Nürburgring-Nordschleife

Elektromos körrekordot döntött a Nordschleifén a Xiaomi SU7 Ultra

2025.06.11.

A Xiaomi elektromos autókkal foglalkozó üzletága (Xiaomi EV) történelmi mérföldkövet jelentett be: az SU7 Ultra szériamodell 7:04,957 perces eredménnyel beállította a leggyorsabb köridőt az elektromos, E-szegmensű járművek kategóriájában a Nürburgring Nordschleifén. Az opcionális pályacsomaggal felszerelt Xiaomi SU7 Ultra már első próbálkozásra beállította a rekordot a Zöld Pokolban, és ezzel a nagyteljesítményű elektromos járművek vitathatatlan éllovasa lett.

A Xiaomi SU7 Ultra 7:04,957 perces, mérföldkőnek számító körideje is tükrözi a Xiaomi EV csúcsteljesítmény iránti elköteleződését. A rekord beállítását a „három alapvető elektromos technológia” alapozta meg, amely az elektromotor, a motorvezérlő és a nagyteljesítményű akkumulátorcsomag köré épül. Ezt egészíti ki a nyomatékvektoros technológiát alkalmazó futómű és a karosszéria aerodinamikus kialakítása. A Xiaomi SU7 Ultra sorozatgyártású modellje a pályán bevált műszaki megoldások mellett megtartotta a prototípus hárommotoros konfigurációját, amely két V8-as és egy V6-os e-motorból áll, összteljesítménye félelmetes, 1548 lóerő, gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra mindössze 1,98 másodperc, végsebessége pedig meghaladja a 350 km/h-t.

A versenypálya a technológia végső próbája és az innováció szülőhelye. A tartósan nagy sebesség és igénybevétel az elektromos hajtáslánc tűréshatárát feszegeti. A rekord köridő mögött ezért a Xiaomi EV technológia, minőség, megbízhatóság és biztonság tökéletesítése iránti rendületlen elköteleződése áll.

A Xiaomi EV a közelmúltban kötött együttműködést a Nürburgringgel, amelynek prémium partnere lett, a Grand Prix kör egyik kanyarját pedig a Xiaomiról nevezték el, a gyártó pedig tagja lett az úgynevezett Industry Poolnak, ennek értelmében az új fejlesztéseket ezen a versenypályán fogják tesztelni. Az innováció iránti hosszú távú elkötelezettségének részeként a Xiaomi EV a Nürburgring partnerségével az elektromobilitással kapcsolatos, következő generációs, a teljesítményt alapjaiban újradefiniáló fejlesztések felgyorsítására és tesztelésére használja majd. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....
2025.12.04
A Lufthansa-csoport 11, a közelmúltban átvett A320neo családba tartozó repülőgépét vizsgálja, hírek....