autóteszt

Egymillió "gülüszemű krokodil" lepte el Európát

2021.05.08.

A Nissan Juke-kal kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Egyesek a külseje miatt kétkedéssel néznek rá, míg mások egyszerűn imádják. Hol az igazság? Az autóból 2010-2020 között 840.000 példányt adtak el Európában, ennyi vásárló csak nem tévedhet. De miben rejlik a gülüszemű szabadidő autó sikere?

Amikor lehetőséget kaptam arra, hogy a Nissan új, második generációs Juke modelljét teszteljem, a már előzőekben említett, krokodilszerű kinézet jutott elsőre az eszembe. Akárhányszor láttam az utakon, mindig erős szemöldökfelhúzással konstatáltam, ez az autó hogy néz már ki.  A szalonba beérve azonban meglepődtem, mennyit változott a Nissan korábbi, bohókás karosszériája. A rút kiskacsából felnőve hattyú lett.

Azért a formatervezők a felnőtté válás ellenére hagytak a Nissan Juke-ban némi játékosságot. A bikolor fényezés, a fekete-fehér ívek, a propellerre emlékeztető első LED-es fényszórók és a push upos duplafenék a kacsintós lámpákkal mindennek nevezhetők, csak megszokottnak nem. Ehhez társulnak a 19 colos felnik, amellyel az új Juke a kisautók és a terepjárók minden jellemzőjét magán hordozza és elsősorban a hölgy és dizájnt kedvelő vásárlókat célozza meg. Ám a futurisztikus kinézetű autó belül is bőven tartogat meglepetéseket.

A legelső ilyen wow élmény számomra a sportülés volt, ami már alapfelszereltségben is elérhető. Ugyan a tesztautóban extraként ülésekbe beépített Bose personal rendszer is volt 8 hangszóróval, ám az autó enélkül is jó komfort élményt biztosít. A varrások szépek, a műanyagok nem kopognak, abszolút jó érzés az autóban ülni.

A helykínálat ugyan nem tágas, hiszen egy kisautóról beszélünk, de a belső tér abszolút élhető. Az előző modellhez képest az új Nissan Juke-ban nőtt a fej és-lábtér, a rejtett kilinccsel nyíló hátsó ülések mögött utasként is kényelmes ülni. A kormány fogása kényelmes, a 7-es dupla kuplungos automata váltója precíz és takarékos közlekedést tesz lehetővé. A 117 lóerős autó városi közlekedésre termett, fogyasztása 7-8 liter között alakul. Piros pont, hogy az autó nem tolja az orrát előre progresszívebb vezetésnél sem, csendes, nem pattog az utakon. Vezetési élmény tekintetében, ami negatívum volt, hogy az autó rükvercben időnként ugrott egyet, mint a szöcske, ami akkor fordult elő, ha hirtelen adtam gázt neki.

A Juke vezetéstámogató rendszerei jól vizsgáztak. Nem rángatta a sávtartó a kormányt alattam, csupán berregéssel jelezte, ha elhagytam a felezővonalat. Amit furcsa volt elsőre megszokni, azok a Nissan oldalsó ablaküvegei voltak. Azok ugyanis meglehetősen kicsik és a magas kasztni miatt nem látsz ki rendesen oldalra tőlük. Nyilván az adott esetben mondjuk egy balesetnél biztonsági szempont, hogy védi az első ülésen lévőket az üvegsérülésről. A rendes kilátásról mindenesetre a nagy visszapillantó tükrök gondoskodnak.

A 8 colos érintőkijelző jól átlátható és gyorsan fut. A klíma manuális és ami külön tetszett benne, hogy a kerek szellőzők minden irányba külön is állíthatóak. Számomra ez sarkallatos pont, ugyanis sok autóban hiába van középre van állítva a szellőző, egyszerűen nem tudok úgy utazni benne – főleg az anyósülésen -, hogy ne fújja a szemembe, arcomba, vagy direkt a mellkasomra a klíma a levegőt.  

A Nissan ugyan kisméretű szabadidőautó, ám ennek ellenére mindennek jól ki van találva és megvan a helye. Elől a hajtókar előtt és mögött is vannak rekeszek, míg a csomagtér a korábbi 354 literről 422-re emelkedett. A kétlépcsős csomagtartóban alulra és felülre is be lehet pakolni, a hátsó ülések lehajtásával egy sík padlót kapunk, így családi autónak is jó választás lehet a Juke. 

Ami a fentieken túl még jó hír, hogy az autó belépési ára meglehetősen kedvező. Az alapmodell 5,7 millió forintnál kezdődik és ki-ki a maga pénztárcája alapján tetszőlegesen eldöntheti, milyen extrákkal ruházza még fel a Nissan legújabb és legkisebb crossoverét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 


 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.09
Nehéz volt bejutnia a Fehér Ház flottájába, mert több amerikai elnök szerint úriemberhez méltatlan....
2022.08.09
Júliusban 205.911 személygépkocsit szereltek fel először rendszámmal, ami 12,9 százalékos csökkenés....
2022.08.09
A 2021-es baleseti statisztikák történelmi mélyponton zártak. 2022 első öt hónapjában azonban ismét....
2022.08.09
Pátkai Zsolt autóipari beszállítóként pontosan tudja, mi a különbség minőség és minőség között.....
2022.08.09
A legendás, Can-Am enduro és cross motorok születésének ötvenedik évfordulójára, a márka visszatér....
2022.08.09
Az elektromobilitás a nehéz gazdasági helyzet és a globálisan akadozó ellátási láncok ellenére is....
2022.08.09
A legelsőtől egészen az RS 6 legújabb generációjáig – Stephan Reil már a kezdetektől nagyban....
2022.08.09
Izgalmas csomagot dolgozott ki városi szabadidőjárművéhez a Toyota. A Yaris Cross GR Sport a Toyota....
2022.08.09
A Ferrari 23 555 járművet hív vissza az Egyesült Államokban. Az ok: fékproblémák szinte minden....
2022.08.09
Henry Ford már autógyártás korai éveiben felismerte, a komplexitás nem tesz jót a gyártási....