abroncsgyártás

A COVID-19 járvány következtében meredeken csökkent az európai gumiabroncseladás

2020.07.20.

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association - ETRMA) a napokban tette közzé tagjainak 2020 második negyedéves csere – tehát nem az autógyártóknak közvetlenül szállított – gumiabroncs-eladási statisztikáit. Az adatok azt mutatják, hogy a Covid-19 járvány drámaian lelassította a gumiabroncs értékesítés ütemét. A számok alapján ez az ETRMA történetének legrosszabb eredménye.

2020 első negyedévében, amikor a világjárvány Európába ért, már látható jelei voltak az értékesítés jelentős visszaesésének. Ahogy az várható volt, a második negyedévben még nyilvánvalóbbá vált a vírus hatása.

Az ETRMA tagok értékesítésének változása (Európa):

ezer darabban kifejezve

2019. II. n.é.

2020. II. n.é.

Változás %-ban

2019. január-június

2020. január-június

Változás %-ban

Személyautók

50.927

35.002

-31%

106.010

      83.050

-22%

Teherautók 

2.958

2.270

-23%

5.957

5.100

-14%

Mezőgazdasági járművek

306

295

 

-4%

664

 

606

-9%

Motorkerékpárok és robogók

2698

1.990

 

-26%

6.196

 

4.755

-23%

Az európai gumiabroncs-gyártó üzemek a Covid-19 miatt átlagosan 33 napig szüneteltették a termelésüket; májusban – amikor a legtöbb országban enyhítettek a zárlati intézkedéseken – már lassú újrakezdést regisztráltak. Ennek megfelelően a negyedév végén már növekedést mértek a gyártók, illetve az ETRMA, de egyelőre kérdéses, hogy a tendencia tartós marad-e. Mivel globális iparágról beszélünk, a fellendülés nem csupán az európai helyzettől, de a világ többi részének állapotától, illetve a kereskedelmi útvonalak kitettségétől is függ. 

Az európai gumiabroncs-ipar üdvözli az európai és nemzeti szinten eddig meghozott, a válság hatásának enyhítésére szolgáló intézkedéseket, és várakozással tekint a további ösztönző és támogató rendszerek bevezetése elé, amely a gazdasági fellendülés egyik előfeltétele.

„A gumiabroncs-ágazat fellendülése még messze van. Jelenleg csak remélhetjük, hogy a piac stabilizálódik az év második felében.”- nyilatkozta Fazilet Cinaralp asszony, az ETRMA főtitkára, hozzátéve, hogy „kilátásaink 2020-ra meglehetősen sötétek; valamennyi szegmensben az értékesítése két számjegyű csökkenésével számolunk.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....