autóteszt

Egymillió "gülüszemű krokodil" lepte el Európát

2021.05.08.

A Nissan Juke-kal kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Egyesek a külseje miatt kétkedéssel néznek rá, míg mások egyszerűn imádják. Hol az igazság? Az autóból 2010-2020 között 840.000 példányt adtak el Európában, ennyi vásárló csak nem tévedhet. De miben rejlik a gülüszemű szabadidő autó sikere?

Amikor lehetőséget kaptam arra, hogy a Nissan új, második generációs Juke modelljét teszteljem, a már előzőekben említett, krokodilszerű kinézet jutott elsőre az eszembe. Akárhányszor láttam az utakon, mindig erős szemöldökfelhúzással konstatáltam, ez az autó hogy néz már ki.  A szalonba beérve azonban meglepődtem, mennyit változott a Nissan korábbi, bohókás karosszériája. A rút kiskacsából felnőve hattyú lett.

Azért a formatervezők a felnőtté válás ellenére hagytak a Nissan Juke-ban némi játékosságot. A bikolor fényezés, a fekete-fehér ívek, a propellerre emlékeztető első LED-es fényszórók és a push upos duplafenék a kacsintós lámpákkal mindennek nevezhetők, csak megszokottnak nem. Ehhez társulnak a 19 colos felnik, amellyel az új Juke a kisautók és a terepjárók minden jellemzőjét magán hordozza és elsősorban a hölgy és dizájnt kedvelő vásárlókat célozza meg. Ám a futurisztikus kinézetű autó belül is bőven tartogat meglepetéseket.

A legelső ilyen wow élmény számomra a sportülés volt, ami már alapfelszereltségben is elérhető. Ugyan a tesztautóban extraként ülésekbe beépített Bose personal rendszer is volt 8 hangszóróval, ám az autó enélkül is jó komfort élményt biztosít. A varrások szépek, a műanyagok nem kopognak, abszolút jó érzés az autóban ülni.

A helykínálat ugyan nem tágas, hiszen egy kisautóról beszélünk, de a belső tér abszolút élhető. Az előző modellhez képest az új Nissan Juke-ban nőtt a fej és-lábtér, a rejtett kilinccsel nyíló hátsó ülések mögött utasként is kényelmes ülni. A kormány fogása kényelmes, a 7-es dupla kuplungos automata váltója precíz és takarékos közlekedést tesz lehetővé. A 117 lóerős autó városi közlekedésre termett, fogyasztása 7-8 liter között alakul. Piros pont, hogy az autó nem tolja az orrát előre progresszívebb vezetésnél sem, csendes, nem pattog az utakon. Vezetési élmény tekintetében, ami negatívum volt, hogy az autó rükvercben időnként ugrott egyet, mint a szöcske, ami akkor fordult elő, ha hirtelen adtam gázt neki.

A Juke vezetéstámogató rendszerei jól vizsgáztak. Nem rángatta a sávtartó a kormányt alattam, csupán berregéssel jelezte, ha elhagytam a felezővonalat. Amit furcsa volt elsőre megszokni, azok a Nissan oldalsó ablaküvegei voltak. Azok ugyanis meglehetősen kicsik és a magas kasztni miatt nem látsz ki rendesen oldalra tőlük. Nyilván az adott esetben mondjuk egy balesetnél biztonsági szempont, hogy védi az első ülésen lévőket az üvegsérülésről. A rendes kilátásról mindenesetre a nagy visszapillantó tükrök gondoskodnak.

A 8 colos érintőkijelző jól átlátható és gyorsan fut. A klíma manuális és ami külön tetszett benne, hogy a kerek szellőzők minden irányba külön is állíthatóak. Számomra ez sarkallatos pont, ugyanis sok autóban hiába van középre van állítva a szellőző, egyszerűen nem tudok úgy utazni benne – főleg az anyósülésen -, hogy ne fújja a szemembe, arcomba, vagy direkt a mellkasomra a klíma a levegőt.  

A Nissan ugyan kisméretű szabadidőautó, ám ennek ellenére mindennek jól ki van találva és megvan a helye. Elől a hajtókar előtt és mögött is vannak rekeszek, míg a csomagtér a korábbi 354 literről 422-re emelkedett. A kétlépcsős csomagtartóban alulra és felülre is be lehet pakolni, a hátsó ülések lehajtásával egy sík padlót kapunk, így családi autónak is jó választás lehet a Juke. 

Ami a fentieken túl még jó hír, hogy az autó belépési ára meglehetősen kedvező. Az alapmodell 5,7 millió forintnál kezdődik és ki-ki a maga pénztárcája alapján tetszőlegesen eldöntheti, milyen extrákkal ruházza még fel a Nissan legújabb és legkisebb crossoverét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 


 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.29
A német iparvállalatok teljes rendelési könyvekkel vágnak neki 2022-nek – igaz, nagy....
2022.01.28
Az autóipar mélyreható, gyors átalakulásának illusztrációja a Tevva áruterítő tehergépkocsi, hiszen....
2022.01.28
Miközben 2021-ben történelmi mélypontra estek vissza az európai újautó-eladások, a Toyota növelni....
2022.01.28
A negyvenes számok szerencsésnek számítanak a Ford F-sorozat számára, hiszen a típus már 45 éve....
2022.01.28
Nekihajtott gépkocsival egy rendőrségi autónak, elsodorta a mellette álló rendőrt, majd újabb....
2022.01.28
A következő autó egy "Hundai", egy "Volkswagon" vagy egy "Porche" legyen? Egy tanulmány azt....
2022.01.28
A nyíregyházi székhelyű MARSO Kft. megalakulása óta folyamatosan növekvő és nyereséges vállalat,....
2022.01.28
A „Brand Finance Global 500 2022” jelentésben a Mercedes-Benz Németország legértékesebb márkája.....
2022.01.28
Jelentős előrelépést ért el járműflottája szén-dioxid-mentesítése területén a Volkswagen a hosszú....
2022.01.28
Tavaly a Toyota több mint tízmillió autót adott el, ezzel egyértelműen megelőzve a VW-csoportot.....