Bemutató

A BMW Motorrad bemutatja a BMW R20 Concept-et

2024.05.25.

A BMW Motorrad a Comói-tónál található Villa d'Este festői háttere előtt bemutatja legújabb formatervezési remekművét: a BMW R20 Concept-et. Ez a motorkerékpár a kézműves kidolgozás legmagasabb szintjét képviseli, és az expresszív és vagány, a legapróbb részletekig kifinomult formatervezés megtestesítőjeként mutatkozik be.

A méltán híres Concorso d'Eleganza Villa d'Este esemény részeként, amely az ott bemutatkozó kivételes járművek eleganciájáról és történelmi jelentőségéről híres, a BMW Motorrad bemutatja a legendás, szobornak is beillő levegő-olajhűtéses Big Boxer motor újabb változatát.

Autentikus, osztályon felüli, vagány

A BMW R20 Concept egy olyan motorkerékpár, amely lezser úriember-stílusban erőteljes megjelenéssel nyűgöz le, miközben a BMW Motorrad jellegzetes tulajdonságait hordozza magában: a klasszikus formatervezést és a kiváló mérnöki munkát izgalmas technikai megoldásokkal kombinálja.

A kiemelkedő és semmivel össze nem téveszthető motorozási élményért felelős Big Boxer erőforrás köré összpontosuló tank önálló alkotásként is megállná a helyét, a hátsó traktus pedig a leglényegesebbekre redukált, hogy a letisztult vonalvezetést és a motorkerékpár erőtől duzzadó mivoltát hangsúlyozza.

A teljes mértékben újratervezett váznak egy króm-molibdén acélcsövekből készült fekete vázszerkezet alkotja a gerincét. Hátul a 17x6,25 hüvelykes fekete tárcsás kerékkel, amelyre 200/55-ös méretű gumiabroncsot szereltek, elöl pedig a fekete küllős, 17 colos, 120/70-es méretű gumiabronccsal ellátott kerékkel a BMW R20 Concept a hagyományt és a modernitást ötvözi. A jól bevált BMW Paralever új, kétkarú változatban került kivitelezésre, amelyben a lengőkar króm-molibdénacélból, a Paralever rugóstag pedig alumíniumból készült. A motor kinematikáját úgy alakították ki, hogy a hajtási nyomaték teljesen kiegyensúlyozott legyen. A két mart alumínium hátsó tengelytartó egy újabb feltűnő minőségű részlet. Az R 18-ból átvett, szabadon álló hajtástengelyt – az R 18 modellek egyik jellemző vizuális elemét – a roadster architektúrába történő integrálás érdekében lerövidítették. Felfüggesztésként elöl és hátul szabadon állítható Öhlins Blackline komponensek dolgoznak. A jármű alapgeometriája 62,5°-os kormányszöggel, valamint 1550 mm-es tengelytávval rendelkezik. Elöl és hátul radiálisan szerelt ISR féknyergek gondoskodnak a lassításról - elöl hat, hátul pedig négy dugattyúval féknyergenként.

Emellett a 2-in-2 kipufogórendszer megfelelő hangkaraktert biztosít, és tökéletesen kiegészíti a dizájnt.

Big Boxer roadsterként a BMW R20 Concept új mércét állít fel a motorkerékpárok világában, és megerősíti a BMW Motorrad elkötelezettségét a legmagasabb szintű mérnöki munka és a motorkerékpározás iránti színtiszta szenvedély iránt.

Élő Big Boxer kultúra

A BMW R20 Concept központi eleme továbbra is a lég-olajhűtéses Big Boxer motor, amely immáron 2000 köbcentiméteres lökettérfogattal rendelkezik. A koncepciómotorhoz új szelepfedelet, új szíjburkolatot és új olajhűtőt fejlesztettek ki, hogy az olajcsöveket részben rejtve lehessen rá felszerelni.

Külön kiemelendő az oldalnézet: a szem követi az áramló levegő útját, amint az a nyitott szívótölcséreken keresztül a fojtószelepekbe és a hengerekbe jut, majd a nyitott kipufogórendszeren és a megafon kialakítású kipufogóvégeken keresztül távozik, létrehozva a jellegzetes Big Boxer hangzást.

Merész stílus

Az alumíniumtank új dizájnt kapott, és az 1970-es évek progresszív, „hotter than pink” színvilágát idézi. A BMW R20 Concept színösszeállítása harmonizál a polírozott és eloxált alumíniumból készült szelepfedelekkel, az ékszíj takarólemezével és a légbeömlő tölcsérekkel, valamint a Paralever rugóstaggal, a lábtartórendszerrel és a kékesszürke színű ISR féknyergekkel.

A hátsó lámpát tökéletesen integrálták a steppelt fekete Alcantarával és finomszemcsés bőrrel kárpitozott vezetőülésbe, a motor a maga kompakt hátsó részével pedig a dinamikus roadster megjelenést hangsúlyozza. A modern LED-es fényszóró egy gyűrű formájú, 3D-nyomtatott, alumínium foglalatban kapott helyet, az integrált nappali menetfénnyel egyetemben. A fényszóró optikailag lebegni látszik e nappali „menetfény-gyűrű” közepén.

E részletek mindegyike hozzájárul a koncepciómotor egyedi karakteréhez, és kihangsúlyozza az általános kijelentést: A BMW R20 Concept új szintre emeli a Big Boxer kultúrát.

„Az R20 Concept a BMW Motorrad DNS-ének merész értelmezése” – mondta Alexander Buckan, a BMW Motorrad formatervezési vezetője.

„A modern műszaki elemeket klasszikus roadster dizájnnal ötvözi. Túlméretezett arányai és minimalista esztétikája összetéveszthetetlen karaktert kölcsönöz számára.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.17
Csaknem másfél millió kilométert futott hat év alatt egy Toyota Tundra motorgenerál nélkül. Az autó....
2024.06.16
Ötven vadonatúj csuklós dízelautóbuszból álló flotta érkezik jövőre a fővárosba. A modern,....
2024.06.16
A Monacói Nagydíjon leleplezett Purespeed Speedster a limitált szériás, exkluzív Mythos sorozat....
2024.06.16
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Gyógymód. ..
2024.06.16
A Legfelsőbb Bíróság új ítélete: a részegség „ránézésre” is megállapítható. ..
2024.06.16
Egy évvel a centenáriumi győzelem után a Ferrari megismételte a bravúrt a Le Mans-i 24 órás....
2024.06.16
Ambivalens érzéseket támaszt bennem használttesztünk mai főszereplője, hiszen még annyira fiatal,....
2024.06.16
Egy európai központú, globális piaci elemző szervezet összeállította a legjobb fiatal használt....
2024.06.16
Már csak egy hét és újra eljön a Múzeumok Éjszakája, június 22-én az ország számos pontján várják....
2024.06.16
Súlyos közlekedési baleset történt vasárnap kora délután az Országos Katasztrófavédelmi....