Forma 1

Csúszhat az új időmérős rendszer

2016.02.28.

Az új, folyamatos kieséses időmérős lebonyolítás bevezetése egészen a Spanyol Nagydíjig is elcsúszhat, miután a szezonnyitóig nem készül el a hozzá szükséges szoftver.

Ahogy arról a héten beszámoltunk, a Forma–1 legbefolyásosabb alakjai a keddi genfi csúcstalálkozójukon megállapodtak egy új időmérős rendszer bevezetésében, amely ugyan továbbra is három szakaszra lenne osztva, mint eddig, ám az etapok vége helyett mostantól már a szakaszok közben elkezdenének kiesni a versenyzők. Az ellentmondásos elképzelést még nem is ratifikálta a Motorsport Világtanácsa (WMSC), ám máris új aggályok merültek fel vele kapcsolatban: alkalmazásához ugyanis jelentősen át kellene alakítani az időmérés eddig használt szoftverét, amellyel leghamarabb az európai szezon kezdetére végezhetnek a programozók.

„Melbourne-ben még nem lesz új időmérő” – nyilatkozta Bernie Ecclestone azIndependent nevű angol napilapnak. „Nem fogunk tudni mindennel időben végezni. Eredetileg már az év elejétől fogva ezt szerettük volna használni, de addigra nem fogjuk tudni megírni az új szoftvert. Úgyhogy valószínűleg csak Spanyolországtól kezdve változik az időmérő. Ausztráliában még a régi időmérő lesz. Az egész szoftvert meg kell még írni, úgyhogy nem túl könnyű a dolog.”

Az új lebonyolítás szerint a kvalifikáció első szakasza (Q1) 16 percig tartana és a huszonkettőből hét versenyzőt ejtene ki, mégpedig 7 perc után másfél percenként egyet-egyet, a második szakasza (Q2) 15 percig tartana és a maradék tizenöt pilótából újabb hét búcsúzna – 6 perc után másfél percenként egy –, míg a szétlövésben (Q3) 14 perc alatt a maradék nyolc versenyző vívna úgy, hogy 5 perc után másfél percenként eggyel kevesebben maradnak a pályán. Ecclestone egyébként nem ezt akarta – a találkozón állítólag előkerült egy másik ötlet, egy „időballasztos” ötlet is, és a Forma–1 első embere most bevallotta, hogy ez utóbbi az ő agyszüleménye volt.

„Végül is én nem is azt akartam, amiben végül megállapodtunk” – jegyezte meg. „Én csak próbálom összekuszálni a rajtrácsot, hogy az a srác, aki a leggyorsabb a kvalifikáción, az ne a pole-ból induljon, és ne tűnjön el a többiek szeme elől az első kanyar után – mert egyébként ez van, elvégre miért lenne ő lassú a versenyen, ha egyszer gyors volt az időmérőn? Én nagyon egyszerű dolgot kértem. Azt kértem, hogy az időmérő maradjon úgy, ahogy most van, mert most jó, és aztán ha a srác, aki megszerezte a pole-t az meg is nyerte az előző futamot, akkor ennyi vagy annyi másodpercet hozzáadunk az idejéhez, hogy át kelljen vágnia magát azon az átkozott bolyon ahhoz, hogy átvegye a vezetést – ami egyébként végül úgyis sikerülne neki. És amíg ő ezzel szórakozik, addig legalább érdekes lenne a verseny.”

Az időbüntetések gyakorlatilag egyfajta fordított rajtrácsot eredményeztek volna, amellyel kapcsolatban alig egy nappal a genfi csúcs előtt Ecclestone már előadott egy elképzelést – a részben fordított rajtrácsok ötletét – a Daily Mail nevű angol napilapnak adott egyik interjújában. Megszólalása akkor nagy port kavart, hiszen ez volt az az interjú, amelyben a brit üzletember kijelentette, hogy soha nem volt még olyan rossz a Forma–1, mint most, és hogy a nagycsapatok gyakorlatilag kartelleznek a sportban. Elmondása szerint a csúcstalálkozón is az utóbbi miatt nem ment át a víziója.

„A csapatok nem akarnak fordított rajtrácsokat. Kismillió dolgot megtehetnének, de sajnos teljesen lököttek. Én egyedül nem tudom végigvinni ezt a tervet, mert ahhoz, hogy itt valamit megszavazzanak, ahhoz annak előbb át kell jutnia az F1 Bizottságon, ahol meg a csapatok döntenek” – mondta elkeseredetten.

(Independent, telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.18
A Hegyeshalom felé vezető oldalon hatalmas, közel 10 kilométeres torlódás alakult ki. ..
2025.03.18
A Li Auto kínai elektromos járműgyártó bevétele 6,1 százalékkal rekordmagasra emelkedett a tavalyi....
2025.03.18
A Nissan Motor Co., Ltd. ismét elnyerte a CDP, egy globális környezetvédelmi civil szervezet....
2025.03.18
A Volkswagen-csoporthoz tartozó német luxusautó-gyártó Audi 7500 munkahely megszüntetését tervezi....
2025.03.18
Az Autós Nagykoalíció és az Autószerelők Országos Egyesülete a 2024/2025-ös tanévre is meghirdette....
2025.03.18
Baleset miatt megállították a forgalmat az M35-ös autópálya 43-as kilométerénél, Debrecen közelében....
2025.03.18
Egy hét, egy megye, 1348 megcsípett gyorshajtó. ..
2025.03.18
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2025.03.18
Elsüllyedt egy Cybertruck egy kaliforniai kikötőben, eklatáns bizonyítékot szolgáltatva arra, hogy....
2025.03.17
Manapság egyre kisebb motorokból próbálnak egyre nagyobb hatékonyságot elérni, de mindig szempont a....