elektromobilitás

ELMŰ-ÉMÁSZ: újszerű fizetési megoldás az e-autó töltésre

2019.05.29.

- A magyarországi áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ vezet be kWh-alapú elszámolást és fizetést az e-autó töltőin, amelynek tesztüzeme május 28-án kezdődik. A megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik. A töltési szolgáltatás üzleti alapra helyezésével célunk a minőség fenntartása és növelése.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ a hazai áramszolgáltatók közül elsőként aktívan kivette a részét a környezetbarát elektromos közlekedés támogatásából. 2010-ben felavattuk Magyarország első közterületi töltőoszlopát. Már kilenc éves tapasztalattal rendelkezünk a magyarországi e-autós társadalmat szolgáló töltőhálózatunk biztonságos és megbízható üzemeltetésében és a közterületi töltés mellett vállalkozások és magánszemélyek számára is ajánlunk komplett töltési megoldásokat. Közterületi töltőinket az e-autósok ez idáig ingyenesen vehették igénybe.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ komplex töltési szolgáltatást nyújt az anyavállalat innogy nemzetközi hátterével, amelynek része a töltők értékesítése, telepítése, üzemeltetése, karbantartása, informatikai háttér biztosítása, 24 órás telefonos és műszaki támogatás fenntartása. A közterületi töltőink csatlakoztak a legnagyobb európai e-mobilitási roaming rendszer, a Hubject platformjához, ezzel ráhelyeztük Magyarországot az e-mobilitás nemzetközi térképére is. Célunk továbbra is minőségi, elérhető, hozzáférhető és megbízható töltési szolgáltatást nyújtani az ügyfeleinknek. A szolgáltatás minőségének fenntartása és növelése csak akkor biztosítható, ha ez a jövőben üzleti alapon történik.

A közterületi töltők alapvetően nem az otthoni töltés kiváltásának céljából létesülnek, hanem azért, hogy az ügyfelek napi mobilitási szükségleteit kiszolgálják és támogassák azt, hogy az elektromos meghajtás alternatívája legyen a hagyományos üzemanyagon alapuló közlekedésnek. Amennyiben a közterületi töltés olcsóbb, mint az otthoni (vagy akár ingyenes), akkor ez a cél nem valósulhat meg hosszú távon, mert azok a felhasználók is a közterületi töltőpontokat fogják preferálni, akik otthon is tudnának tölteni.

Az üzleti alapú üzemeltetés az e-autós társadalom érdekeit is szolgálja, mivel a közterületi töltők hozzáférhetősége nő, az e-autósok érdekeltté válnak a töltők megfelelő és rendeltetésszerű használatában. A magyar kormányzat sikeresen megteremtette egyrészt az ország e-mobilitási átjárhatóságának infrastrukturális hátterét, másrészt a fizetési-elszámolási megoldások bevezetésének feltételeit.

Más piaci szereplők mellett az ELMŰ-ÉMÁSZ is üzleti alapra kívánja helyezni a töltési szolgáltatását a közterületi töltőkön. Ehhez az áramszolgáltatók közül elsőként az ELMŰ-ÉMÁSZ kínál kWh-alapú elszámolást és fizetést. A kWh (kilowattóra) alapú elszámolás az ügyfél számára a leginkább arányos megoldás, szemben a tran-zakció vagy perc alapú elszámolással. Az e-autós annyit fizet, amennyit el tud autózni (a szolgáltatási ár arányos az akkumulátorba töltött energiamennyiséggel).

Május 28-tól az ELMŰ-ÉMÁSZ elindítja új digitális direkt fizetési megoldásának tesztüzemét, amelynek során 5 kiválasztott töltőoszlopon várhatóan 1 hónapig 10 Ft/kWh egységáron tölthetik fel járműveiket az e-autósok. Az 5 kijelölt töltőoszlop (10 töltőpont) elérhetősége: 1054 Budapest, Akadémia u. 1., 1146 Budapest, Állatkerti körút 1., 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 15., 1073 Budapest, Erzsébet krt. 13., 1132 Budapest, Tisza utca 1.

A tesztidőszak alatt társaságunk örömmel fogadja a felhasználók visszajelzéseit az e-autozasÓelmu.hu e-mail címen. A tesztidőszak alatt a többi töltőpont továbbra is ingyenesen az e-autósok rendelkezésé-re áll, a tesztidőszak sikeres lezárását követően a fizetési megoldás bevezetésre kerül a társaságunk összes nyilvánosan hozzáférhető közterületi töltőoszlopán.

A tesztidőszakot követően a töltési szolgáltatás tervezett egységára 99 Ft/kWh lesz, amely egyszerű és átlátható árazási rendszert biztosít az ügyfeleknek. Ezzel egy 30 kWh-s akkumulátorral szerelt gépjármű teljes feltöltése kevesebb, mint 3000 Ft lesz, amellyel egy átlagos kompakt kategóriás elektromos gépjármű 180-200 km-t tud megtenni városi-elővárosi környezetben. (Összehasonlításként: egy átlagos, benzinmotoros 7 l/100km fogyasztású kompakt kategóriás gépjármű 200 km-re vetített költsége 5600 Ft 400 Ft/l-es benzinár mellett.)

A fizetési megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik. Fontos, hogy a rendszer a töltés megkezdésekor egyszeri 900 Ft összeget zárol a bankszámlán, majd a töltést követően a fel nem használt összeg néhány nap elteltével, maximum egy héten belül automatikusan feloldásra kerül. A fizetésről az ügyfelek a töltést követően pár percen belül bizonylatot kapnak az applikáción keresztül, áfás számla igény esetében megkeresésre az ügyfélszolgálatunk elektronikus számlát küld e-mailben.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....