Harley Davidson
„Az FL-sorozat mindig is a Harley-Davidson motorok letisztultságát fémjelezte. A feketére cserélt króm felületekkel és a motor profiljának még lejjebb engedésével a hagyományos Road Kinget egy új dimenzióba repítettük, ami a custom erőgépek esetében igen gyakori jelenség. A Road King Special motort a kőkemény motorozásra teremtettük, de már álló helyzetben is vészjósló. Pontosan, ahogyan terveztük…” - Brad Richards, a Harley-Davidson stílusért és dizájnért felelős alelnöke nyilatkozta.
A koromfeketében pompázó és az erőteljes 1750 cm3-s Milwaukee-Eight™ motorral meghajtott új Road King Special formatervezése a Harley-Davidson túramodell-családjának egy drámaian új stílusirányt ad, amely modern perspektívát tár fel a klasszikus Road King modell számára. A stílusjegyek és a motorblokk fejlesztésével a felfüggesztés is versenyre kelhet. Új belső szerkezetek nyújtanak továbbfejlesztett lengéscsillapítást, a hátsó rugóstagokat pedig teljes mértékben újraterveztük és pneumatikus helyett hidraulikus előfeszítés-szabályozást adtunk hozzá.
A komor első futómű, amelyen fényes fekete lámpafej ül, a Road King Special meghatározó stílusjegye, amelyet a hagyományos szélvédő hiánya még inkább kihangsúlyoz. A hatásos fellépést támasztja alá a 22 cm magas, 1,25 inch vastag mini-ape kormány, amely a motorost olyan agresszív testtartásba helyezi, amely hosszabb túrákon is kényelmes.
A Road King Special motorvédője, kormánya és kézi kezelőszervei, tükrei, irányjelzői, motorborítása, légszűrő-borítása, kipufogódobja és kipufogó pajzsai egyaránt fekete színben pompáznak. A króm felületeket csak a legfontosabb alkatrészeken (az alsó himbatányérokon, a nyomórúd csöveken és a hidrotőke házakon) tartottuk meg, kihangsúlyozva a Milwaukee-Eight motorblokk ikonikus V-Twin alakját. A motormeghajtású vezérműház-fedél új betétet kapott – ez a mintázat visszaköszön a tank konzolon és a légszűrő-betéten is.
Az új, fényes fekete Turbine öntött alumínium kerekek közül az első 48 cm-es, amelyet egy ültetett sárvédő szegélyez. Hátul a nyújtott nyeregtáskák egészen a kipufogódob fölé elérnek, így ezek úgy adnak a motornak egy talajközeli élményt, hogy a rugóút megrövidülne. A hátsó sárvédőszoknya kitölti a teret a két oldaldoboz és a hátsó sárvédő között, és a hátsó rész ültetett vonalait az alacsonyra szerelt rendszámtábla teszi teljessé.
A