díjak
A lap szerkesztői és műszaki szakértői tíz legjobbnak ítélt hajtásláncot, illetve motort állították versenybe a Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems konkurzuson. A tíz közül vitte el ismét a pálmát a Civic Sedan és Hatchback változataiban dolgozó hajtáslánc, amely nemcsak a teljesítményével, hanem hatékonyságával és kifinomultságával is lenyűgözte a zsűrit.

A WardsAuto kilencvenéves múltra visszatekintő tekintélyes amerikai autóipari szaklap és információs platform, amely elemzéseket és iparági adatokat szolgáltat az autógyártásról, technológiákról és piaci trendekről. Nemcsak hírforrás, hanem egyfajta szakmai mérce is az autóiparban, különösen a technológiai újítások és hajtásláncok terén.

A WardsAuto legismertebb éves díja a Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems, amelyet kiemelkedő hajtásláncoknak ítélnek oda a kiadvány szerkesztői és műszaki szakértői, miután alaposan tesztelték az adott évben megjelent vagy frissített motorokat és hajtásrendszereket. Az értékelés során figyelembe veszik a teljesítményt, az üzemanyag-hatékonyságot, a technológiai fejlettséget, a vezetési élményt, és az ár-érték arányt is.
Ez már a harmadik egymást követő év, hogy a WardsAuto szakértői a Honda hibrid-elektromos hajtásának ítélik oda a megtisztelő címet.
A Civic hibrid modellekben alkalmazott negyedik generációs kétmotoros rendszer a Honda elektrifikációs stratégiájának kulcseleme.

A Civic hibrid modelljei – amelyek elnyerték a „2025 Észak-Amerikai Év Autója” címet is - a 11. generációs Civic eladások közel negyven teszik ki. A kétmotoros hibrid rendszer más Honda modellekben is megtalálható, például az Accordban és a CR-V-ben, ahol az eladások több mint felét adják a hibrid változatok. A Honda hibrid palettája pedig tovább bővül: 2026 őszén érkezik a Prelude hibrid-elektromos sportkupé.
A WardsAuto zsűritagjai külön kiemelték a Civic hibrid hajtásának kiegyensúlyozottságát. Gary Vasilash szerint a rendszer kiváló egyensúlyt teremt a teljesítmény és az üzemanyag-takarékosság között. Christie Schweinsberg a sportosság és a takarékosság mellett a rendszer működésének átláthatósága és megfizethetősége is lenyűgözte a zsűrit.

A Honda hibrid rendszerét az Egyesült Államokbeli Ohióban gyártják a Honda Transmission Plant üzemében. A rendszert kétliteres Atkinson-ciklusú négyhengeres benzinmotor hajtja. Újratervezték a motor főbb részegységeit, magát a blokkot, a főcsapágyakat, a hengerfejet, a főtengelyt, a hajtókarokat és a vezérműtengelyt is.

A rendszer összteljesítménye kétszáz lóerő, maximális nyomatéka pedig 330 Nm, miközben a fogyasztás mindössze 2,35 liter száz kilométerenként, ami kiemelkedő érték ebben a kategóriában is.
Érdekesség, hogy a rendszer nem használ hagyományos sebességváltót vagy CVT-t. Ehelyett közvetlen teljesítményátvitelt alkalmaz, ami sima és kiszámítható gyorsítást eredményez, különösen autópályán, alacsony fordulatszámon. A Civic hibrid négyféle regeneratív fékezési szintet kínál.
A hibrid változatok belső komfortja is kiemelkedő: a zajszigetelési csomag része az aktív zajcsökkentő rendszer, valamint a Sport Touring felszereltséghez tartozó kerékrezonátorok, amelyek tovább növelik a csendes utazás élményét.
Végül egy történelmi adat: az amerikai vásárlók 1973 óta több mint 13 millió Civicet vásároltak, ezzel a modell az elmúlt 52 év három legnépszerűbb személyautójának egyike lett az Egyesült Államokban.