hajózás

Elindult a világ első hidrogén hajtású hajója

2017.09.20.

A világ első hidrogén meghajtású hajója, az Observer a hidrogén alapú, abszolút zöld társadalom egyik élharcosa, a hidrogén üzemanyagcellás járművek fejlesztésében is élen járó Toyota támogatásával a múlt hónapban elindult hat éven át tartó, világkörüli útjára. A cél: a világon elsőként nap-, szél- és vízenergia segítségével, tengervízből, a fedélzeten előállítani a hajó saját üzemanyagát.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota a Hidrogén Tanács alapító tagjaként élen jár a hidrogén, mint a jövő abszolút zöld energiahordozójának elterjesztésében, és a hidrogén alapú társadalom megalapozásában. A környezetbarát hibrid technológiát is jegyző, világelső autógyártó az arra alapuló hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében is élen jár, és jelenleg egyedül kínál sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó autót (Mirai), de portfóliójában már szerepel hidrogén üzemanyagcellás busz, targonca, és kamion is, miközben a hidrogén infrastruktúra elterjesztése, és az ezzel kapcsolatos társadalmi párbeszéd kialakítása irányában is komoly erőfeszítéseket tesz.



Nem véletlen hát, hogy az elmúlt néhány évben leleplezett tanulmányautók tanúsága szerint mind a Toyota, mind a Lexus kínálatában további hidrogén-üzemanyagcellás modellekkel készülő autógyártó a világ első hidrogén meghajtású hajójával tervezett expedíció fő támogatója: Didier Gambart, a Toyota France elnöke hat darab hibrid Toyota gépkocsit és kettő darab hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai gépkocsit adott át az Energy Observer kapitányának, Victorien Erussard-nak és legénységének.

A világ első hidrogén-meghajtású világkerülő hajója, az Energy Observer a múlt hónapban indult el világkörüli útjára. Célja, hogy a hajók közül elsőként képes legyen a hidrogén üzemanyagot saját maga, folyamatosan megtermelni, menet közben és a pihenők során egyaránt. A hajó valójában egy úszó „smart grid” rendszer, amely képes a nap-, a szél- és a vízenergiát feldolgozni. A rendszer közvetlenül a természetből nyeri az energiát, anélkül, hogy károsítaná azt. A kísérleti kutatóhajó a tervek szerint hat év alatt kerüli majd meg a földet; útja során 50 országot érint, és 101 kikötőben pihen meg. A legénység a pihenők során nyolc Toyota gépkocsit - hat hibrid modellt és két Mirai üzemanyagcellás autót - használ majd, amelyeket a Toyota France bocsát rendelkezésükre.



A kezdeményezés vezetői Victorien Erussard offshore hajóversenyző és a francia kereskedelmi flotta tisztje, valamint Jérôme Delafosse felfedező és dokumentumfilm-rendező. Az utazást a „Transition Ecologique et Solidaire” programért felelős francia miniszter, Nicolas Hulot, valamint a CEA-Liten igazgatója, Florence Lambert támogatja. A rendkívül elhivatott legénység olyan szorosan összetartó közösséget kíván létrehozni, amely a fenntartható jövő megteremtésén dolgozik.

- Büszkén vállalunk részt ebben a föld javát szolgáló, ambiciózus projektben. A projekt ugyanazokat az ökológiai értékeket vallja magáénak, ugyanazt az energetikai lépésváltást szorgalmazza, mint a Toyota Környezetvédelmi Kihívás 2050. Idén ünnepeljük a Toyota hibrid technológia megszületésének huszadik évfordulóját; a támogatás fontos lépés hidrogén-stratégiánk kibontakoztatásában, amely a 2020-as tokiói olimpiai játékokon éri el csúcspontját - fogalmaz Didier Gambart, a Toyota France elnöke az együttműködés kapcsán.



- Nagy örömünkre szolgál, hogy a hibrid és hidrogén hajtástechnológiák terén vezető szerepet betöltő Toyotát hivatalos támogatóink között tudhatjuk. A Toyota ugyanazzal az elhivatottsággal küzd a globális felmelegedés és a légszennyezés ellen, mint mi. Az Energy Observer célja, hogy ne csupán az összes természetes energiaforrást, de a társadalom erőforrásait is egyesítse. Szeretnénk, ha hajónk körül összpontosulhatna a Toyotához hasonló vállalkozások, a laboratóriumok, start-upok és intézmények szakértelme – teszi hozzá Victorien Erussard, az Energy Observer kapitánya.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..