taxi

A Budapest Taxi egy éves tapasztalata a Nissan Leaf-jeivel

2014.12.27.

A Budapest Taxi egy évvel ezelőtt nagy várakozásokkal tekintett a 2014-es évre. Megvalósulni látszott régi álmuk, hogy Budapesten az első zöld flottával rendelkező taxitársaságként működjenek.

A Budapest Taxi zöld flottája két Nissan LEAF gépkocsival indult, melyekhez később csatlakozott Budapest harmadik LEAF taxija is; így a Budapest Taxi lett az egyetlen tisztán elektromos hajtású autókkal is dolgozó taxitársaság Magyarországon. Ugyan a LEAF taxik megtérülését a tapasztalatok hiányában nagyon nehéz volt megbecsülni, a papírforma pozitív eredményeket mutatott, így a Budapest Taxi bizakodóan állt az elektromos autózás elé.

A cég 2014 elejétől használja Nissan LEAF-jeit taxi üzemmódban. Azóta több mint 100 000 km-t tett meg az elsőként vásárolt két autó.  A közel egy év és a 100 000 km műszaki probléma nélkül zajlott, az autók megállták helyüket a taxi üzemmódban. A sofőrök rendkívül elégedettek: kényelmes, kevés törődést igénylő, praktikus autónak tartják a Nissan LEAF-et. A taxi társaság beszámolója szerint utasaik sokszor meglepődnek, hogy egy tisztán elektromos autóban ülnek, és nagy hatással van rájuk a szokatlan csend és nyugalom, amely a villanymotoros hajtás sajátossága.

„Úgy gondoljuk, hogy az elektromos autók taxi üzemmódban való használatának üzenetértéke a budapesti cégek és lakosok számára nagyon nagy. Zöld flottánknak köszönhetően a hasonló gondolkodású cégek sokkal nyitottabbak lettek társaságunk és az elektromos autózás felé. Nem egyszer előfordult, hogy nagy multi cégek nemzetközi vezérei Budapestre érkezve kizárólag ezekkel a taxikkal voltak hajlandóak közlekedni. Volt olyan regionális igazgató is, aki itt Budapesten ült először elektromos autóban" - mondta Horváth Csaba, a Budapest Taxi ügyvezető igazgatója.

Egy év és 100 000 km távlatában immár nem csak a papírforma, de a valós adatok is a Nissan LEAF mellett szólnak. Egy taxi naponta átlagosan 200km-t tesz meg, mely egy hagyományos hajtású autónál 7 literes fogyasztással és 400 Ft/l-es üzemanyagárral számolva mintegy 5600 Ft napi költséget jelent. A Nissan LEAF esetében ugyanez a költség az éjszakai és ingyenes nappali töltésekkel számolva ennek töredéke, mindössze 1000 Ft. Egy évre (253 munkanap) vetítve ez hozzávetőleg 1,2 millió forint megtakarítást jelent. A LEAF nem csak a pénztárcánkat; a környezetet is kíméli. Egy átlagos autó CO2 kibocsátása 150g/km. Így a LEAF napi szinten 30kg, évente pedig 7,59 tonna CO2-kibocsátástól óvja meg légkört.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....