eredmények

A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban a tartós piaci fellendülésnek köszönhetően

2023.03.16.

A kihívásokkal teli makrogazdasági környezet ellenére a Continental sikeresen teljesítette céljait a 2022-es pénzügyi évben a korrigált árbevétel és eredmény tekintetében. A társaság teljesítményét nagy mértékben befolyásolták az ukrajnai háború hatásai, a koronavírus-járvány miatti kínai korlátozások, a félvezetők folyamatos hiánya és a mintegy 3,3 milliárd eurós többletköltség a nyersanyagok, a félkész termékek, az energia és a logisztika áremelkedéseiből adódóan. 

A technológiai vállalat a jelenlegi pénzügyi évben magasabb árbevételre és eredményre számít, elsősorban a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek piacán tapasztalt növekvő gyártási mennyiségeknek, valamint a továbbra is magas költségfegyelemnek köszönhetően.

„2022 több szempontból is különösen nagy kihívást jelentett számunkra. Az Ukrajnában zajló háború következtében megemelkedtek a nyersanyag, a félkész termék, az energia és a logisztikai költségeink. Ez áll a hátterében annak, hogy továbbra is az orosz piacról való ellenőrzött kivonulásra törekszünk” – mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója a szerdai hannoveri éves sajtótájékoztatón, majd hozzátette: „A kihívások ellenére jól teljesítettünk. Sikerült elérni a Continental csoport számára előrejelzett értékesítési és bevételi számokat, és tisztességes eredményt értünk el. Mindez a világszerte mintegy 200 000 Continental dolgozó kemény munkájának és elkötelezettségének köszönhető. Szeretném nekik kifejezni őszinte hálámat.”

A kihívásokra reagálva és a rugalmasság erősítése érdekében a Continental szigorúbb költségkezelést vezetett be és átfogó felülvizsgálatot hajtott végre az elektronikai beszerzési és logisztikai láncában, illetve bővítette beszállítói körét is. „Kellően rugalmasnak bizonyultunk a válság idején, most pedig jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy biztosítsuk a Continental hosszú távú, értékteremtésre összpontosító fejlődését” – tette hozzá Setzer. Emellett a Continental az infláció hatásainak kompenzálására a csoport összes szektorában árkorrekciót kezdeményezett.

A konszolidált árbevétel 16,7 százalékkal nőtt 2022-ben

Az előzetes adatok szerint a konszolidált árbevétel 39,4 milliárd eurót tett ki az elmúlt pénzügyi évben (2021: 33,8 milliárd euró, +16,7 százalék). A konszolidációt érintő területeken bekövetkezett változások és az árfolyamhatások előtti adatok alapján az árbevétel 12,3 százalékkal nőtt. A volatilis piaci környezetben a vállalat 2,0 milliárd eurós korrigált EBIT-et ért el (2021: 1,9 milliárd euró, +5,2 százalék), ami 5,0 százalékos (2021: 5,5 százalékos) korrigált árbevétel arányos EBIT-nek felel meg.

Az elmúlt pénzügyi évben a nettó eredményt mintegy 1,0 milliárd euró összegű nem várt negatív hatás érintette. Különösen a magasabb kamatlábak és egyéb értékelési eljárások hatásai miatt több mint 850 millió eurós értékvesztés keletkezett az Automotive csoport szektorban. A Continental oroszországi üzleti tevékenységével összefüggésben a kiszabott szankciók miatt eszközeiben mintegy 87 millió euro értékű értékvesztés történt. Ennek következtében a nettó eredmény 67 millió eurót tett ki (2021: 1,4 milliárd euró).

A korrigált szabad cash flow 200 millió euró volt (2021: 1,2 milliárd euró a folytatódó és a megszűnt tevékenységek tekintetében). A korrigált szabad cash flow az előző évinél alacsonyabb értéket mutat, elsősorban a készletek és követelések felhalmozódása, valamint a magasabb beruházási ráfordítások miatt.

A Continental Igazgatótanácsa részvényenként 1,50 eurós osztalékot javasol

„Az Igazgatótanács részvényenként 1,50 euró osztalék kifizetését javasolja a részvényesek számára. Két tényezőt vettünk figyelembe, amikor meghatároztuk ezt a számot: a nettó bevételre gyakorolt ​​negatív és túlnyomórészt nem készpénz jellegű speciális hatásokat, valamint a részvény árának tavalyi csökkenő tendenciáját” – mondta Katja Dürrfeld, a Continental pénzügyi igazgatója. Ez körülbelül 300 millió euró kiosztását jelenti – tette hozzá.

Elvárások a 2023-as pénzügyi évre

A Continental arra számít, hogy a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek globális gyártása 2023-ban 2-4 százalékkal emelkedni fog. 2022-ben ez az adat körülbelül 7 százalékkal, nagyjából 82 millió járműre nőtt.

A jelentősen megnövekedett anyagköltségek, bérek és fizetések, valamint az energia- és logisztikai kiadások – amelyek mintegy 1,7 milliárd eurót tesznek ki – a 2023-as pénzügyi évben várhatóan ismét nehezítik majd a megfelelő eredmények elérését.

Ezen feltételezések alapján és a pénzügyi év eleji árfolyamokat figyelembe véve a Continental 2023-ra körülbelül 42–45 milliárd eurós konszolidált árbevételt és körülbelül 5,5–6,5 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT-et prognosztizál.

A Continental várakozásai szerint az Automotive csoport szektora körülbelül 20,5-21,5 milliárd eurós árbevételt és 2-3 százalék körüli korrigált árbevétel arányos EBIT-et fog tudni teljesíteni.

A Gumiabroncs csoport szektorra vonatkozóan a Continental mintegy 14,5-15,5 milliárd eurós árbevételt prognosztizál, a korrigált árbevétel arányos EBIT pedig 12-13 százalék körül alakul.

A Continental számításai alapján a ContiTech csoport szektora körülbelül 6,8-7,2 milliárd eurós árbevételt és 6-7 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT-et fog elérni.

A pénzügyi beruházások előtti tőkeráfordítás az előrejelzések szerint körülbelül az árbevétel 6 százalékát teszi majd ki.

A korrigált szabad cash flow 0,8-1,2 milliárd euró körül várható.

„Az év során stabilizáltuk nyereségességünket. Különösen 2022 második felében értünk el javulást az előző évhez képest, hiszen ekkor számos lépést tettünk az optimalizálás irányába. Ennek ellenére tudjuk, hogy folytatnunk kell ezeket a törekvéseket, ha el akarjuk érni középtávú céljainkat, ezért eltökélt szándékunk, hogy növeljük bevételeinket” – mondta Katja Dürrfeld, a Continental pénzügyi igazgatója.

Középtávon a Continental 8-11 százalék körüli konszolidált korrigált árbevétel arányos EBIT ráta elérését tűzi ki célul.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..
2024.05.03
A Los Alamos Nemzeti Laboratórium (LANL) kutatói egy alternatív elektródszerkezetet - egy hornyolt....
2024.05.03
Péntek estétől vasárnap éjfélig érvényes a korlátozás, amit a Budapesti Közlekedési Központ rendelt....
2024.05.03
A Datahouse által közétett, legfrissebb adatok szerint idén áprilisban 10 402 új személyautót....
2024.05.03
Megszórták büntetéssel a buszsávot szabálytalanul használó autósokat a budapesti rendőrök. ..
2024.05.03
Nem, nem a méretre utal. ..