Formula Student Hungary

Cséfalvay Zoltán: A Formula Student fontosabb, mint a Forma 1

2013.08.24.

- A magyar gazdaság jövője szempontjából a Győr-gönyűi Formula Student Hungary fontosabb, mint a mogyoródi Forma 1-es verseny – jelentette ki a szombati versenyre kilátogató Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára.

Cséfalvay Zoltán az FSH versenyen nyilatkozott portálunknak  Fotók: Papp Gergely

Az államtitkár érvekkel is alátámasztotta kijelentését: - Itt vannak magyar csapatok, a jövő mérnökeinek személyében megjelenik a magyar szürkeállomány, a hazai beszállítók termékeit pedig beépítik az egyetemisták az autóikba – fogalmazott Cséfalvay Zoltán.

Ezt követően az államtitkár arról beszélt, a beszállítók és gyártók erősen kötődnek a Formula Student Hungary-hoz. A magyar járműipart ma négyszáz cég, 110 ezer alkalmazott jelenti, amely a magyar GDP 15 százalékát állítja elő, termeli meg.

- Ahhoz, hogy a magyar járműipart erősíteni tudjuk, nagyon erős kutatás-fejlesztésre van szüksége az országnak – jelentette ki Cséfalvay Zoltán, aki elmondta azt is, tavaly a GDP 1,3 százalékát fordította az ország K+F-re, 2001-ben ez a szám 1,21 százalék volt, s kevés olyan ország van a világban, amely a válság közepette is növelte tudta a kutatás-fejlesztésre fordított összeget.

Az autoszektor.hu kérdésére válaszolva Cséfalvay Zoltán elmondta, 2020-ig állami és uniós források felhasználásával Magyarország 700 milliárd forintot fordít kutatás-fejlesztésre, hogy még innovatívabbak legyünk. Újdonság lesz – fűzte hozzá az államtitkár, hogy a K+F-ben megjelenhet a kockázati tőke is. A kormány azt szeretné, ha az ipari K+F is növekedne.

Cséfalvay Zoltán hosszasan dicsérte a jövő mérnökeit, azokat az egyetemistákat, akik szabad idejükben autót alkotnak, építenek.

- Minden ilyen verseny ráirányítja a figyelmet a felsőoktatás duális képzésére, amelyre szükség van, hogy felkészült mérnökök kerülhessenek a cégekhez – mondta az államtitkár.

Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője, mellette  Reinitz Zoltán ( AVL)

A sajtótájékoztatón részt vett Czechmeister Mónika, a győri Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője is, aki elmondta, az Audinál különösen fontos az innováció, ezért is választotta az anyavállalat szlogenjének A haladás technikáját.

- Nem elég kiváló termékeket gyártani, az újító szellem, az új utak keresése és alkalmazása is elengedhetetlen – fogalmazott Czechmeister Mónika, aki elmondta azt is, a BME csapatán kívül támogatják a győri Széchenyi-egyetem SZEngine csapatát, aki önálló motort építettek.

Kérdésünkre, hogy ez várhatóan mikor jelenik meg a versenyen, Földesi Péter, a Széchenyi Egyetem rektora azt mondta, nagy valószínűséggel 2015-ben, s nyerni akarnak.

Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora ( jobb szélen állva)

Ugyancsak részt vett a sajtótájékoztatón Palkovics László professzor, aki úgy fogalmazott, a verseny kiváló alkalmat szolgáltat arra, hogy a járműipari szakma képviselői más körben is tudjanak találkozni egymással, ez ugyanis nem csak verseny, hanem járműipari találkozópont is.

- Szeretnénk megalapítani a Járműmérnökök Egyesületét – jelentette be Palkovics László. A professzornak felajánlottuk, hogy a létrehozandó egyesület híreit az autoszektor.hu honlap kiemelten kezeli.

Palkovics László és Cséfalvay Zoltán

A versenyt ugyancsak dicsérte a Continental képviseletében Barbara Texter és az AVL képviseletében Reinitz Zoltán.

Csoportkép a sajtótájékoztató után.

Barbara Texter ( Continental) és Csütörtöki Tamás ( XMeditor)

Főszerkesztőnk a SZEngine csapattal és Pintér-Péntek Imrével, az XMeditor tulajdonosával

Balról jobbra: Dusza András sajtófőnök, mellette Bolla Péter, a győri polgármesteri hivatal kabinettfőnöke

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....