járműsport

Dobogóval kezdte a szezont túraautós Losonczy Levente Imolában

2023.04.25.

A TCR Italy versenysorozatban kezdődött Losonczy Levente szezonja a legendás imolai versenypályán, ahol nemsokára a Forma-1 mezőnye is összecsap. Az Aggressive Team Italia színeiben Hyundai Elantra N TCR-rel versenyző pilóta a TCR-es pályafutása során először állt dobogóra, miután első alkalommal rajtolhatott az első sorból.  

Európa egyik rangos túraautó-bajnokságában, a TCR Italy versenysorozatban kezdte meg az idei szezonját az Aggressive Team Italia pilótája, Losonczy Levente. Az idénynyitót az F1-es nagydíjat is rendező imolai pályán tartották meg, ahol a két pénteki szabadedzés után az időmérő és két, egyenként 30 perces futam várt a győri sportolóra.

A pénteki szabadedzések alapján kiderült, hogy a tempójának köszönhetően Levente esélyes a legjobb 10 közé kerülni az időmérőn, ehhez azonban jó taktikára is szükség volt, hiszen a rendkívül népes, 33 fős mezőnyben könnyen forgalomba lehetett kerülni és a sárga-, valamint a piros zászlóktól is tartani kellett.

Levente azonban így is elérte a célját, a 7. leggyorsabb kört futotta (ezzel a Hyundai-pilóták között a 2. legjobb volt), így a szombat délutáni első futamra a negyedik sorba állhatott fel, ráadásul a szabályok szerint a vasárnapi, fordított rajtrácsos versenyen az első sor 2. helyét érdemelte ki.

A szombat délután megrendezett idénynyitó-versenyen nagy csaták alakultak ki: Levente jól rajtolt, rögtön támadni kezdte az előle kezdő ellenfeleket, de a szűk pályán nem maradt számára elég hely, így nem tudott előzni. Később rendszeres volt az adok-kapok, koccanás is történt, így folyamatos versenyhelyzetben kellett helytállni, végül a 11. helyen ért célba, ismét a második legjobb Hyundai-pilótaként.

Vasárnap az egész hétvégére jellemző, kifogástalan időjárás fogadta a mezőnyt, köztük Leventét, aki TCR-es pályafutása során először állhatott fel az első rajtsorba. Innen olyan jól indult, hogy lerajtolta az élről kezdő Paolo Roccát, és az első kanyarba már elsőként fordult. Hátrébb az egyik versenyző kicsúszott és a falnak ütközött, ami miatt pályára küldték a biztonsági autót.

Levente az újraindítást jól kapta el, ám Franco Girolami egyenesben szélvészgyors Audijával szemben tehetetlen volt, így visszaesett a második helyre. Rövidesen jött egy újabb Safety Car-fázis, amely után Paolo Rocca támadásait sikerült visszavernie, majd egy kis előnyt épített ki az üldözőbolyt feltartó riválisával szemben.

Kilenc perccel a félórás időlimit letelte előtt aztán változott a sorrend: Roccát megelőzte az első futamot megnyerő Marco Butti és üldözőbe vette a magyar pilótát, majd 4 perccel a vége előtt mellette is elment. A harmadik hely azonban így is összejött Leventének, aki közvetlenül az audis Felice Jelmini előtt szelte át a célvonalat, ezzel megszerezve első dobogós helyezését a TCR-ben.

„Nagyon jó érzés volt átvenni a vezetést a rajtnál, láttam azt is, hogy sokkal jobb a tempóm a pole-ból induló ellenfelemnél, így az első kör után már megnyugodtam. A biztonsági autós fázis végén láttam, hogy egy Audi van mögöttem, ami az egyenesben nagyon gyors, nem volt sok értelme küzdeni vele, de beálltam mögé és próbáltam tartani vele a lépést” – nyilatkozta az Aggressive Team Italia versenyzője.

„Kiautóztunk némi előnyt a mögöttünk lévők előtt, és a szombati versenyből tanulva jobban figyeltem a gumikezelésre, így következetes köröket tudtam futni, és ez segített, hogy végül a 3. helyen értem célba. Köszönöm a csapatom, Pepe Oriola és a Fit4Race munkáját, édesapám és a szponzoraim támogatását, akik nélkül nem versenyezhetnék és Hatvani Bálint is rengeteget segít a versenyzés és a gondolkodásmódom fejlesztése terén. Nagyon jó érzés újra dobogóra állni, remélem, legközelebb Misanóban megismételjük!”

A hétvége eredményei alapján Losonczy Levente 48 pontot gyűjtött, ezzel a TCR Italy sorozat összesített 4. helyén várja a bajnokság következő fordulóját, amit a szintén olaszországi Misano versenypályán rendeznek 2023. május 5-7. között.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Ideális megoldás lenne az automobilizmus gondjaira a hidrogénhajtás, mert nem szennyezi a....
2024.05.29
Egyszerre két, párhuzamos kutatási és fejlesztési projektet indít útjára a Toyota. Az egyikben a....
2024.05.29
Az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül a gyári első szerelés (original equipment, OE....
2024.05.29
Két kerékpáros ütközött össze Debrecenben, egyikőjük súlyos sérüléseket szenvedett. ..
2024.05.29
Befejeződött a Hungaroringen zajló munkálatok első üteme, amely során látványos változáson esett át....
2024.05.29
Megint jön egy újabb szezon, kétkerékre pattan a magyar! De jó is lenne, viszont nem eszik ilyen....
2024.05.29
A retró járművek rajongói 2024. június 1-jén és 2-án az ötvenéves V63-as Gigant villanymozdony....
2024.05.29
Visszatérnek az étkezőkocsik a Balaton InterCitykbe. Idén május 25-től – egészen a szezon végéig –....
2024.05.29
Nem megnyugtatóak a keddi közlekedési baleseti statisztikák, amelyeket az Országos Rendőr-....
2024.05.29
A magyarázat már-már banális, mégis kevesen tudják a választ.   ..