BMW iX3

Megérkezett az első sorozatgyártású Neue Klasse modell, az új generációs iX3, amely egy tisztán elektromos meghajtású szabadidő-autó a BMW új korszakából. A BMW szerint a teljesen új formanyelv, a hatodik generációs BMW eDrive technológia, az akár 805 kilométeres hatótávolság és a 400 kW-os maximális töltési kapacitás új mércét állít fel a kategóriában. Az új elektronikai- és szoftverarchitektúra négy, úgynevezett „szuperagy” nagy teljesítményű számítógéppel teszi az első Neue Klasse modellt minden eddiginél intelligensebbé és jövőbiztosabbá. Állítólag a „Heart of Joy” hajtáslánc- és menetdinamikai menedzsment technológia páratlan kezelhetőséget és precizitást biztosít, míg a legújabb automatizált vezetési rendszerek az ember és a jármű közötti szimbiotikus együttműködést optimalizálják.

Meghatározó eleme az új BMW iX3 digitális felhasználói élményének a BMW Panoráma iDrive kijelző- és járművezérlő technológia, amely az intuitív kezelhetőséget és vezetőközpontúságot emeli új szintre. Az átfogó fenntarthatósági koncepció pedig több mint 30 százalékkal csökkenti a jármű teljes életciklusra vetített szén-dioxid-lábnyomát elődjéhez képest.

Az első Neue Klasse modell gyártása a BMW újonnan felépített debreceni üzemében kezdődik. 2025 őszétől gördül le a gyártósorról az első, tisztán elektromos meghajtású SAV modell: a BMW iX3 50 xDrive, amely 500 lóerő rendszerteljesítménnyel és elektromos összkerékhajtással rendelkezik. Később további, tisztán elektromos meghajtású kivitelek követik, köztük egy belépőmodell is. Az új BMW iX3 piaci bevezetése Európában 2026 tavaszán, az Egyesült Államokban pedig 2026 nyarán kezdődik. Szintén 2026 tavaszán a kínai ügyfelek igényeihez igazított változat gyártása és kiszállítása is megindul az ország senjangi üzeméből.

Az új iX3 elődjéhez képest messze túlmutató fejlesztési ugrást jelent, amely messze meghaladja egy szokványos modellfrissítés kereteit. A tervezés és a technológia terén elért fejlődés azt a benyomást kelti, mintha az új modellel egy teljes járműgenerációt átugrott volna a vállalatcsoport. A BMW számára az új iX3 bevezetése mérföldkő az elektrifikáció, a digitalizáció és a körforgásos gazdaság felé vezető átalakulási folyamatban. Az új modell a Neue Klasse generáció zászlóshajójaként a legújabb formatervezési és technológiai innovációkat kínálja, amelyek a márka teljes modellpalettáját meghatározzák a jövőben. A Neue Klasse technológiái 2027-ig összesen negyven új modellben és modellfrissítésben köszönnek majd vissza.

„A Neue Klasse a legnagyobb jövőbe mutató projektünk, amely hatalmas ugrást jelent technológia, vezetési élmény és dizájn terén” – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Szinte minden elemében új, mégis minden eddiginél hangsúlyosabban BMW. A teljes termékpalettánk profitál a Neue Klasse által hozott innovációkból – bármely hajtástechnológiáról legyen is szó. Ami merész vízióként indult, most valósággá vált: a BMW iX3 az első sorozatgyártású Neue Klasse modell. Nemcsak az egyik legsikeresebb tisztán elektromos meghajtású modellünk újabb generációját gördítjük az utakra, új korszakot is nyitunk a BMW számára.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!