Brexit
Egy sajtóközleményben megerősítésre került, hogy a munkaórák számának csökkenését jóváhagyta az Opel menedzsmentje, ennek révén Rüsselsheimben és Eisenachban rövidebb műszakokban zajlik majd a munka az év végéig. A rövidített munkanapok számát azonban a két modell iránti kereslettől teszik függővé, ugyanis az Egyesült Királyság a legnagyobb felvevő piaca Európában a Vauxhall márkanév alatt futó középkategóriás és szubkompakt modellnek.
A közleményben arra is kitértek, hogy a brittek Unióból való kilépése minden üzleti tevékenységre és érdekeltségre hatással van, a szigetország határain belül és kívül egyaránt, ezáltal a rüsselsheimi márka pénzügyi teljesítménye nagy mértékben függ a font árfolyamának változásától is.
Egy hónappal korábban a GM jelezte, hogy várhatóan 400 millió dolláros összeggel tudják majd ellensúlyozni az euró-font árfolyam különbségből és a megnövekedett import költségekből fakadó többletkiadásokat. Ezzel egy időben pedig az LMC Automotive elemzői azt nyilatkozták, hogy a General Motors akár az angliai gyáregységeinek bezárására is kényszerülhet, ha a költségek jelentősen megnövekednek, ugyanis az Astra és Astra Sports Tourer gyártása Ellesmere Portban zajlik a Vivaro pedig a Lutonban készül.
Forrás: autonews.com