e-mobilitás
Mercedes zászlóshajó EQS: az egyetlen kivétel, gyorsan hozzájuthat az, akinek sok pénze van.
Erről az Automobilwoche iparági és üzleti lap számol be a jelenlegi szállítási idők és a 2021 októberi várakozási idők összehasonlításában a Carwow összehasonlító portál adatainak segítségével.
1,8 millió nyitott Volkswagen megrendelés
A Volkswagen nagy türelmet követel vásárlóitól, és 1,8 millió nyitott megrendelésével Nyugat-Európa legnagyobb rendelésállományával rendelkezik. A Volkswagen ID családjának modelljeire átlagosan egy év a várakozási idő, sőt az E-Crafter esetében rendelési befagyasztás van. Az ID Buzz várakozási ideje jelenleg 17 hónap.
A Skoda leányvállalat elektromos autóira is jelenleg 2024-ig várnak, míg az Audi prémium márka idén június 29-én teljes rendelési befagyasztást vezetett be e-tron modelljeinél. A fontos alkatrészek, például a félvezetők általában hiányoznak.
Körülbelül kilenc hónapot kell várni az új BMW i7-re, amelyet csak mostanában lehet rendelni.
2021 őszével ellentétben az ázsiai gyártókat is egyre nagyobb mértékben érintik. A Hyundai Ioniq és Kona, valamint a Polestar 2 egy éve még elérhető volt a kereskedőktől, körülbelül négy hónapos várakozási idővel. Ma az ügyfelek csaknem kétszer annyit várnak a járművekre.
A német gyártók közül egyedül a Mercedes tündököl. Az elektromos zászlóshajó EQS rekordidő alatt, mindössze nyolc hét alatt szállítható a kiemelt chipellátásnak köszönhetően.
A legtöbb elektromos autó Kínából származik
A kínai autógyártók 2022-ben világelsők lesznek az elektromos autók piacán. Európa csak a harmadik helyen áll az USA mögött, az Inovev vezetési tanácsadó cég meghatározása szerint. Eszerint a világban ebben az évben gyártott tisztán elektromos autók 44 százaléka várhatóan kínai gyártóktól származik majd. A legnagyobb gyártók a BYD és a Geely. A Teslának köszönhetően az USA 33 százalékos részesedést ér el, Európa 20 százalékot. Dél-Korea és Japán 4, illetve 1 százalékkal zárja e az első 5-öt.
A plug-in hibridek világpiacát is Kína uralja 50 százalékos részesedéssel, de Európa a második 35 százalékos részesedéssel. Főleg azért, mert a hajtáskoncepció szinte semmilyen szerepet nem játszik az USA-ban – a járművek mindössze 3 százaléka származik az ottani gyártásból. Dél-Korea és Japán egyaránt 5 százalékos részesedéssel rendelkezik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!