GAMF-csapat

Díjeső a GAMF Megaméterének Franciaországban

2014.06.03.

A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata volt a legnagyobb sztár az energiatakarékos járművek versenyén, a franciaországi Toulouse-ban.

Az EducEco a második legnagyobb üzemanyag-fogyasztási verseny Európában, amelyen főiskolás, egyetemista csapatok mutatják be minél kisebb fogyasztású saját tervezésű, építésű járműveiket. 2434 km/1 liter fogyasztással a Kecskeméti Főiskola Megaméter nevű járműve szerezte meg az első helyet a prototípus benzines kategóriában, de a csapat elhozta a prototípus kategória nagydíját, és két különdíjat is kapott a designért és a technikai innovációért.

A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata már a negyedik járművét építette erre a versenyszezonra. Több fejlesztést is végrehajtottak, amelyek a dugattyút, a hajtórudat, a kerékagyakat, az elektronikus motor- és járművezérlő rendszert érintették. 2010 óta minden évben tökéletesítették a technológiát, így jutottak el az 1588 km/1 literes fogyasztástól a 3082 km/1 literes fogyasztásig.


A középső a Megaméter!

Ezt az eredményt, amellyel bekerültek a világon a 3000-es határt átlépők szűk „klubjába”, 2013 augusztusában érték el a finnországi Nokiában, versenypályán. Az idei rotterdami Shell Eco-marathonon 2096 km/1 liter teljesítménnyel zártak, ami a dobogó harmadik fokára volt elég, technikai fejlesztéseiket viszont innovációs különdíjjal ismerték el. Az EducEco-ra a javítás reményével indultak el.

A Toulouse-ban május 30-án és 31-én megrendezett EducEco elnevezésű versenyen összesen 12 kategóriában indultak a járművek, ebből hat a prototípus kategória az üzemanyag-használat szerint. A verseny a városban kialakított utcai pályán folyt, ami nem könnyítette meg a csapatok dolgát, és nem kedvezett az időjárás sem.


A győztesek öröme!

A kecskeméti főiskolások saját csúcsukat nem tudták megközelíteni – utcai pályán erre egyébként is kicsi az esély –, de a 2434 km/1 literes eredménnyel mintegy 800 km-rel előzték meg a második helyezettet, a további indulók pedig nem tudták elérni az 1000 km/literes teljesítményt sem. Az összes prototípus – mind a hat kategóriában – között a GAMF csapat futotta a legjobb eredményt, így elhozhatták a prototípus nagydíjat is. A kecskemétieké lett ezen túl a design díj és a technikai innovációs díj is.

A csapat idén nyáron ismét visszatér a finnországi Nokiába, ahol eddigi saját legjobb eredményüket futották az ottani versenyen. A vándorserleget vissza kell vinniük, hogy átadhassák az idei nyertesnek, de bíznak benne, hogy a kupa újra Kecskemétre kerül majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....