Bemutató

BMW i8 - az első részletek

2013.08.07.

A BMW i márka a látványos mobilitási koncepciók és a prémium karakter egészen újszerű interpretációjának megtestesítője, egyértelműen a hosszú távú fenntarthatóságot állítva a középpontba. A modellsorozat első sorozatgyártású tagja, a BMW i3 világpremierjét követően a BMW csoport immár a sportautók szegmensére is kiterjeszti a holnap egyéni közlekedési kihívásaira adott válaszokat.

 A BMW i márka a BMW csoport franciaországi, Miramas melletti tesztpályáján szervezett menetpróba keretében mutatja be második sorozatgyártású modelljét, a BMW i8-at. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodell napjaink leginkább progresszív karakterű sportautója. E korszerű jármű a hosszú távú fenntarthatóság aspektusát a sportautók piaci szegmensében következetesen megvalósítva testesíti meg a BMW i alapgondolatát.

A BMW i8 a vezetés BMW által kínált élményének éppoly forradalmi, mint jövőbe mutató megfogalmazása, intenzív érzelmek jellemezte formavilág, a sportautók dinamikus menetteljesítményei, illetve a kisautókra jellemző üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek mellett. A különösen könnyű és aerodinamikailag igen fejlett karosszéria, a BMW eDrive hajtástechnika kompakt, BMW TwinPower Turbo technikával feltöltött, 1,5 literes háromhengeres benzinmotor és az intelligens energiamenedzsment itt olyan egyedi koncepcióvá áll össze, amely már az Efficient Dynamics fejlesztési stratégia új lépcsőjét jelenti. E forradalmian új megközelítés a menetteljesítmények és az üzemanyag-fogyasztás egészen egyedi viszonyát valósítja meg. A BMW i8 szénszál-erősítésű műanyag (CFK) utascellájával új mércét állít a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek tömegcsökkentése terén, miközben tisztán elektromos, így

károsanyag-kibocsátástól mentes hajtással is közlekedhet, s emellett a sportautók menetdinamikai képességeivel szolgál, álló helyzetből várhatóan mintegy 4,5 másodperc alatt gyorsítva fel 100 kilométer/órás tempóra.

A BMW i8 már a kezdetektől kimondottan agilis menettulajdonságok és kiemelkedő gazdaságosság jellemezte, hálózatról tölthető hibridmodellnek készült. A BMW i modellekre jellemző, LifeDrive-architektúrája ideális feltételekkel szolgál a mérsékelt saját tömegű konstrukciókat felsorakoztató építési mód számára.

A belsőégésű és az elektromos motor, az energiatároló, a teljesítmény-szabályzó elektronika, a futómű-komponensek, illetve a strukturális és ütközésbiztonsági funkciók egyaránt az alumíniumból készült Drive-modulban kapnak helyet, míg a 2+2 üléses modell Life-modulja központi elemeként szénszál-erősítésű műanyagból készült utascellája szolgál. E konstrukció különösen alacsony pozíciót biztosít az autó tömegközéppontjának, az első és a hátsó tengely közötti közel 50:50 arányú tömegeloszlás mellett, nagyban elősegítve a BMW i8 kifejezetten agilis menettulajdonságait.

A BMW i8 modell-specifikus, a BMW csoport saját fejlesztésében született, plug-in hibrid hajtásrendszere az Efficient Dynamics koncepció új fejlesztési lépcsője. E technika a BMW TwinPower Turbo rendszerével feltöltött, kompakt háromhengeres benzinmotorból, elektromos hajtásból, valamint a háztartási elektromos hálózati csatlakozóról is feltölthető lítiumion-akkumulátorból épül fel.
A 170 kW/231 LE teljesítményű belsőégésű erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, míg a 96 kilowattos (131 LE) elektromos motor az első kerekek felé továbbítja teljesítményét. E korszerű hajtásrendszer akár 35 kilométeres távon és akár 120 kilométer/óra sebességgel a tisztán elektromos autózást is lehetővé teszi, emellett a sportos kanyarvételek során erőteljes gyorsulással és a menetdinamikára összpontosító nyomatékelosztással a kiváló vonóerő-átadási képességek jellemezte összkerékhajtást is megvalósítja. Az erősebb motor a hátsó kerekeket hajtja, így a hibridrendszer rásegítése (boost) révén iránymutató gazdaságossággal kínálja a vezetés a BMW modelljeire jellemző élményét. A BMW i8 a hálózatról tölthető modellek számára kialakított EU-tesztcikluson felvett átlagfogyasztása a sorozatgyártás kezdetekor kevesebb, mint 2,5 literre adódott 100 kilométerenként, míg a hozzá tartozó széndioxid-kibocsátás kilométerenként 59 gramm alatt alakul.

Menetteljesítmények és üzemanyag-fogyasztás optimális viszonya: a BMW i8, mint az Efficient Dynamics koncepció újabb vonzó fejlesztési lépcsője

A BMW csoport immár több mint egy évtizede indította útjára Efficient Dynamics fejlesztési stratégiáját, amelynek alapvető célja a BMW csoport minden egyes új modellje menetteljesítményeinek illetve gazdaságosságának jelentős növelése. Az Efficient Dynamics koncepciója éppúgy kiterjed a már meglévő technikák jelentős továbbfejlesztésére, mint a forradalmian újszerű hajtásrendszerekre. Ennek során a könnyűszerkezetes építés és a fejlett aerodinamika, a BMW TwinPower Turbo és a BMW eDrive technikáival készült dinamikus hajtásrendszerek, valamint a járműbeli összes energiaáramlás intelligens szabályzásának hatékony járműkoncepcióit kombinálja egymással. A merőben új, forradalmi technikák a BMW i márka modelljeiben mutatkoznak be, majd a BMW csoport további fő márkáinak termékeiben is megjelennek.

