Egy sikeres nő Roadsterrel

2020.08.07.

Sokáig a Haris birodalom szürke eminenciásaként dolgozott, napjainkban ismert és elismert üzletasszony.

Polihisztor, akit a középkorban megégettek volna, a reneszánsz idején istennőnek kijáró tisztelettel talán még szobor is jutott volna neki, nem véletlenül, hiszen minden adottságával megérdemli. Bármelyik korban vezéregyéniség lenne Haris Éva, ma biztosan az, olyan nő, aki több szakmában is elismert. Nem volt könnyű és regényesen alakult életpályája: árvíz sújtotta fehérgyarmati szülőfalujából a Debreceni Orvostudományi Egyetemre járt, majd belgyógyászként a város klinikáján dolgozott egy évet.

Kedvenc autójával, az Audi TT Roadsterrel                                             Fotók: Boros Jenő

Színjátékos leánykérés

A szarvasi egyetemi-főiskolai táborában Éva szekcióvezetőként ismerkedett meg későbbi férjével, Haris Györggyel, akivel baráti társaságban három évig játszották, hogy kapcsolatban élnek, pedig csak szóban flörtöltek, miközben mindketten mással jártak. Egyszer egy buliban Gyuri váratlanul megkérte Éva kezét, mindenki meglepődött, a konyhás nénik sírtak a meghatottságtól. Az is csak egy felvonás volt a színjátékból, amikor Gyuri odaszólt Évának: Szia drágám, te csak maradj, én hazamegyek és lefektetem a gyerekeket. És távozott, de nem kamucsaládjuk kitalált porontyaihoz, hanem aktuális csajához. Ezt azonban csak ők ketten tudták, és nevettek a társaság meglepődésén.

Igazi esküvő, valódi gyerekek

Az egyetem után, 1983-ban tényleg beélesedett kapcsolatuk, mindketten szakítottak egykori partnerükkel és jött az igazi lánykérés, vagyis a kitalált házasság után megvalósult a bohém rapszódia, az időpont 1985 májusa, a helyszín az Atrium Hyatt.

És jöttek az igazi gyerekek: 1986-ban Eszter, 1988-ban Gergő.

Az esküvő évében a család bővüléséig Éva orvosreferensként dolgozott, majd a GYES után hasonló posztokat töltött be az egészségügyi minisztériumban. Ma is barátok akkori főnökével, Csehák Judit miniszterrel és Békesi László pénzügyminiszterrel.

A családi otthon megteremtése nem volt könnyű, mert ausztriai munkavállalása miatt Gyuri sokat volt távol, külföldi munkájával, meg a hazahozott és vámolt kurrens termékek eladásával nagyjából stabil lett a családi költségvetés. Mert 1990-ben már legálisan lehetett nagyban is sokféle termékkel kereskedni.

Szalonképes ötlet

A magyarországi változások is jelezték, hogy nem reménytelen álmuk, a budapesti autószalon megvalósítása. Nem csalódtak, mert már az első is sikeres lett, de a nyereségelvonások miatt a Hungexpo nem volt érdekelt a nagy forgalomban, mert a szerződés szerint csak a húszezredik látogató utáni bevétel járt a Haris-házaspárnak, amiért szabályosan meg kellett küzdeniük, mert már a második napon alaposan lazult a belépés ellenőrzése a kőbányai személyzet érdektelensége miatt.

Elszámolási problémák

Egyéb elszámolási gondok is akadtak: kétmillió forintot kértek a D-pavilon illemhelyeinek takarításáért, holott akkor nem is voltak ott WC-k. Hárommilliós tétel szerepelt a túlbürokratizált telefonügyeletért: a hibát fehér köpenyes főnöki gárdának kellett jelenteni, ők továbbították a szürkéknek, majd azok utasították a szerelőt.

A Haris Éva által feltárt komoly túlszámlázások miatt a következő autószalont a Budapest Sportcsarnokban rendezték, majd vezetőváltás után visszatértek az immár korrekten menedzselt Hungexpóra, ahol a Budapesti Autószalon mellett állandó siker lett a FeHoVa, vagyis a Fegyver, Horgász és Vadász kiállítás, valamint a jacht expó.

John Bull Pub, Boss, Mezzo, Haris park

Kiállítási üzletáguk része volt mindig a mecenatúra, melynek keretében fiatal művészek munkáit mutatták be, hogy a tehetősebbek ne posztereket, hanem kortárs képeket akasszanak lakásuk, irodájuk falára, ám a közönség érdektelensége miatt ez nem jött be, ahogy Éva fogalmaz: Ezt a küldetést nem tudtuk teljesíteni.

Ekkoriban már működött saját éttermük, majd orvosi és vállalkozói tapasztalatait kamatoztatva Haris Éva itthon az elsők között alapított fejvadász céget.

1994-ben a Kempinsky Hotelben megnyitották Hugo Boss szalonjukat.

Irodabútor boltjuk újabb tehetségének adott teret, mert a Váci úti Schaefershopba sok belsőépítész járt, tőlük rengeteget tanult Haris Éva, legtöbbet Sándor Évától.

Belső építészeti munkái között szerepel saját nyaralójuk, házuk és éttermük, a jó ízléssel berendezett és funkcionálisan kialakított Mezzo étterem, tavaly óta pedig Budapest igazi attrakciója, a Haris Park, melynek kialakításában és működtetésében aktívan részt vesz fia, Haris Gergely is.

