Toyota Motor Company

Beszállhat az elektromos pickupok versenyébe a Toyota

2024.02.21.

Belső források szerint elképzelhető, hogy nagyméretű elektromos platós haszonjármű fejlesztését tervezi a Toyota. A jelek egyelőre csak áttételesek, de nehezen félreérthetők.

Benchmarking: így nevezik az iparban, amikor egy gyártó a konkurens termékek jellemzőivel méri össze saját gyártmányának a paramétereit, ezzel segítve annak fejlesztését, marketingjét vagy értékesítését. A Toyota a legtöbbször alanya ezeknek a benchmarking vizsgálatoknak, most azonban a jelek szerint ők maguk vették górcső alá más márkák típusait – méghozzá olyanokat, amilyenekhez hasonlókkal a Toyota jelenleg nem rendelkezik. A Motrolix nevű autós weboldal belső forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a Toyota két észak-amerikai telephelyén „a legváltozatosabb részlegek és osztályok képviselői” szorgoskodnak különböző akkumulátoros elektromos pickupok körül.

A GMC Hummer EV és a Ford F-150 Lightning mellett a Tesla Cybertruck is felbukkant ezeken az összehasonlító vizsgálatokon. Más közismert, de közepes méretű modellekről – így például a Rivian R1T-ről – ellenben nem számoltak be források, így valószínűsíthető, hogy a Toyota a felső méretosztályban gondolkodik. Ez a cég két észak-amerikai típusa, a 3,35 és 3,69 méter közötti tengelytávval rendelhető Tacoma és a felépítménytől függően 3,70-4,18 méteres tengelytávon nyugvó Tundra közül az utóbbit teszi a villamosítás várható tárgyává.

Műszaki szempontból ugyanakkor mindkét modell alkalmas volna az elektromos hajtáslánc befogadására, hiszen ugyanarra a TNGA-F padlólemezre épülnek, ráadásul mindkettő elérhető full hibrid hajtáslánccal – a Tacoma esetében ez a 2,4 literes, soros négyhengeres turbómotorra, míg a Tundránál a 3,4 literes V6-os ikerturbó erőforrásra épül.

A Toyota az elmúlt időkben többször is kacérkodott az elektromos pickup ötletével, ám ezek egytől egyig kompakt méretű járművek voltak. A márka elektromos forradalmának két évvel ezelőtti meghirdetésekor Tojoda Akio mögött ott állt a színpadon egy Tacoma méretű elektromos platós; egy éve a Hilux Revo BEV tanulmány tűnt a megvalósulás kapujában álló koncepciónak, legutóbb pedig 2023 őszén, a Japan Mobility Show alkalmából mutattak be egy önhordó karosszériás, duplafülkés villanypickup-tanulmányt, az EPU-t.

Az elektromos mobilitás egyik nagy előnye persze épp a modularitás, így egy Tundra vagy a Tacoma méretű modellben jóformán csak az akkumulátor méretén kell változtatni, valamint a hajtáslánc vezérlését a modell sajátosságaihoz igazítani – mindez jóval egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint egy belső égésű hajtásláncot átültetni az egyik méretosztályból a másikba. A jelenleg zajló benchmarking folyamat ugyanakkor kijelölheti a fejlesztés preferált sorrendjét, legalábbis Észak-Amerikában.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
Smartermedia

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.21
Thierry Neuville vezet, de Elfyn Evans és Sébastien Ogier ott lohol a nyomában. A belga 108 km....
2024.04.21
Elfogatóparancsot adtak ki a Ferihegyi úton történt közlekedési baleset feltételezett okozója ellen....
2024.04.21
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a vasárnapi....
2024.04.21
Tóbiás és Balambér már nagyon várja a jó időt, hogy újra biciklizhessenek, addig pedig rendbe....
2024.04.21
- A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási....
2024.04.21
Az első negyedévben éves szinten 11,5 százalékkal 394 443 darabra nőtt a személyautó-gyártás....
2024.04.21
A kempingezők imádni fogják.   ..
2024.04.21
A koreai villany hot hatch alapkivitelében vesz részt a legendás hegyi versenyen. ..
2024.04.21
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt. ..