Formula Student Hungary
A magyarok két csapattal indulnak Fotók: Papp Gergely
A magyar futam évről évre fejlődik, idén már 39 csapatot fogad az XMEDITOR szakkommunikációs cég, a verseny rendezője. 16 országból mintegy ezer hallgató alkotja a csapatokat. Újdonság, hogy ezúttal első ízben vesz részt 11 csapat saját tervezésű és építésű elektromos hajtású versenyautóval. A többiek a hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt járművekkel indulnak. Fantasztikus teljesítményekre képesek ezek az autók, alig 3 mp kell nekik a 100 km/óra gyorsuláshoz.
Az utolsó simítások a BME-csapatnál
Hazánkat két csapat, a BME és a Kecskeméti Főiskola képviseli. A Continental standján találkozhattunk képviselőikkel, a BME csapatból Katona Gellért és Kling Sándor, a kecskeméti GAMF-csapatból pedig Iványi Norbert és Gál Bálint tartott beszámolót. A Continentalt Nánássy András képviselte.
A Continental számára fontos a támogatás, mivel olyan mérnökhallgatók kerülnek ezáltal a látókörükbe, akik a végzés után mérnökként folytathatják a Magyarországon már hatezer embert foglalkoztató világcégnél. A Continental gumikkal és elektronikai alkatrészekkel segíti a magyar csapatokat.
Fékpróba-vizsgálat
- Ezeken a versenyeken a mérnökjelölt szakma krémje vesz részt, ők megismernek bennünket, mi pedig őket – fogalmazott Nánássy András, a Continental Automotive Hungary HR-igazgatója, aki elmondta azt is, jelenleg száz mérnökjelöltet foglalkoztatnak a gyakornoki program keretében.
Egy-egy csapatot általában 15-20 ember alkotja. Önkéntesek, akik megtanulnak csapatban dolgozni, kommunikálni, autót építeni, a járművek ugyanis egyedi építésűek. Általában motorkerékpár motorját építik be az autókba, ezeket azonban át kell szerelni a Formula Student kiírásainak megfelelően. A maximális hengerűrtartalom 600 köbcentiméter lehet.
Thomas Faustmann ( balról a második), a Győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke is kilátogatott a versenyre, a cég főszponzora a rendezvénynek.
Csütörtökön és pénteken a statikus versenyeket rendezik. Statikusnak minősül az üzleti terv prezentáció, a költségelemzés és a műszaki tervezés.
Szombat-vasárnap rendezik a dinamikus versenyszámokat, ezek a gyorsulás, a Skid Pad, ( az autó kanyarodási sebességét mérik), az autocross( egy rövid, 800 méteres pályán kell szlalomozni) és az Endurance( az autó állóképességét és fogyasztását mérik az utolsó versenyszámban).
A Continental standján megtudtuk, Magyarországon 6 gyárral és 1 gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen és több mint hatezer munkavállalót foglalkoztat hazánkban. A vállalat a 2012-es 32,7 milliárd eurós forgalmával világszinten a vezető autóipari beszállítók közé tartozik. Fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és rendszerek, műszerezés, infotainment megoldások, járműelektronika, gépjárműabroncsok és műszaki elasztomer-termékek gyártójaként és szállítójaként a Continental hozzájárul a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez.
Sokan vannak a VIP-ben is
A Continental Automotive Hungary Kft. összesen közel 15 milliárd forint értékben hajt végre beruházási és munkahely-teremtési programot 2009 és 2014 közötti időszakban budapesti és veszprémi gyáraiban, 7 pályázati projekt keretében. A bővítésekhez 2 milliárd forintnyi támogatást vesz igénybe Európai Uniós és kormányzati forrásból, és a két telephelyen összesen 477 új munkahely megteremtését vállalta.
Újságírók a Continental standján
A Continental AG négy divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech) végez gyártó- és szoftverfejlesztési tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán. A gumiabroncs üzletág 1991 óta képviselteti magát a magyar piacon értékesítési irodával és disztribúciós raktárral.
Van itt látnivaló, ötezer embert várnak a hétvégén