Hannover

Continental: Egészséges mobilitási ökoszisztéma

2020.07.20.

„A Continental a krízis idején is folyamatosan összpontosít a céljaira“ – így fogalmazott  a Continental igazgatótanácsának elnöke, Dr. Elmar Degenhart a technológiai vállalat 2020-as, Hannoverben, virtuális keretek között megtartott közgyűlésén. 

A vállalat 2019-ben elindított átalakítása a válságban is kitart, a Continental a pénzügyi szerkezetét pedig  a globálisan alacsonyabb szintű járműgyártáshoz igazítja. A Continental három technológiai területre támaszkodik a jövedelmező és fenntartható növekedés érdekében, melyek a digitalizáció, a támogatott, automatizált és így egyre autonómabb járművezetés, illetve a károsanyagkibocsátás-mentes meghajtási rendszerek. „Időben elkezdtünk erőteljesen és határozottan összpontosítani az innovációra, melyben mindig is úttörő szerepünk volt,  és terveink szerint az is marad“ – mondta Degenhart.

Dr. Elmar Degenhart Fotó: Continental

A Continental technológiáit a versenyképesség és a fenntarthatóság szempontjait szem előtt tartva fejlesztjük, hogy így  a fenntartható növekedést szolgálják. „Egészséges mobilitási ökoszisztéma. Ez az, amiben mi igazánhiszünk” – fogalmazott Degenhart. „Ez egy olyan rendszert jelent, amelyben  az ökológiai, a gazdasági és a társadalmi szempontok ugyanolyan jelentősek.“ A Continental megoldásai ezt az utat készítik elő a fokozott környezetvédelemmel és az éghajlati semlegességgel, a megfizethetőséggel és az egyéni mozgás lehetővé tételével az emberek számára. „A nagy feladat első lépését mi magunk jelentjük. Ettől az évtől kezdve világszerte a telephelyeinken kizárólag megújuló energiaforrásból vásárolunk villamos energiát” – vázolta fel Degenhart a tervet. „2040-re klímasemleges lesz a gyártás, 2050-re pedig az általunk előállított hozzáadott érték minden szakasza CO2-kibocsátásmentes lesz.“

Növekedés a szoftverek, nagyobb biztonságot nyújtó rendszerek és tisztább meghajtási eljárások területén

A nyereséges és fenntartható növekedést a Continental a digitalizálódás és a szoftverek segítségével kívánja elérni. „A szoftver az iparág oxigénje, amely teljesen új szolgáltatásokat tesz lehetővé. A szoftvereken keresztül teremtett érték minden évben kétszámjegyű százalékos tartományban növekszik” – magyarázta Degenhart. A nagy teljesítményű számítógépekkel, amelyek a járművek digitális lelkének számítanak, a Continental már több mint három milliárd eurót sikeresen realizált (az érintett modellsorozat időtartamára számítva). „Egyetlen ügyfél 2022-ig több mint 2,5 millió ilyen számítógépet rendel a Continental vállalattól. És ez csak a kezdet. 2022-ig több mint tíz további projektre készülünk ezzel az innovációval kapcsolatban“ – mondta el Degenhart.

A mobilitás területén elterjedő új szolgáltatások között a digitalizálódás döntő jelentőségű. „Szinte minden termékünket intelligenssé tesszük és digitalizáljuk – például a gumiabroncsokat, illetve a légrugós rendszereket is. Az abroncsok már most is nagyon népszerűek. A járműflották üzemeltetőinek digitális szolgáltatásunkon keresztül küldjük el őket. Így az üzleti tevékenységünket flottákkal bővítjük, és évente körülbelül egymilliárd euró forgalmat generálunk” – részletezte Degenhart. Ez az árbevétel 2030-ra megháromszorozódik. „A digitális gyártásban látjuk a hatékonyság növekedésének legnagyobb potenciálját az elkövetkező években. Jelenleg 1600 robotot alkalmazunk, akik kollégáink munkáját segítik" – tette hozzá Degenhart.

A Continental másik lehetséges növekedési területe az asszisztencia rendszereket és az önvezetési megoldásokat biztosító üzletága. „Ezeket a technológiákat a zéró baleset és a zéró közúti haláleset érdekében fejlesztettük ki. A vezetési asszisztencia rendszerek üzletága gyorsabban növekszik, mint bármely egyéb üzletág” – tette hozzá Degenhart. Ezen felül a Continental jelenleg több mint 350 millió passzív biztonsági érzékelőt értékesít évente. A féküzletággal kapcsolatban Degenhart elmondta, hogy 2023-ig a vállalat közel 40 millió magas szinten integrált fékrendszert fog legyártani.

A Continental harmadik növekedési területét a tiszta járműmeghajtási technológiák jelentik. „Az e-mobilitás kifejezésben az „E” betű nem az „Elektro”, hanem az „emissionsfrei”, azaz „károsanyagkibocsátás-mentes” kifejezésre utal. Akár akkumulátorról, akár üzemanyagcellákról van szó: az e-mobilitás mindenképpen egy növekvő piac. Éppen ezért kiváló lehetőség a Vitesco Technologies számár“ – mondta el Degenhart. A Continental szerint a hajtásrendszerek termékcsaládjának jelentős része évente mintegy 30 százalékkal fog növekedni az elkövetkező öt évben.

A krízisből kivezető út

„Az lesz a győztes, aki nehéz körülmények között is jól játszik” – hangsúlyozta Degenhart. „Megtartjuk a pozíciónkat a csúcstechnológiák és a szoftverek globális piacvezetői között. Erre csak a verseny- és jövőképes vállalatok képesek.“ A Continental jelenleg következetesen a válságterv végrehajtására összpontosít, amelyben kiemelt szerepe van a munkaerő egészségének.

A vállalat 2019-ben elindított átalakítása a válságban is folytatódik. „Átalakítási tervünk jelenti utunkat a jövőbe. Ez a legfontosabb feladat most és a jövőben is” – mondta el Degenhart a részvényeseknek. „A nyereségesen növekvő portfóliónkat bővítjük, és még fenntarthatóbbá tesszük. Továbbá könnyedebb struktúrákon keresztül felgyorsítjuk a folyamatainkat.“ Ezzel a stratégiával a Continental 2023-tól évente körülbelül 500 millió eurónyi megtakarítással számol.

Degenhart a Continental alapvető feladatának írta le a vállalat alkalmazkodását a járműgyártás világszerte csökkenő szintjéhez. A piaci megfigyelők szerint 2020-ban a személygépjárművek és kishaszon-gépjárművek globális gyártása legfeljebb 70 millió járművet fog elérni. A Continental szerint a 2017-es, több mint 95 millió egységnyi rekordszintet legkorábban 2025 után tudja elérni a vállalat.

„Jelenleg a következő éveken átívelő hidat építünk. Ez a koronahíd végül visszavezethet minket a sikerekhez“ – így festette le Degenhart a vállalat jelenlegi tevékenységét. A Continental több százmillió euró további megtakarítást tervez 2022-ig a többletkapacitás, a beruházások, a forgóeszközök, valamint a munka- és tárgyi költségek csökkentésével.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....