menetpróba
A genfi antréja után a Fabia harmadik generációjának megfrissült változatát Prágában próbálhattuk ki. A Fabia a ŠKODA második legnépszerűbb modellje az Octavia után, több mint négymillió darabot adtak el belőle 1999-es debütálása óta. Az utolsó generáció is túl van a már félmilliomodik darabon.
Némileg módosult a lökhárító és opcióként megjelent a LED technológia
A modellciklusának idusán járó Fabia formavilága szinte csak minimális változtatásokon ment keresztül. Amolyan a jó dolgokon ne változtass elv mentén haladva csak kis púdert használtak a mérnökök. Ennek szellemében a kontúr nem, csak frontrész rajzolata változott, ami ezzel a fizimiskával jobban illeszkedik a márkapaletta stílusába. Minden felszereltség megkapta a LED-es nappali fényeket és opcióként elérhetővé tették a szintén LED-es fényszórókat és a hátsó világítótesteket is.
Továbbra is jó kiállású a márka sikermodellje
Továbbá új az optikai kínálatban a 18 colos keréktárcsa is. Az utastérben sem csattogott az olló, viszont némileg megújult a fedélzet. Ugyan a vezető előtti műszeregység maradt, de az középrészt egy nagyobb 6.5 colos érintőképernyős monitor uralja, amiben már frissített infotaiment rendszer dolgozik Apple CarPlay és Android Auto integrációval.
A Monte Carlo felszereltség két tónusú műszerfala
A Fabiánál a sportos habitust, egyelőre a Monte Carlo felszereltség fémjelzi, a két tónus pirossal kombinált műszerfal és huzatok igazán jól mutatnak. Az ülések kagylósítottak a kormány jófogású, alul lapított.
A sportos ülések jó oldaltartásúak
A Fabiában is megtaláljuk az frappáns megoldásokat. A tanknyílásban található jégkaparót, vagy a „mobil belsővilágítást”, ami adott esetben zseblámpaként is funkcionálhat.
A legnagyobb változás talán a motorizációs oldalt érintette. A kínálatban már nem találjuk meg a gázolajos aggregátot, kizárólag 1.0 literes hármohengeressel rendelhető. Ez viszont három későbbiekben négy - a 60 lóerős később érkezik - teljesítményszinttel is a rendelkezésünkre áll. Tulajdonképpen valahol nem is csoda, hogy elhagyták a dízel erőforrásokat, hiszen az eladások csak egy minimális részét tették ki gázolajosok.
A plettán csak 1.0 literes erőforrásokat találunk, többféle teljesítményszinttel
A márka ismert háromhengeres motorja két turbó nélküli 60 és 75, és két turbós 95 és 110 lóerős változatban kerül beépítésre. Azt, hogy készül-e RS változat arról nem nyilatkoztak, de kár lenne, ha elmaradna ez a sikeres széria. A motorok esetében csak a kigyorsításoknál érezhető, hogy háromhengeresben ülünk, egyébként csendes és komfortos a vezetési élmény, a legerősebb változatokhoz pedig félmilliós felárért hétsebességes DSG is választható.
Kellemes menetkomfort jellemzi
A Fabia menetkomfortja hozza a kategóriától elvárható minőséget. Feszes futómű és precízen kapcsolható váltó jellemzi. Bővült a vezetéstámogató rendszereinek tárháza is. Igaz, sávelhagyó segédletet nem kapott a megújult Fabia, viszont a kínálatban megjelent a sávváltást segítő rendszer (Blind Spot Detect), a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (RearTrafficAlert) és a távfény-asszisztens (AutoLightAssist).
A Fabia belépőszintje a Cool felszereltséggel, 75 lóerős szívómotorral 3,24 millió forint, de minden bizonnyal a többség magasabb szintektől kezdi a modellépítést. A kínálati paletta csúcsát jelentő Monte Carlo változat 110 lóerős motorral, valamivel több, mint 5,3 millió forintba kerül.