Kia Picanto

Bors őrmester - Kia Picanto 1.25 MPI GT Line teszt

2017.08.11.

Az új Kia Picanto az optikai sportcsomaggal úgy néz ki, mint egy bivalyerős hot hatch, pedig csak egy 1,2 literes motor hajtja. A miniautók között azonban még ezzel is erősnek számít, és ami a legjobb benne, hogy olyan tempónál gyorsnak érezzük, amikor a VÉDA kamerák még rá sem hederítenek.

A GT Line csomaggal igen harcias a Picanto külseje

A Kia Picantónak immár a harmadik generációja mutatkozott be, de a feladata keményebb, mint bármelyik elődjének, mivel olyan jól sikerült minikkel kell küzdenie a vevőkért, mint a racionális Volkswagen Up! és ikertestvérei, a vidám Fiat Panda, az X-arcú Toyota Yaris, a farmotoros Renault Twingo, vagy a nemrég érkezett, tágas és mókás Suzuki Ignis, amely ráadásul terepen is ügyesen mozog.

A tengelytáv nőtt, az első túlnyúlás csökkent az elődjéhez képest

A harmadik Picanto változatlan hosszal, de hosszabb, 2,4 méteres tengelytávval és rövidebb első túlnyúlással készül, mint közvetlen elődje, a nagyszilárdságú acélok felhasználásának köszönhetően a karosszéria torziós merevségét úgy tudták 40 százalékkal megnövelni, hogy közben a tömege 21 kilóval csökkent. Igaz, az A-szegmensben még mindig nem számít kevésnek az a 973 kiló, ami a fehér tesztautó forgalmijába be volt írva, mivel az egy mérettel nagyobb Suzuki Swift megáll 900 alatt.

A dupla csövű kipufogó szokatlan látvány egy miniautón

A Picanto legdrágább, GT Line felszereltségi szintjéhez egy jól sikerült optikai tuningcsomag is jár, ami harciassá teszi a megjelenését. Az elöl-hátul mélyre húzott lökhárítók, küszöbök, a tetőszpojler, és a piros dekorcsíkok jól állnak a koreai mininek, csakúgy, mint a piros betétekkel feldobott hűtőmaszk, amely valójában csak egy dísz, levegőt nem képes átengedni magán, az alulról érkezik. Még attól sem riadt vissza a Kia, hogy krómozott, dupla kipufogót szereljen fel, ami igen látványos, és szerencsére fejfájást sem okoz a hangjával, mert olyan halk, mint egy kávéját kortyolgató óvónő délutáni altatás után.

100 ezer forint a felára a vészfékezőrendszernek, melynek kamerája a szélvédő mögött van

A miniautók kategóriájában nem is olyan régen még 13 colos kerekek voltak általánosak valami jó magas oldalfalú gumival. Ehhez képest a tesztautó igen látványos, 16-os könnyűfém felniket kapott, melyekre a szintén koreai, de nálunk viszonylag ismeretlen Nexen gumigyártó alacsony oldalfalú, 195/45-ös abroncsait húzták. Az alig 3,6 méteres karosszériához képest óriási kerekek szinte teljesen kitöltik a kerékjáratokat, de így válik teljessé az optikai tuningcsomag. Persze a Picanto új nemzedéke már GT Line csomag nélkül sem néz ki rosszul, a rafináltan megrajzolt, akár projektoros fényszórók, a C-alakú, LED-es hátsó lámpák, a tömpe orr és az ügyesen eltalált arányok azon is megvannak.

A látványos 16 colos felnikre húzott peres gumik javítják a tapadást, de rontják a rugózást

Sajnos a belső térnél kissé elfogyott a formatervezők lendülete, a műszerfal formája és anyaghasználata csak átlagosnak mondható, igaz, ebben a kategóriában még a Volkswagen sem kínál puha, habosított műanyagokat, sőt, az sem ritka, ha annyira lespórolják a kárpitokat, hogy a lemez is kilátszik. Ettől viszont a Picantóban nem kell tartani, sőt, a GT Line felszereltségben piros betétek, fémpedálok és mutatós, jó fogású, bőrözött sportkormány fokozza a hangulatot, így a vezető már álló helyzetben is azt érzi, hogy az átlagnál dinamikusabb autóban ül.

A LED-es hátsó lámpák éjszaka is felismerhetővé teszik a Picantót

A GT kivitelhez izzasztó fekete műbőrkárpitozás jár, a kemény tömésű és keskeny ülések kényelme pedig csak átlagos, az egy mérettel nagyobb Rióba sokkal komfortosabb ülőalkalmatosságokat tesz a Kia. Legalább az üléspozíció viszonylag magasan van (és tovább is emelhető), ami főleg a hölgyek tetszését nyerheti el, mivel így remek kilátás nyílik a forgalomra. Szokatlan ebben a kategóriában az ülés-és kormányfűtés megléte, a GT Line felszereltséghez ez is jár, csakúgy, mint ahogy a könnyen használható 7 colos érintőképernyő, a fedélzeti wifi és a jó felbontású tolatókamera is.

A Kia halad a korral: wifire is rá lehet csatlakozni

A helykínálat megfelel a kategória átlagának, két 175 centis felnőtt még aránylag kényelmesen elfér egymás mögött, de attól a tipikus miniautó-problémától a Picanto sem mentes, hogy az utastere meglehetősen keskeny, két vállas férfi már összeérhet benne. Hátra középre csak rövid utakra ültessünk utasokat, egyrészt a válltér hiánya, másrészt az ülőpad formázása miatt. Igaz, már az is nagy szó, hogy a kis Kia öt személyt szállíthat, mert a miniautók egyre gyakrabban négyszemélyes kialakításúak.