Haris Éva és Haris Gergely az újjávarázsolt parkban

Gyorsulási verseny kis-polskival

Autóimádata örök, bár nem álomgéppel indult vezetése, de aztán eljutott szerelmetes járgányához, melyhez ma is hűséges. Először szülei fehér Zsiguliját használta, majd saját keresetéből vett egy sárga kis-polskit, ami nem éppen megbízhatóságáról volt híres. Az ő 126-osa rácáfolt erre, mert atomfizikus bátyja, Végh János szakmájának alaposságával megtanította neki a járműdinamikát és karbantartás fortélyait. Gyakorlásképpen Évának hetente kereket kellett cserélnie. Stroboszkópot már magától vett, hogy gyújtást állíthasson autóján. Hegyi lakóhelyén a bepárásodás elkerülésére sózsákkal védte éjszaka az gyújtáselosztót, így soha nem volt reggel indítási gondja. Vontatott a kis-polskival Minit, versenyzett barátnőivel a Debrecen és Hajdúszoboszló városhatárok között.

Roadster Marbelláról

Aztán jött egy igazi nyugati autó, a piros 1,3-as Opel Kadet, melyet papíron nagynénje ajándékozott neki. Munkájának gyümölcseit autóival is begyűjtötte: a kis német után következett a nagyobb és fekete 90-es Audi, majd bordó Audi, A4-es, aztán Mercedes E-Klasse, fekete X3-as BMW, aztán ismét E-Klasse, többnyire ezüst-metálban.

És akkor feltámadt a kabrióvágy, először egy Citroën Pluriel képében, ami tévedés volt és gyors válást eredményezett. A következő jelölt a keménytetős kupé-kabrió Mercedes volt, de a spanyolországi korszakban kiszemelt SLK-t egyetlen pillanat alatt kitúrta az Audi TT. A Marbelláról hazahozott Roadsterrel ma is tart a szerelem, mert igazi élményautó. Unokaszállításra azért ott egy Q3-as, melyben mindig ott van a biztonsági gyerekülés.

Megrugdosott modell

Mindig szerette az Audikat, bár egyiket tűsarkúval rugdosta meg rapszodikusan működő riasztója miatt. A TT Roadsterrel viszont akkor is kellemes volt autózni, amikor hóesésben, nyitott tetővel szőnyeget szállított vele. Haris Éva hűséges az első generációs piros TT-hez, mert formája arányos, bukócsövei dögösek. Sajnos a későbbi változatokról eltűntek a kívül és belül visszaköszönő kerek idomok, melyek a szellőzőket és tanksapkát is jellemezték.

Éva szerint ez az autó visszaadja azt az élményt, amikor a Hungaroringen Niki Laudával száguldott, vagy amikor a Rábaringen Porschét vezethetett a döntött kanyarban.

Ars poetica

Autóimádatának köszönhetően többször járt nemzetközi szalonokon, fotózott Genfben és ott szerzett élményeit beleadta belsőépítészi és kiállításrendezői munkájába. Ars poeticája a Haris parkra is igaz: "Minden érzékszervre szeretnénk hatni, mert fontosak az illatok, ízek, hangok, a jó zene, amiket szintén én állítok össze."

Sokat tanult a külföldi szalonokon, különösen megihlették az attraktív tanulmányautók, olyanok, mint az Audi Avus, amiből csak egy készült, és állva is dinamikusnak hatott. Éva szerint „Napjainkban sajnos minden autó egyforma, dúl a SUV-mánia, ami nem éppen érzelmeket kiváltó járműtípus. Addig voltam lelkes focidrukker, amíg saját nevelésű játékosokat láthattam. Az autónál is fontos a személyesig, a régieknél még felismerhető volt Pininfarina és Bertone kézjegye, volt karakterük, megjelenésük, illettek környezetükbe. És fontos, hogy ha beülünk az autóba, köszönjön nekünk!”

 



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.19
Nemtetszésüknek adtak hangot a Forma-1-es pilóták a 24 futamosra felduzzasztott versenynaptár miatt....
2024.03.19
Felelősségre vonhatják az autóst, aki nem tett eleget segítségnyújtási kötelezettségének. ..
2024.03.19
Rengeteg olyan autóst talált a rendőrség egy hét alatt, aki nem használta ezt az alapvető....
2024.03.19
Az MHP tanácsadó cég az év eleje óta a Porsche AG teljes tulajdonában van. A cég jelenleg közel....
2024.03.18
Teszteltük a Honda CR-V csúcsmodelljét, a temérdek kényelmi és biztonsági extra meggyőző volt,....
2024.03.18
Összeütközött egy busz és egy szeményautó a IX. kerületben - ez már a második fővárosi buszbaleset....
2024.03.18
Gerald (52) egy bécsi, Donaustadtban levő benzinkúton akarta kitakarítani VW-jét. Amikor meglátta a....
2024.03.18
Hét év szünet után újra Zsiros Gábor lesz a navigátora a rali országos bajnokságban legutóbb....
2024.03.18
Nézze meg a videót! ..
2024.03.18
Közúti veszélyeztetés és egyéb bűncselekmény miatt felelhetnek az elkövetők, vezetői engedélyeiket....