e-mobilitás
A Kronen Zeitung cikke. Képernyőfotó.
A német biztosítók szerint a kompokat más oltórendszerekkel is fel kell szerelni, hogy jobb védelmet nyújtsanak az elektromos járművekben keletkezett tűz esetén. A jelenleg alkalmazott CO2-alapú technológia nem elegendő egy égő akkumulátorhoz, amint azt a Német Biztosítóipari Szövetség (GDV) kifejti. A nagynyomású vízköddel rendelkező rendszerek alkalmasabbak.
A tűz táplálja magát
A szakma képviselői a Havila Kystruten norvég hajózási társaság által nemrégiben bevezetett e-autók szállítási leállítása miatt szólalnak fel. A GDV szerint az e-autók nem gyakrabban égnek, hanem másként, mint a hagyományos járművek. A ma alkalmazott oltási technológia, a tüzet CO2 gázzal elfojtva, lítium-ion akkumulátor esetén nem működik. Ugyanis a mérgező gázok mellett a tűz maga oxigént bocsát ki, ami tovább tartja a tüzet.
A Felicity Ace 2022. március 1-jén süllyedt el körülbelül 4000 autóval a fedélzetén, miután két héttel korábban tűz ütött ki. (Kép: portugál haditengerészet)
Az első hajózási társaság betiltotta az elektromos autókat a kompokon
A biztosítási ágazat évek óta követeli a hajók jobb tűzvédelmét. A szövetség szerint az oltórendszerek továbbra is ugyanazok, mint 50 évvel ezelőtt, és nem tartottak lépést a hajók méretének alakulásával és tűzterhelésével.