OBB

Együtt közlekedünk!

2014.04.10.

Ezzel a címmel indított országos kampányt a közlekedési morál javítása érdekében az Országos Balesetmegelőzési bizottság, a Magyar Kerékpárosklub és a Magyar Autóklub. A kezdeményezéshez a továbbiakban csatlakozott a MOL, az UNIQA Biztosító és a BKK is.

A kampánynyitó sajtótájékoztatón, amelyet az Alkotmány utcában tartottak Budapesten, április 10-én, az abban résztvevő szervezetek megjelent képviselői hangsúlyozták, minden közlekedői rétegnek szólnak majd azok az üzenetek, amelyeket a hosszú időre, akár éves időtartamra is tervezett akció során kívánnak, elsősorban a médián és reklámokon keresztül eljuttatni. Nap, mint nap tapasztalható a különböző közlekedői rétegek között versengés, olykor ellenségeskedés. A kerékpárosok gyakorta kerülnek konfliktusba a gyalogosokkal vagy a személygépjárművek vezetőivel, a motorosok jelenlétét is nehezen szokja meg az autós társadalom. A tájékoztatón részt vevők kiemelték, sokan bele sem gondolnak abba, hogy amellett, hogy baleseti helyzeteket idézhet elő az intoleráns magatartás az utakon, ma már nem választható szét az sem, hogy ki, melyik közlekedői réteghez tartozik. Előfordul, hogy aki a városban hétköznap kerékpárral jár, az hétvégén a családdal együtt autóval indul útnak.

A kampány ötlete a Magyar Kerékpáros Klubtól származik. László János, a klub elnöke már évek óta tervez egy olyan NEM-kerékpáros kampányt, amely minden közlekedőnek szól és a partnerség elvét hirdeti. Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság megértette az ügy fontosságát, felkarolta a kezdeményezést, élére állt és finanszírozta azt, mondták el a nyitórendezvényen.

A kitűzött célig hosszú az út, ezért a kampányt is több évesre tervezik. Az első, nyár végéig tartó kampányperiódus rádió és televíziós szpotokkal, óriásplakátokkal és utcai installációkkal az alábbiakat üzeni:

1. lassíts
2. tarts oldaltávolságot
3. vigyázz a gyalogosokra

(balról-jobbra) Kiss Csaba r. alezredes, az OBB főtitkára, Lovas Károly Róbert, a MAK főtitkár-helyettese, Szollár Domokos, a MOL kommunikációs igazgatója, dr. Bihari Zoltán, az UNIQA Biztosító Zrt. Lakossági területének vezetője, Dormán Emese, a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs vezetője és a BKK-tól Somodi László, közlekedésszervezési és fejlesztési vezérigazgató-helyettes vettek részt a nyitórendezvényen, a műsorvezető Novák Péter „kultúrmunkás” volt. Minden résztvevő egy, az általa képviselt területre nem jellemző járművel, vagy azt szimbolizáló makettel jutott a helyszínre. Így az Autóklubtól és a MOL-tól kerékpáron, a Kerékpárosklubtól egy autómaketten gurultak be a kampányt meghirdető szervezetek vezető képviselői.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.21
Bárki, aki Salzgitterben elhalad a WV-konszernhez tartozó MAN teherautó gyártó cég mellett, álcázó....
2022.05.21
Egy évek óta eltűnt autót találtak a Dunában Esternberg közelében, Ausztriában. A hajózási csatorna....
2022.05.20
Loeb és Ogier is kiállni kényszerült, a brutálisan nehéz murvás pályák megtizedelték a mezőnyt. ..
2022.05.20
Békeidőben is kemény támadások érik az autóipart kiszolgáló logisztikai láncot, mely gyakran....
2022.05.20
Beszállítói nehézségek miatt háromnapos munkahetet vezetnek be a Ford kölni üzemében - írta a Bild....
2022.05.20
Hiába van már izgalmas, hátsókerék-hajtású padlólemeze a Mazdának, úgy tűnik, hogy klasszikus....
2022.05.20
15 százalékkal nagyobb bevétele keletkezett a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nek 2021-ben,....
2022.05.20
A Ferrari világbajnoki pontversenyt vezető monacói pilótája volt a leggyorsabb Barcelonában. ..
2022.05.20
Szemünk előtt foszlik szét sok minden, amiben hittünk. Már csak szinte a bizonytalanság biztos.....
2022.05.20
A Mercedes-Benz 135 millió euróért (52 milliárd forint) árverezte a mindösze két példányban létező....