A BMW i a széndioxid-kibocsátás városi környezetben nullára csökkentésének útján is élen jár. A project i keretében 2007 óta végzett kutató- és fejlesztőmunka eredményeképpen olyan forradalmi mobilitási megoldások alapjait sikerült lefektetni, amelyek különösen széles körben veszik tekintetben a világban zajló környezetvédelmi, gazdasági és társadalmi változásokat.
A jövő mobilitásával szemben megfogalmazott egyéni igények és a globális elvárások közötti szükséges egyensúlyt a BMW csoport olyan egységes megközelítéssel kívánja megvalósítani, amelyet a BMW i márka testesít meg. A BMW i gépkocsik alapvetően a tisztán elektromos közlekedésre, illetve a plug-in hibrid hajtástechnikára összpontosító járműkoncepciójukkal tűnnek ki. Iránymutató formatervezés, intelligens könnyűszerkezetes építés, a vezetés a BMW modelljeire jellemző élménye és a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitás ötvözete, rendkívül precíz energiamenedzsment, valamint a természeti erőforrásokat kímélő, energiatakarékos termelés egyesül itt innovatív prémium karakterré.

LifeDrive-architektúra a hajtásrendszer alumínium vázszerkezetével és szénszál-erősítésű műanyag utascellával: még vonzóbb és még könnyebb, optimális légellenállás mellett

A BMW i modellek számára kifejlesztett, úgynevezett LifeDrive-architektúra ideális feltételeket teremt a tömegspirál megfordításához, illetve a modell-specifikus esztétikus formatervezés számára. A BMW i8 hosszúsága 4.689, szélessége 1.942, míg magassága 1.293 milliméter, a sportkocsikra jellemző arányokat kölcsönözve számára. E dinamikus karakter a hosszú motorházfedél, a jól látható aerodinamikai megoldások, a megnyújtott tetővonal, a karosszéria rövid túlnyúlásai és a viszonylag hosszú, 2.800 milliméteres tengelytáv révén érvényesülhet még hangsúlyosabban. A sportosság és a gazdaságosság ezen iránymutató kombinációja a BMW i modellek jellegzetes formai nyelvezetén vonzó módon jelenik meg a 2+2-üléses modell dizájnjában.

A BMW i8 kiegyensúlyozott aerodinamikai harmóniája révén kiváló, mindössze 0,26-os légellenállási tényezővel (cw) rendelkezik. A karosszéria minden felületén pontosan kialakított légáramlások a legmagasabb fokú menetstabilitás és dinamikai képességek mellett gondoskodnak a légellenállás és a leszorító erők optimális összhangjáról.

Intelligens könnyűszerkezetes építés – az alapkoncepciótól a legapróbb részletekig

Az alumíniumból készülő Drive-modul és a szénszál-erősítésű műanyag (CFK) utascella (Life-modul) révén a BMW i8 esetében is maradéktalanul érvényesülhet az Efficient Dynamics stratégia részét képező könnyűszerkezetes építési koncepció. A könnyű és ütközésbiztonsági szempontból is optimális high-tech anyag, a szénszál-erősítésű műanyag alkalmazása minimum azonos szilárdság mellett mintegy 50 százalékos tömeg-megtakarítást tesz lehetővé az acél, és 30 százalékot az alumíniumkomponensekkel összevetve. E megoldással sikeresen egyenlíthető ki az elektromos motor és a magasfeszültségű töltéstároló többlettömege. A BMW i8 saját tömege 1.490 kilogramm alatt alakul, de a LifeDrive-architektúra kedvező hatást gyakorol az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlásra is. Az autóban mélyen és középen elhelyezett akkumulátoregység a tömegközéppont számára is hasonlóan alacsony és középre eső pozíciót biztosít, ezzel növelve hatékonyan az aktív biztonság színvonalát. A BMW csoport egyetlen más jelenlegi modellje sem rendelkezik ilyen alacsony tömegközépponttal.

A lehető legmagasabb fokú mozgékonyság szempontjából mértékadó fontosságú az első és a hátsó tengely közötti harmonikus tömegeloszlás, amelyet a BMW i8 esetében közel a tökéletes, 50:50 arányhoz alakítottak a tervezők. A kompakt elektromos motor a sebességváltó-egységgel és a teljesítmény-szabályzó elektronikával közösen az elektromos gép által hajtott első tengely közvetlen közelében kapott helyet. A feltöltött belsőégésű motor szintén a lehető legrövidebb úton juttatja teljesítményét a hátsó tengelyre, ugyanis sebességváltójával együtt a BMW i8 hátuljában üzemel. A korszerű koncepciót a lítiumion-akkumulátor az autó közepében enyhén előretolt elrendezése teszi teljessé. Az alumíniumházba épített töltéstároló egység itt ütközésbiztonsági szempontból is optimális helyen működhet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....