Moszkvics
Mint fogalmaz az orosz szaksajtó, az új Moszkvics 8-as crossover a többi Moszkvicshoz hasonlóan JAC-alapokon nyugszik, ami persze eufemisztikus megfogalmazás, hiszen nemigen akad az autónak olyan porcikája, amely nincs a kínai donorautóban. Ettől függetlenül „oтечественный бренд” – ként, vagyis hazai márkaként írnak róla.
A külső-belső ornamentikája semmi kívánnivalót nem hagy maga után, könnyűszerrel felveszi a versenyt a legstílusosabb nyugati modellekel, sőt, talán náluk is jobban van „fűszerezve”, ami jónéhány kínai márkára jellemző.
Értékesítésének megkezdése az idei év végén várható.
Már napvilágra kerültek az új modell műszaki paraméterei is. Az autó alapjául a JAC X8 Plus crossover szolgál. Hossza 4824 mm, tengelytávja 2830 mm. Vagyis kifejezetten termetes crossoverről van szó. Méretei alapján versenytársként emlegetnek két kategóriabeli koreai sztárt, a Kia Sorentót és a Hyundai Santa Fét.
Motorját alternatívamentesen kínálják: 1,5 literes munkatérfogattal, 174 lóerővel. Jár hozzá hétfokozatú automata váltó, amely az első kerekek mozgatásához járul hozzá.
A digitális műszerfal és infotainment modernségére sem kell bizonyíték, a képek magukról beszélnek. Az okostelefonokhoz vezeték nélküli töltés jár, és biztosított a 360 fokos kamerarendszer is.
A márka története a szovjet időkig nyúlik vissza, a moszkvai gyár a II. világháború első éveiben kezdett autókat gyártani. A világháború befejezés után német háborús jóvátétel részeként a Szovjetunió tulajdonában kerültek az Opel Kadett tervei és gyártóberendezései, amelyek megalapozták a Moszkvics – a név moszkvai lakost jelent – megszületését. A gyár egészen 2010-ig működött, amikor is csődbe ment, a vállalat egyes csarnokait átvette a Renault. Oroszország ukrajnai inváziója után a francia cég többedmagával elhagyta az országot, és jelképes egy rubelért eladta aktívumait Moszkva városának, amely már fél évre rá, 2022 novemberében feltámasztotta a szovjet márkát a kínai JAC tevékeny közreműködésével.
Jelenleg a Moszkvics 3 crossovert, illetve annak elektromos változatát, a Moszkvics 3e-t , továbbá a Moszkvics 6 szedánt szerelik össze a vállalat csarnokaiban. Gyakorlatilag JAC egyik modelljének, a Sehol X4-nek - amely JS4-ként is ismert - a részegységeiből rakják össze a Moszkvicsokat, ott hegesztik össze és festik a karosszériát. Ebből kifolyólag a Moszkvics 3-as a Sehol X4 szakasztott mása, szinte csupán a cégérben különbözik tőle. A nyolcas modell hasonló minta szerint született, donorautóját, a Sehol X8 Plus (JAC X8 Plus) már két éve forgalmazzák a kínai piacon. Ez a SUV lesz a Moszkvicsok legnagyobbikja.