Inniváció

BMW M xDrive: a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtás

2017.05.19.

A forradalmian innovatív, maximálisan személyre szabható BMW M xDrive a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel öt különböző hajtáslánc-konfiguráció lehetőségét kínálja fel, az állandó összkerékhajtástól egészen az abszolút hátsókerék-meghajtásig. A technológia még idén bemutatkozik, az új BMW M5 világpremierjével párhuzamosan.

A nagyteljesítményű menetdinamika kompromisszumoktól mentes hétköznapi praktikummal és a felső-középkategória elsőszámú üzleti limuzinjának utánozhatatlan erényeivel párosul: ezt ígéri a vadonatúj BMW M xDrive intelligens összkerékhajtást kifejlesztő BMW M divízió, amely hagyománytisztelő vezérelve mentén a hajtáslánc minden egyes elemét egy kiválóan működő, élmény- és biztonságközpontú egységgé varázsolta össze.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint működik, így az első kerekek csak akkor csatlakoznak be a hajtásba, ha az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot a hátsó tengely már nem tudja maradéktalanul átvinni az útra.

Az új BMW M5 volánjánál öt különböző hajtáslánc-konfiguráció közül választhat, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás három-három opciójának egyesítésével. A be- (DSC on) és kikapcsolható (DSC off) menetstabilizáló rendszeren keresztül az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) is elérhető, a BMW M xDrive vezérlőegysége pedig az állandó összkerékhajtás (4WD), a sportos összkerékhajtás (4WD Sport) és a kizárólag hátsókerék-meghajtás (2WD) alternatíváit kínálja fel.

Az öt különböző konfigurációnak köszönhetően az új BMW M5 hajtáslánca a vezető személyes preferenciái és az utazás sajátosságai szerint hangolható át, a legmagabiztosabb vezetők pedig igény szerint teljesen ki is kapcsolhatják az összkerékhajtást.

Mint ilyen, a vadonatúj technológia a kategóriaetalon menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság magával ragadó kettősével kecsegtet. Mindez a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás vezérlőegységének köszönhető, amely az M-specifikus szoftverrel a jármű hosszanti és oldalirányú dinamikáját is folyamatosan kontrollálja. A végeredmény a minden vezetési szituációban optimális teljesítmény-elosztás, amelyhez a BMW M divízió mérnökei a klasszikus hátsókerék-meghajtás tulajdonságait a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás előnyeivel egyesítették.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....
2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....
2025.12.07
A kínai Great Wall Motors (GWM) 2029-ben 300 ezer autó előállítását tervezi Európában és a....
2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....
2025.12.06
A Vision Meta Turismo ötvözi a szedánok és a SUV-ok előnyeit, és bemutatja a koreai márka következő....
2025.12.06
A kínai Dongfeng autógyártó bemutatta az eπ 007 szedán legújabb változatát, amely nemcsak hazai,....
2025.12.06
A négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte két....