Bosch

Életet menthetnek a Bosch hálózatba kapcsolt eszközei

2021.04.08.

Otthon és útközben is segítséget nyújt a vállalat vészhelyzetekre fejlesztett alkalmazása, a Bosch Help Connect megoldása egyesíti az automatikus balesetészlelést, a segélyhívó funkciót és a személyes vészhelyzetre reagáló rendszert.

Egyetlen pillanatnyi figyelmetlenség elég, hogy valaki balesetet szenvedjen az elektromos kerékpárjával vagy elveszítse uralmát a motorkerékpárja felett. Csak Németországban naponta több mint 38 kerékpáros és motorkerékpáros szenved balesetet és kerül súlyos sérülésekkel kórházba (forrás: Szövetségi Statisztikai Hivatal). Különösen nehéz a helyzet akkor, ha a baleset helyszínén nincs, aki segítséget nyújtson, hiszen ilyenkor minden egyes másodperc sokat jelent. A Bosch ezért egy olyan hálózatba kapcsolt segélyhívó megoldást hozott létre, amely akkor is jelez, ha a sérülést elszenvedő egyedül utazott vagy az állapota miatt nem képes segítséget hívni.

A Help Connect alkalmazás a felhasználó okostelefonjában és egyéb csatlakoztatott eszközeiben található érzékelőket használja, és intelligens algoritmusa segítségével automatikusan felismeri a baleseteket. Vészhelyzet esetén az alkalmazás a Help Connect segélyhívó központon keresztül riasztja a mentőket, és haladéktalanul a baleset helyszínére irányítja őket – így a gyors intézkedéssel életeket menthet.

Mostantól két segélyhívó alkalmazás is elérhető a kerékpárosok és a motorosok, azaz több százezer felhasználó számára: a Bosch eBike Systems által kínált COBI.Bike, valamint a calimoto motoros navigációs alkalmazás. „A Bosch a segélyhívó megoldását minél több termékbe kívánja beépíteni. Kihasználjuk a dolgok internete és az algoritmusok nyújtotta lehetőségeket, és a hálózatba kapcsolt eszközök bármilyen helyzetben – útközben, sportoláskor vagy akár otthon – életeket menthetnek meg” – mondta dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke. A Bosch a Help Connect szolgáltatást jelenleg 11 európai országban1 kínálja, melyhez német SIM-kártyával kell a felhasználóknak rendelkezniük.

A Help Connect egyesíti az automatikus balesetészlelést, a segélyhívó funkciót és a személyes vészhelyzetben reagáló rendszert. Például a COBI.Bike és a calimoto alkalmazások esetében a balesetészlelési algoritmus az okostelefon érzékelői alapján értékeli ki a sebességet, a gyorsulást és az elfordulást. Ilyen érzékelők a legtöbb kereskedelmi forgalomban elérhető okostelefonban is megtalálhatók. A segélyhívó rendszer működéséhez a készüléket a jármű kormányára kell rögzíteni és az alkalmazásnak futnia kell az eszközön az utazás során. A Help Connect minden legalább 6.0 verziójú Android operációs rendszerű készüléken és az összes okostelefonon működik, amely iOS 11 verziót vagy annál frissebb rendszert futtat.

Baleset esetén az alkalmazás az okostelefon mobilinternet-kapcsolata segítségével elküldi az aktuális pozíciót, az ütközés súlyosságát és – az adott alkalmazástól függően – a tárolt egészségügyi adatokat a Help Connect egyik éjjel-nappal működő segélyhívó központjába. Ezt követően a központ különlegesen képzett segélynyújtó munkatársai megpróbálják felvenni a kapcsolatot a balesetet szenvedett személlyel. (A kommunikáció nyelve minden európai országban a német vagy az angol.) Amennyiben a felhasználó nem reagál vagy a szenzorokból származó adatok súlyos esetre utalnak, azonnal értesítik a mentőket, továbbá a felhasználó által megjelölt rokonokat és barátokat is. Az automatikus vészhelyzeti riasztás mellett az alkalmazáson keresztül bármikor manuálisan is kezdeményezhető segélyhívás.

A motorkerékpárosok számára a Bosch egy olyan balesetészlelő megoldást is fejlesztett, amely állandó része a járműnek. Ennél a megoldásnál a Help Connect a Bosch motorkerékpár-menetstabilizáló (MSC) rendszerébe épített tehetetlenségi mérőegységet használja adatforrásként. Ez Bluetooth-kapcsolat segítségével csatlakozik a megfelelő partneralkalmazáshoz, amely továbbítja az adatokat a Help Connect segélyhívó központjának, akárcsak az okostelefon-alapú megoldás.

A Bosch segélyhívó megoldását a lehető legtöbb hálózatba kapcsolt termékbe beépíti – beleértve saját és partnerei termékeit is. „A Help Connect egy nyílt IoT-ökoszisztéma megoldás, így a megfelelő szenzorokkal felszerelt különböző termékek mind életet menthetnek” – hangsúlyozta Denner. Például a Tocsen startup cég éppen most építi be a Help Connect rendszert az érzékelőkkel felszerelt bukósisakokhoz készített megoldásába. Emellett a Bosch is azon dolgozik, hogy saját okosotthon-szolgáltatásait és -termékeit integrálja a Help Connect rendszerbe. A jövőben a tűzjelző és betörésvédelmi riasztók mellett az otthoni vízkárok ellen is lehet majd alkalmazni a megoldást.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.04.19
Egy frissen közzétett, átfogó európai kutatás rávilágít a plug-in hibrid járművek nem megfelelő....
2021.04.19
A Maserati párhuzamosan fizikailag és a virtuális térben is megszervezte a Levante Hybrid....
2021.04.19
Magyarország egyik legnagyobb gumiabroncs-forgalmazója, a MARSO Kft. a KLEBER abroncsmárkával....
2021.04.19
A Stellantis csoport is belekezdett saját elektromos offenzívájába az utóbbi időben, ennek egyik....
2021.04.19
Egy személygépkocsi vezetője vesztette életét Nagyszentpál térségében - írja a police.hu ..
2021.04.19
Az abroncsgyártó két prémium terméke is kimagasló eredményekkel zárt a német autóklub és a neves....
2021.04.19
A tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően kilőttek az AutoWallis értékesítési számai: a....
2021.04.19
A játékgyártó Mattel vállalja, hogy 100%-ban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagra tér....
2021.04.19
A 2020-ban világszintű vezető pozícióját csoportszinten is visszaszerző Toyota (márkaszinten a....
2021.04.18
Hónapok óta nem fordult elő a legnagyobb magyar-osztrák határállomáson, hogy kerek hatvan perc....