Festés
A projekt egy eredeti ötletben gyökeredzik. Az eredendően brit márka ugyanis azt vette a fejébe, hogy egyik autóját izgalmas színösszeállítással dobja piacra. Ehhez azonban nem iparági dizájnerekhez fordult segítségért, hanem iskolásokhoz.
A győztes megtalálásához a vállalat a művészeti kellékeket gyártó, főleg zsírkrétáiról és filctollairól ismert Crayola vállalattal kötött partnerségi szerződést, mivel úgy gondolta, hogy semmilyen más cég sem tudná jobban felkészíteni a gyerekeket az ornamentikai feladatra. Együtt álmodták meg a "Mini Minds... with Crayola" versenyt a 4-10 éves korosztály számára. A vállalathoz több száz nagyszerű pályamű érkezett az Egyesült Királyság minden tájáról.
A verseny feltételei szerint azonban csak egy pályamű nyerhetett. A zsűri végül az oxfordshire-i Didcotból való Oliver Gorrod zsírkrétával rajzolt tervét választotta. A kilencéves iskolás pályaművét a természet ihlette, az autófreskó mélyen merít a flórából és faunából, növények és állatok sokasága látható rajta, kaméleontól és flamingótól kezdve egészen a polipig és pandáig bezárólag.
Amit Gorrod a papírot megálmodott, ugyanaz került fel fólián az autó teljes felületére. Ezután remekművet bemutatták a kis művésznek és osztálytársainak az iskolájuk udvarán. Gorrod és az iskolája egy hatalmas csomag Crayola terméket is kapott a tervpályázat megnyeréséért. A dijnyertes pályázót emellett körbevezették az oxfordi Mini gyártban, hogy láthassa, hogyan készűl az elektromos jármű.