BMW

BMW xDrive Challenge: a játék folytatódik

2014.01.30.

A BMW által 2011-ben bemutatott BMW xDrive Challange online játék legújabb, harmadik generációját a tavaly decemberi bemutatás óta már 121 ezren töltötték le világszerte az App Store-ból, és gyakorlatilag minden tizedik letöltés Magyarországról történt. A nagyszámú magyar érdeklődés alapján a játék népszerűbb nálunk, mint akár Németországban vagy Nagy-Britanniában.

A háromdimenziós grafikai megoldásokat felvonultató, az előző generációhoz képest megújult iOS alkalmazás az iPad mellett már iPhone-on is elérhető, népszerűsége pedig a kedvelt modellekkel való versenyzés lehetőségén túl az egyszerű kezelésből és az élvezhetőségből fakad. A játékosok négy teljesen élethűen megrajzolt BMW xDrive modell (BMW X1, BMW X3, BMW X5 és BMW X6) közül választhatnak maguknak autót a versenyzéshez, amelyeket a kihívások során megszerzett BMW érmékért fejleszthetnek tovább vagy alakíthatnak át a saját ízlésük szerint.

A versenyek változatos helyszíneken és éghajlati körülmények között zajlanak, egy-egy futam hossza pedig legfeljebb 1 perc, így egy izgalmas játék hamar lejátszható. A programban való eligazodást Bruno Spengler, a BMW DTM csapatának versenyzője segíti, aki a vezetésre vonatkozóan is hasznos tanácsokkal látja el a játékosokat. A Facebook segítségével lehetőség nyílik ismerősök, vagy akár véletlenszerűen kiválasztott más online játékos elleni versenyzésre is, valamint gyorsan és egyszerűen közzétehetők az elért eredmények.

Az alkalmazás a játék mellett egyúttal lehetőséget kínál a felhasználók számára, hogy könnyedén, online foglaljanak időpontot BMW tesztvezetésre.

BMW xDrive: megnövelt vezetési dinamika és optimális tapadás minden helyzetben

A Magyarországon nagyon népszerű BMW xDrive összkerékhajtásban az elektronikus szabályzású, lamellás tengelykapcsoló villámgyorsan, fokozatmentesen és teljes mértékben variálhatóan osztja el a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között, mégpedig mindenfajta menethelyzetben. Mindez az 50:50 százalékostól egészen a 0:100 százalékos arányig terjedő tartományon, fokozatmentesen működik. A rendszer azonnal felismeri, ha szükségessé válik a pillanatnyi nyomatékeloszlás megváltoztatása, és rendkívül rövid időn belül reagál, rendszerint még az egyes kerekek esetleges kipörgését megelőzően. Szélsőséges tapadási viszonyok között az xDrive gyorsabban és hatékonyabban működik, mint a szokványos összkerékhajtású rendszerek.

A BMW xDrive önműködően, gyorsan és biztonságosan működik, így minden helyzetben, mindegyik keréken pontosan a lehető leghatékonyabb előrehaladáshoz szükséges vonóerő jelenhet meg. Egyenetlen, havas és jeges útfelületen a BMW xDrive maximális tapadást valamint gyors és biztonságos gyorsulást biztosít, a dinamikus kanyarvételek során pedig az xDrive minden időpillanatban optimális mértékű nyomatékot küld az egyes tengelyekre, így mérsékelve jelentősen az alul- és túlkormányozottságot. Normál egyenesfutás során viszont az xDrive a BMW modelljeire jellemző hátsókerék-hajtású karakter megőrzése érdekében 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....
2025.12.23
Míg 2005-ben a targoncavezetőn múlott minden egy raktárban, 2025-ben már mesterséges intelligenciát....