Formula Student

Bemutatjuk a SZEngine Motorfejlesztő Csapatot

2014.04.13.

Projektjüket az Audi Hungaria Belső Égésű Motorok tanszéke az Audi Hungaria motorfejlesztési részlegével közösen hívta életre 2008 év végén.

Szerző: Pusztai Dóra

Formula Student:

A versenysorozat során az FS csapatok kereskedelmi forgalomból szerzik be motorjaikat, melyek azonban a szabályok korlátozásai miatt csak komolyabb átalakítások után válnak igazán használhatóvá. Az átdolgozások és a kötelező fojtások miatt ezek a motorok túlsúlyosak, a sorozatban nem ideálisak.
A többi csapattal ellentétben a célunk egy versenymotor kifejlesztése, legyártása és folyamatos továbbfejlesztése. A versenysorozatban lévő tátongó űrt és kínálkozó lehetőséget töltjük be tevékenységünkkel. Európában mi vagyunk az első hallgatói csoport, akik egy teljesen egyedi, a Formula Student versenyszámaira optimalizált motort tervezünk és építünk.

Csapatunk jelenleg 40 taggal büszkélkedhet, melyben egyaránt megtalálható gépészmérnök, villamosmérnök, mechatronikai mérnök, közgazdász és joghallgató. Az egyetemmel, és a partner cégekkel lévő szoros kapcsolatunkat jelképezi logónk hármas egysége is.
 
A csapat életének első nagy mérföldköve, a 2012. november 22-i motorbemutató volt, ahol első körben bizonyíthattuk, hogy érdemes volt létrehozni ezt a nagyszabású projektet. A papírokon lévő tervek megvalósításra kerültek, a modellekből alkatrészek, majd legyártott, késztermék jött létre. A darabokat összeszerelve megkaptuk az első, saját fejlesztésű, egyedi, egyhengeres motorunkat. Sok év kemény munkája beérett!

2013 márciusában került sor – a saját építésű fékpadunkon - a motor első indítására. Több napon keresztül, éjjel-nappal mindenki azon fáradozott, hogy a „csodamasina” beinduljon. Nehéz napok voltak, de a kemény munkának meglett az eredménye. Elindult egy olyan motor, amit mi, saját kezűleg készítettünk. Hihetetlennek tűnik, de mégis igaz. Azóta a motorunk kisebb hibáit küszöböljük ki, a gyermekbetegségeket orvosoljuk, és igyekszünk a kapacitásoknak megfelelően annyit járatni a motort, amennyit csak tudjuk.

A csapat 2013-as évének a legfontosabb eseménye a november 28-ai EVO 2-es motor bemutatása volt. Szerettük volna megmutatni támogatóinknak, szponzorainknak, hogy érdemes ezt a fiatal, célokkal teli, lendületes csapatot támogatni.

A legfontosabb változtatásaink az EVO 1-hez képest a következőek voltak: módosítottunk a hengerfej öntvényén, teljesen új főtengelyt kapott a motor, illetve egy alaposan áttervezett forgattyús házat is, ami 33%- könnyebb, mint előző motorunké. Az első generáció 32 kg volt, így a súlycsökkentés a kitűzött tervek között szerepelt, mely meg is valósult, hiszen az EVO 2 súlyát sikerült 26 kg-ra lefaragni. A vezérlést illetve az olajpumpa hajtását teljesen átterveztük. A hengerfejben dupla szeleprugókat használtunk, és a befecskendezést is optimalizáltuk. További újítás, hogy a fém oldaldeknit átterveztük, és műanyagra cseréltük.

2014 tavaszára elkészülnek az EVO 3 tervei, illetve a feladatok között szerepel EVO 1-es motorunk FS versenyautóba való applikálása. Végső célunk a Formula versenysorozat hivatalos motorbeszállítóivá válni. Reméljük, álmaink a közeljövőben megvalósításra kerülnek.


 

 

 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....