi szinten is kiemelkedő oktatási létesítményét, az Innovációs és Tréning Centrumot. Az egyedülálló létesítményt Markos László, a Porsche Hungaria műszaki és vevőszolgálati igazgatója mutatja be az autoszektor.hu olvasóinak.

Markos László, a Porsche Hungaria műszaki és vevőszolgálati igazgatója 

Magyarország 31 éve piacvezető járműkereskedelmi cége a beruházást saját erőből, uniós és állami támogatás nélkül valósította meg. A több mint kétmilliárd forintos beruházás bő egy év alatt készült el.

A hatalmas képzési és átadási kapacitással rendelkező központ az ország minden pontjáról várja a Porsche Hungaria hálózatába tartozó műszaki és értékesítési területen dolgozó szakembereket azért, hogy 21. századi, valóban modern és komplex ismereteket adhasson át nekik.

A Porsche Hungaria országszerte 72 szervizponttal rendelkezik, az ott dolgozó kollégákat igyekszünk a legmodernebb tudással felvértezni egy olyan világban, amelyben a napi tudást gyorsan leamortizálja a technológia fejlődése – magyarázza Markos László, a Porsche Hungaria műszaki és vevőszolgálati igazgatója.

A szakember szerint nem csak a tudás avul el gyorsan, de idejétmúlt a közvéleményben az autószerelőkről alkotott felfogás is.

Az autószerelőről az a kép alakult ki, hogy ez egy piszkos, hidegben, nehéz körülmények között végzett fizikai munka – fogalmaz Markos László, aki szerint a valóság teljesen más. Egy mai, korszerű autóipari műhely laboratóriumi körülményeket követel meg. Mind a tisztaság, mind a szerzámozottság, mind pedig a humán erőforrást jelentő ember szempontjából.

Impozáns létesítmény.

Vagyis a tudást felértékelte a gyorsan változó világ. Új hajtásláncok jelentek meg, a hibrid és az elektromos autózás már nem jövő, hanem jelen. Egyre több asszisztensrendszer kap helyet az autókban, csakúgy, mint az emissziót felügyelő berendezések. És akkor még nem beszéltünk az infotainment rendszerekről, az autóba való kulcs nélküli bejutás adta lehetőségről.

Ezeknek a szervizelése, karbantartása, meghibásodás esetén a javítása tudás nélkül nem megy, ez már technikusi, mérnöki tudást igényel – jelenti ki Markos László. – Ez a tudás, legyen az szakmunkási vagy mérnöki, a diploma megszerzése után gyorsan elévül. A képzésnek, a továbbképzésnek soha nem volt még ekkora jelentősége, mint a forradalmi változásokat átélő autóiparban és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokban.  

Ezt a tudást szolgálja ideális helyszínként a Porsche Hungaria Innovációs és Tréning Centruma, amelynek megalkotásával óriási előrelépést hajtott végre a vállalat a gépjármű ágazatban az oktatás területén.

Nemzetközi szinten is elsők között épült ilyen tudástárral, oktatási anyaggal, oktatásszervezési és vizsgáztatási rendszerrel, szervizberendezés alkatrész hozzáféréssel, TV stúdióval is felszerelt oktatási centrum. A Porsche Hungaria tervei szerint évente több, mint 2000 oktatási napot biztosít a Centrum a szerződéses autójavító és kereskedői hálózat számára.

Laboratóriumi tisztaság világszínvonalú diagnosztikai eszközökkel.

Magyarországon 22 olyan szerviz üzemel, amelyek munkatársai ebben az új létesítményben szerezték meg a legmagasabb, nagyfeszültségű technikusi képzettségüket, ők már bátran hozzá nyúlhatnak egy 400 voltos feszültség szinten működő rendszerhez. Legyen az diagnosztika, hibakeresés vagy éppen érintésvédelmi vizsgálat.  

Fontosnak tartjuk azt is, hogy egyre több fiatallal megszerettessük az autószerelő szakmát – mondja a szakember. – Ezért kitárjuk kapuinkat a fiatalok előtt. Az ország szervizeiben gyakorlatukat töltő szakiskolásokat is meghívjuk az ITC-be, hogy szakmai napok keretében átadjuk azt a tudást és ismeretet, amivel rendelkezünk. Emellett az Innovációs és Tréning Centrum szakmai támogatóként, rendezőként, helyszínként vagy éppen zsűriként részt vesz a szakiskolások versenyének megrendezésében.

Az Innovációs és Tréning Centrum megfelel a világ bármely részén nyitott legkorszerűbb Audi, Volkswagen, Skoda vagy SEAT szervíznek, ahol a legmodernebb diagnosztikai eszközökkel dolgozunk – mondja Markos László.- Abban bízunk, hogy a nálunk megforduló fiatalok közül sokan kötelezik el magukat valamelyik márkánk mellett, vállalva az élethosszig tartó tanulást.

A középiskolások mellett az egyetemi szférához is utat talált az ITC. A győri Széchenyi István Egyetemmel közösen szervízmérnöki szemesztert indítottak. Célja az, hogy egy korszerű autóházhoz szükséges mérnöki tudással felvértezzék a leendő végzősöket.

Az autóházakban dolgozó mérnökeink automatikusan részévé válnak a gyárak minőségfigyelési rendszerének, az utakon futó autókban tapasztalható jelenségeket – amelyek hibához vagy elfáradáshoz vezetnek, - statisztikailag elemzik, s ezek visszacsatolásra kerülnek az autógyárak fejlesztési osztályaira Ily módon a szervizekben dolgozó mérnökök az autófejlesztés vagy minőségjavítás szerves részeivé válnak  – mondta el   az autoszektor.hu-nak Markos László, a Porsche Hungaria műszaki és vevőszolgálati igazgatója.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.20
Meghalt a Ráckevén február végén elgázolt kézbesítő - közölte a Magyar Posta csütörtökön az MTI-vel....
2025.03.20
Alig néhány napja rukkolt elő a BYD a gépkocsik tetejébe integrált, AI-vezérelt drónrendszerével, a....
2025.03.20
Stratégiai partnerséget kötött a CATL és a NIO, melynek keretében a két vállalat a világ legnagyobb....
2025.03.20
Wayne Griffiths szerint még nem jött el az ideje egy Seat EV-nek, mivel először nyereségessé kell....
2025.03.20
A Tatabányai Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya a 11010/159/2025. bűnügyi számon....
2025.03.20
Könnyű UAS – azaz pilóta nélküli légijármű-rendszerekre vonatkozó – üzembentartói tanúsítványt....
2025.03.20
A Toyota a társadalmi felelősségvállalás, vagy épp a járműveink biztonságosságát, megbízhatóságát....
2025.03.20
Meghaladta a 10 milliárd forintot a sikeresen pályázók számára átutalt támogatások összege a....
2025.03.20
Az embernek szelleme van. Megsejthetjük a természet törvényeit, különösen lelki vezetők hatására.....
2025.03.20
Eddie Jordan egykori Forma-1-es csapattulajdonos, 76 éves korában hunyt el, miután rákkal küzdött.....