tereprali

Dakar-rali: elkezdődött a visszaszámlálás

2020.11.02.

A rendkívüli év rendkívüli intézkedéseket tesz szükségessé az ismét Szaúd-Arábiába látogató Dakaron is. 

Az előkészületek általában úgy zajlanak, hogy a csapat folyamatosan úton van ugyan, de marad ideje átgondolni az eseményeket és kipihenni magát, az idén azonban ez a munka inkább hasonlít egy kommandós küldetésre. Három csapatban összesen huszonöt ember járja Szaúd-Arábia dűnéit és sivatagi útjait majdnem másfél hónapja. Az első kontingens azért felelős, hogy véglegesítse az útvonalat, amelyet a térképen megrajzoltak, a második csapat felírja az itinert, a harmadik pedig azt az utat jelöli ki, amelyet a Dakar Classic mezőnye teljesít a verseny története során először. A küldetés nagy kitartást és éles koncentrációt igényel, ugyanakkor enged egy kis teret az improvizációnak és a remek pillanatoknak is. Ez a Dakar rajt előtti esszenciája. 

A fentieket David Castera, a Dakar rali versenyigazgatója írta a 2021-es viadal előtt, amelyről jó néhány új részlet látott napvilágot. Például az, hogy 400-500 kilométer megtétele másfél napba telik a pályabejáró csapatnak, hiszen megesik, hogy egy kősivatagos rész áthatolhatatlannak bizonyul, és akkor alternatív útvonalat kell találni, vissza kell ülni a térkép elé. 

 

Hogy a lehető legtöbb időt tölthesse a pályán, napkeltétől napnyugtáig úton van a különítmény, amelynek munkáját nehezíti, hogy reggelente elég hideg van: az átlaghőmérséklet 10 Celsius-fok. Azután persze 35 fokig is felkúszik a hőmérő higanyszála, s mielőtt még újra hideg lesz, a nap utolsó sugarainál a csapat a semmi közepén rögtönzött tábort épít. Ez a sivatag igazi varázsa. 

Természetesen ahogy a versenyzők, úgy a pályafelírók sem kerülhetik el a balszerencséjüket a Dakaron. Utóbbiakkal is megesik, hogy elakadnak egy trükkös dűnén, vagy leesnek róla, technikai gondjuk támad, esetleg eltörik valami az autóban, ami két-háromórás időveszteséget jelent. 

A csapattagok mind tapasztalt, sivatagi rókák, és a közös munka során jól kiegészítik egymást. A hétszeres Dakar-győztes Jean-Paul Cottret tapasztalata aranyat ér, amikor igazolja David Castera döntéseit. Sébastien Flute olimpiai bajnok íjász vezeti a másik terepjárót, esténként pedig szakácstudományát csillogtatja az előrecsomagolt ételek elkészítésében verhetetlen. 

A szaúdi sivatagot különböző színű és különböző magasságú dűnék alkotják, a talaj és a növényzet is óráról órára változik, folyamatos félelemben tartva a csapat tagjait. 

David Castera minden nap ott ül a számítógépe előtt, és folyamatosan rögzíti a változásokat és iktatja az új jelzéseket, hogy a Dakar-mezőny a lehető legpontosabb instrukciók alapján vághasson neki a sivatagi show távjának.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.30
Hatvan új elektromos busz érkezik jövőre a Zöld Busz Programban, amely Győrben, Egerben,....
2021.11.30
A prémium B-SUV kategória elektormos úttörőjének hatótávja az új modellévtől 7 százalékkal magasabb....
2021.11.30
Új lendületet kapott a Ford népszerű egyterűje ..
2021.11.30
Hat nap alatt 126 ittas és hat bódult járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök Budapesten....
2021.11.30
A 2021-es miami Art Basel művészeti kiállításon a BMW M GmbH a részleg eddigi legerősebb....
2021.11.30
Szerdán zárul az év végi kötelezőkampány. Tavalyhoz képest átlagosan egyhavi díjjal járnak jobban a....
2021.11.30
Lassan tényleg ott tartunk, hogy a leglogikusabb, legmegfizethetőbb autókat az indiai piac kapja,....
2021.11.30
A repülőtér B és D portája közötti szakaszon kapott lángra a kocsi, egy sávon halad a forgalom –....
2021.11.29
A Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatójával, Tóth Péterrel készült interjúnk második....
2021.11.29
A magyar akkumulátoripari képzés fejlesztéséről írt alá megállapodást Palkovics László innovációs....