Scania

Bioüzemanyag hajtású Scaniák

2019.07.11.

Egy újonnan megnyílt hollandiai bioüzemanyag-töltő állomás révén a Scania Transportlaboratorium már közel áll ahhoz, hogy a svédországi és a hollandiai gyárai között teljesen fosszilis energiaforrásoktól mentesen lássa el az összes fuvarfeladatot.

A Scania Transportlaboratoriumot 2008-ban alapították a vállalat kutatási és fejlesztési részlegének kiterjesztéseként, hogy még jobban megismerhessék, hogy ügyfeleiknek milyen kihívásokkal kell szembenézniük, illetve hogyan fokozható a nyereségesség. A vállalat jelenleg 14 tehergépkocsit üzemeltet naponta a két ország között, körülbelül 5,5 millió kilométeres éves futásteljesítmény mellett. 
 
Növekvő érdeklődés a HVO iránt 
 
Hollandiában a Scania az OrangeGas és a Fieten Olie vállalattal áll partneri viszonyban a HVO100, vagyis a tiszta hidrogénezett növényi olaj beszerzéséhez, amellyel akár 90 százalékkal is csökkenthető a környezet szén-dioxid-terhelése. Az első töltőpontot a Fieten Olie töltőállomásán nyitották meg Geesbrug városában, 50 kilométerre a Scania Zwolle városában működő összeszerelő üzemétől és logisztikai központjától. „Növekvő érdeklődést tapasztalunk a HVO iránt a fuvarozóvállalatok körében, és reményeink szerint az év végére további tíz helyen is kínálhatunk majd HVO100 üzemanyagot Hollandiában” – mondta Peter Bosma, az OrangeGas ügyvezető igazgatója. 
A Scania részeként a Transport Lab tartja magát a vállalat általános célkitűzéséhez, hogy élen járjon a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. „Minden korszerű Scania motor gond nélkül üzemelhet HVO-val, így számunkra csak az jelentette a legfőbb kérdést, hogy megtaláljuk a megfelelő partnereket, akiknél tankolhatunk HVO-t az útvonalunk mentén” – mondta Jan Björklund, a Scania Transportlaboratorium AB ügyvezető igazgatója. 
 
 
„Szeretnénk tapasztalatot gyűjteni a különböző rendelkezésre álló alternatív üzemanyagokkal” 
 
A HVO100 csak egy a számos fenntartható alternatíva közül. Idén ősszel egy etanolüzemű tehergépkocsit is munkába állítunk majd ugyanezen az útvonalon. Ez a teherautó egy másik Fieten Olie állomáson tankolhat majd üzemanyagot Geesbrugban. 
„Ez arról szól, hogy a gyakorlatban is kipróbáljuk azt, amiről prédikálunk. Szeretnénk tapasztalatot gyűjteni a különböző rendelkezésre álló alternatív üzemanyagokkal a just-in time fuvarozásban, hogy ezeknek a tapasztalatoknak a hasznosításával támogathassuk az ügyfeleinket és az iparágat” – mondta Jan Björklund. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.24
A Kínában már jelenleg is kapható modell 2026-ban térhet vissza az Egyesült Királyságba és Európába....
2025.01.24
Magyarországra érkezett az első három Vectron-mozdony a járműflotta megerősítésére és....
2025.01.24
Kínai autó is van az Európában forgalmazott legbiztonságosabb személygépkocsik között, legalábbis....
2025.01.24
Az MVM Mobiliti 300 kilowattos (kW) ultragyors töltői már tíz helyszínen, egyebek mellett....
2025.01.24
Lássuk, milyen szokatlan termékek kerülnek még ki autógyártók kezeiből, gyártósorairól. ..
2025.01.24
Futurisztikus járművet épített a Toyota házi tuningspecialistája, a Modellista. A Concept Zero....
2025.01.24
Kecskemét és Magyarország egésze is sokat fog profitálni az együttműködésből a Mercedesszel, ez a....
2025.01.24
A Peugeot büszkén jelenti be, hogy a 100%-ban elektromos PEUGEOT E-208 és PEUGEOT E-308 végeztek az....
2025.01.24
A sebességtartó automatika ágyazott meg a mai vezetéstámogató rendszereknek ..
2025.01.24
Személyautókban már megszokott és jól bevált vezetőtámogató rendszereket optimalizált....