Rövid utakra két felnőtt is beülhet hátra

A duplapadlós csomagtartó 255 litere bőven elég a hétvégi nagybevásárláshoz, a 60/40 arányban lehajtott hátsó ülésekkel viszont több mint egy köbméteresre bővíthető. Ha ilyenkor a mozgatható csomagtérpadlót a magasabb állásba tesszük, sík felület keletkezik.

A kategóriában nagynak számít a 255 literes csomagtér

A Picanto egyelőre kétféle motorral kapható: az alapigényeket a háromhengeres, egyliteres, 67 lóerős blokk szolgálja ki, aki viszont többre vágyik, választhatja a tesztautóban is dolgozó 1,2 literes, 84 lóerős négyhengerest is, amivel 170 km/óra a végsebesség, és 12 másodpercig tart a százas sprint. Persze a tempós haladáshoz még ezt az erősebb motort is pörgetni kell, amire magyarázat, hogy a 122 Nm-es maximális nyomaték csak 4000-es fordulatszámnál jelentkezik.

Az 1,2-es nyomatékosabb és kulturáltabb az ezres háromhengeresnél, és alig eszik többet

Szerencsére a kihúzatás nincs ellenére a lelkes és sima járású motornak, aki nem kergeti a piros mező közelébe a fordulatszámmérőt, nem is tudja, milyen jó műsorról marad le. Gyorsabbnak érződik, mint amit a száraz adatok sugallnak, legális tempónál is megvan benne a sebesség élménye. Városban 6,5, városon kívül egy literrel kisebb fogyasztással lehet számolni, ami igazolja azt, hogy miért tűntek el az utóbbi időben a miniautókból a dízelmotorok: egyszerűen nincs szükség rájuk, mert már a benzinesek is igen takarékosak.

Könnyen leolvasható műszerek középen digitális kijelzővel

Ezzel az 1,2-es motorral városon kívülre is nyugodtan ki lehet merészelni, igaz, a hosszú váltó és a kevés nyomaték miatt 120 km/óra fölött már nagyon mérsékelt a gyorsulás, de városban tényleg olyan fürge a Picanto, mint amire a sportos külseje alapján számít az ember. Annak is tartogat egy meglepetést a Kia, aki még több erőre vágyik: hamarosan a Rióból ismert egyliteres, 100 lóerős turbós háromhengeressel is elérhető lesz a Picanto, amivel méltó ellenfele lehet akár az új Volkswagen Up! GTI-nek is.

A jó fogású kormány csak fel-le állítható, de átlagos méretű vezetővel ez nem gond

Ugyanis kanyargós igazán elemében van a Picanto, kis tömege miatt nagyon könnyen és késedelem nélkül vált irányt, a váltója karcos, de pontos és a kormánya közvetlen, még ha nem is ad túl sok visszajelzést. Szerencsére a rásegítés már nem annyira eltúlzott, mint az elődjében, ezért a vezető magabiztosabban fordítja rá az ívekre a kocsit, és úgy érzi, van kapcsolata a gépészettel. Szintén ügyesen eltalálták a futómű hangolását, amely jó kompromisszumot jelent a kényelem és az útfekvés között.

Kormány- és ülésfűtés is jár a legdrágább verzióhoz

Persze a peres gumikkal az úthibák fokozottabban érezhetőek, mint egy ballonossal, de cserébe sima úton meglepő kanyarsebességre képes a kis koreai, és alulkormányzottságra is csak a legvégső esetben hajlamos. Ilyenkor elég finoman elvenni a gázt, és akkor a kocsi fara engedelmesen és élvezetesen szűkíti az ívet, ami a sportos vezetőknek állandó örömforrás. Ha baj lenne, a kikapcsolhatatlan ESP azért időben beavatkozik, de a kisebb játszadozást még örömmel engedi. Autópályán és országúton is szokatlanul csendesen fut a legkisebb Kia, ilyenkor csak a fokozott oldalszél-érzékenységre kell figyelni, ami a kis tömeg és a viszonylag magas építésmód miatt jelentkezik.

A szélesség az 1,6 métert sem éri el, ami megkönnyíti a kiszállást szűk helyeken

Az új Picanto erős ajánlat lett a miniautók között, nemcsak jól néz ki, de kellően praktikus és vezetési élményt is ad, ráadásul a piacon egyedüliként 7 év garancia jár hozzá. Kár, hogy az erősebb motoros tesztautó ezzel a leggazdagabb GT Line felszereltséggel 4,369 millió forintba kerül listaáron, mert ennyiért nálunk inkább az egy mérettel nagyobb kisautókat keresik a vevők, amelyek már családi használatra is alkalmasak.

A GT Line csomag nagyon jól áll a Piacantónak, hot hatch-nek néz ki tőle

Viszont már egymillióval olcsóbban is igen jól felszerelt (LX + Exclusive csomag) 1,2-es Picantót lehet venni ködlámpával, elektromos ablakokkal, multikormánnyal, manuális klímával, központi zárral és bluetooth-os hifivel. Az erősebb motor 200 ezres felárán nem éri meg spórolni, mert országúton sokkal biztonságosabban lehet vele előzni, mint az ezres háromhengeressel, a drága és vagány GT Line csomag viszont csak azoknak éri meg, akiknek fontos, hogy az autójuk már a külsejével is kitűnjön a városi minik közül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....