abroncs

A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa

2014.02.17.

A Continental 2014-ben teljesen megújítja a teherautók számára készülő abroncskínálatát. Az új fejlesztésű, 3. generációs gumiabroncsok előfutára, a EcoPlus HT3, melyet kifejezetten pótkocsikra és félpótkocsikra optimalizált a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója. A prémium minőségű abroncs az elődjéhez képest alacsonyabb gördülési ellenállással és növelt futásteljesítménnyel rendelkezik. Az egyedi fejlesztésű futófelületnek köszönhetően pedig maximális tapadást és kiváló menetstabilitást biztosít vizes útfelületen is.

távolsági közúti szállítmányozásra optimalizált új abroncs fejlesztése során a vállalat szakembereinek figyelmét egyetlen részlet sem kerülhette el. A mérnökök a futófelületi mintázattól kezdve, az öv kialakításán és az abroncs vázszerkezetén át, egészen a peremig minden egyes elemet továbbfejlesztettek. Mindezeknek köszönhetően ez a 3. generációs teherabroncs jobb alapanyag-keverékkel és erősebb vázzal készül.

Alacsonyabb üzemanyag-felhasználás

A Continental az első olyan gyártó a piacon, amely már 3. generációs teherautó-abroncsokat kínál. Az új gumiabroncsokat a hannoveri székhelyű vállalat a gazdaságosságot szem előtt tartva fejlesztette ki, elsősorban az áruszállításban részt vevő piaci szereplők számára. Mivel ebben a szegmensben a gazdaságosság az egyik legfontosabb tényező, ezért a gumiabroncsoknak is támogatniuk kell a takarékos üzemeltetést és az alacsonyabb üzemanyag-felhasználást.

A Continental a gazdaságos üzemeltetés érdekében olyan futófelületi mintázatot fejlesztett ki, amely optimális érintkezést biztosít a pótkocsi és az útfelület között. A Conti EcoPlus HT3 négy hosszanti árokkal rendelkezik, melyekhez több, keresztirányú árok csatlakozik.
A 385/55 R 22.5 méretben készülő gumiabroncsok gördülési ellenállása különösen kedvező, ugyanis 25%-kal alacsonyabb az előd modellhez képest. Mindennek köszönhetően a Conti EcoPlus HT3 „A” besorolással rendelkezik az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.

Kiváló menetstabilitás

A felhasználási igényekhez igazodó mintázat a kamionok esetében igen nagy jelentőséggel bír. Annak érdekében, hogy a mintázat megfelelő stabilitást biztosítson a járművezető részére, az új Conti EcoPlus HT3 esetében a vízelvezető árkok alján háromszög alapú piramis támasztóprofilok kerültek kialakításra. Ezen felül a zárt mintázat nagy érintkezési felületet biztosít, az összekapcsolt vállblokkok pedig az optimális kanyarodási stabilitásról gondoskodnak. A pótkocsik esetében ezeknek az összekapcsolt vállblokkok elsősorban kanyarodáskor van nagy szerepük.

A mérnökök az alacsony gördülési ellenállás megoldását a kétrétegű alapanyag-felépítésben találták meg. Az alsó párnaréteg az optimális érintkezési felületet biztosítja, míg a speciális alapanyagból készült, háromszög kialakítású öveket tartalmazó felső réteg csökkenti az abroncs felmelegedését, és így a gördülési ellenállását. A Conti EcoPlus HT3 gördülési zaja 69 dB (A), amely a kategória egyik legcsendesebb abroncsává teszi. Ahogy a Continental minden 3. generációs abroncsa, úgy a Conti EcoPlus HT3 is újrafutózható és újravágható mintázattal rendelkezik. Az új EcoPlus HT3 egyedi kialakítású acélkarkasszal, peremrésszel és légnyomástartó AirKeep® résszel rendelkezik, amely jelentősen csökkenti az üzemeltetési költséget.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.21
Igen, egy újabb kínai gyártó a láthatáron az európai piacok számára, ám a Changan látványosan....
2025.12.20
A Peugeot új Hypersquare rendszere nem egyszerű innováció, hanem korszakváltás. A francia márka....
2025.12.20
Mostanában egymás után dobta piacra a hajdan volt nagysikerű R5, R4 és legutóbb a Twingo kiskocsi....
2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....