ukrán háború

Daimler Truck: Nincs közünk az orosz tankokhoz

2022.03.02.

Az ukrajnai háború miatt a Daimler Truck felmondta együttműködését az orosz Kamaz tankokat is gyártó céggel, és azt közölte, hogy soha nem volt köze a partner katonai járműveihez – írja az automobilwoche.de

 

Daimler teherautók: A gyártó reagált az ukrajnai háborúra. (Fotó: Daimler)

A világ legnagyobb teherautógyártója, a Daimler Truck az ukrajnai háború miatt egyelőre felfüggesztette minden üzleti tevékenységét Oroszországban. "Vállalatként kiállunk a békés globális együttműködés mellett, és kategorikusan elutasítunk minden katonai erőt" - mondta a cég szóvivője. A "Handelsblatt"  korábban arról számolt be, hogy a Daimler Truck leállította együttműködését az orosz Kamaz céggel.

A Daimler Truck üzemi tanácsának vezetője, Michael Brecht szerint az üzlet beszüntetése az első fontos döntés. "Mi, mint a Daimler Truck általános üzemi tanácsa, szintén helyénvalónak tartjuk, hogy a Daimler megváljon a Kamaz összes részvényétől" - mondta Brecht. A munkavállalói képviselő szerint ez fontos politikai jelzés. Nem lehet egyszerűen csak visszatérni a megszokott üzletmenethez, és figyelembe venni a későbbi gazdasági következményeket.

A Daimler Truck tájékoztatása szerint 2012 óta működik együtt az orosz Kamaz céggel, amelynek civil járműveit alkatrészeivel lát el. Ezeket a szállításokat most leállították. „Soha nem volt dolgunk a Kamaz katonai járművekkel” – hangsúlyozta a cég szóvivője. Hozzátette: "lehangoló az ukrajnai katonai erőszak az emberek szenvedése, és mélyen aggódunk az európai békéért".

A gazdasági következmények kezelhetők

Mint minden más cég, a Daimler Truck is minden szinten értékeli az orosz partnerekkel fennálló üzleti kapcsolatokat – folytatta a szóvivő. Ez vonatkozik a Daimler Kamaz Rus vegyesvállalatra is, amely egyenlő arányban az orosz és a német vállalatok tulajdonában van, és mintegy 1000 embert foglalkoztat Moszkvában és Cselnijben. Az ottani termelést a német fél leállította.

A szóvivő kifejtette, hogy a lépés gazdasági következményei, amelyeket újra és újra elemezni kell, kezelhetők: az orosz piac a Daimler Trucks globális értékesítésének mindössze egy százalékát adja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....