München

Csődközelben a Sion napelemes autó gyártója

2023.02.04.

Az idei év első kilenc hónapjában elért több mint 100 millió eurós veszteség után a német start-up Sono Motorsnak friss pénzre van szüksége a Sion napelemes autó projektjéhez. Ellenkező esetben csőd fenyegeti – írja a blick.ch.

 

A Sono Motors egykor a befektetők egyik kedvence volt. Laurin Hahn és Jonas Christians müncheni alapító tagok és társ-ügyvezető igazgatók saját bevallásuk szerint 2016 óta 400 millió eurós tőkét tudtak bevonni. De időközben a részvény árfolyama 20 felettiről egy euró alá esett.

Fotó: Sono Motors

A tervezett Sion napelemes autónak 2019-ben kellett volna sorozatgyártásba kerülnie. De mindig voltak visszaesések. „És a vezetési hibák is” – vallotta be Laurin Hahn és Jonas Christians a múlt héten közzétett videóban és a közösségükhöz intézett írásbeli felhívásban. Csak idén szeptember végéig több mint 100 millió euró veszteséget termelt a Sono Motors – és most ismét friss pénzre van szüksége ahhoz, hogy 2023-ban végre megépíthesse az előszériát, 2024 elején pedig az első nagy sorozatú autót.

„Nem sikerült elmagyaráznunk befektetőinknek, hogy a Sion miért képes a világ első megfizethető napelemes elektromos autójává válni” – számol be videóüzenetében a két társalapító. Az utolsó esély az, hogy 3500 ügyfél 27 ezer eurós kedvezményes vételárat fizet teljes egészében előre az autójáért – különben a projekt meghiúsul. Körülbelül 21 000 magánügyfél foglalt már le, és átlagosan 2 000 eurót fizetett előre. A flottaüzemeltetőktől további 22 000 napelemes autóra is van előrendelés.

A Sion testén található 456 napelemnek elegendő áramot kell biztosítania egy körülbelül heti 112 kilométeres utazáshoz. Ha a kompakt elektromos autó a terveknek megfelelően 2019-ben piacra került volna, akkor talán az elektromobilitás úttörője lett volna. Ám eközben a Sion egy akkumulátortöltéssel szerény 300 kilométeres hatótávjával, meglehetősen nyájas kialakításával és szerény felszereltségével egyszerűen elavultnak tűnik a nagy gyártók jelenlegi elektromos járműveihez képest.

És így a projekt határozottan elhalt bő hat év után. Még akkor is, ha a két társalapító ezt nem nagyon akarja beismerni. 50 napos határidőt tűztek ki maguknak január végéig az utolsó sioni mentési kísérletre. De azt is mondják: "Sok befektető azt tanácsolja, hogy koncentráljunk a kevésbé tőkeigényes B2B napelemes üzletünkre, amely már most is forgalmat generál. És add fel a Sion autóprojektet." A Sono Motors már napelemes megoldásokat is kínál buszokhoz és teherautókhoz – és ez valójában jövedelmezőbb üzletnek tűnik, mint a Sion korábbi  projektje.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.25
A jégmentesítő rendszerrel kapcsolatos problémák miatt az Austrian Airlines megbízásából közlekedő....
2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....