Mercedes-Benz S-osztály

Először láthatjuk az új S-osztály utasterét

2020.07.14.

Újabb generációváltáshoz értünk a Mercedes-Benz világában, ami mindig az új S-osztállyal kezdődik. Most sincs ez másképp, és úgy tűnik, hogy a jövő digitálisabb, mint valaha.

Mindig is a hagyományőrzés és a letisztult kifinomultság jellemezte a Mercedes csúcslimuzinjainak utasterét. Üdítő kivételek voltak egy olyan világban, ahol már mindent átvettek az olcsó digitális kijelzők, és a minimalista formák. Egészen idáig. Ugyanis hamarosan bemutatkozik a S-osztály új generációja, és a bevezetés első hullámában először az utasterét mutatták meg a nagyközönségnek. Ami, a legkevésbé sem mondható hagyományosnak. Ahol csak lehet, teleszórták hatalmas kijelzőkkel az utasteret, ami a Mercedes esetében annyira nem is fájó, ismerve, hogy mennyire nagyszerű felbontású kijelzőket, átlátható grafikákat, és gyors processzorokat használnak. Ráadásul itt már az MBUX infotainment rendszer második generációjáról beszélünk – ami most debütál.

Persze egy S-osztálynál legalább annyira fontos, ha nem, még fontosabb a hátsó tér, mint az első, ezért hátra is ugyanzok a hatalmas kijelzők, és kényelmi funkciók kerülnek, mint előre. A „Hey Mercedes” felkiálltással akár mind a három hátsó kijelző kezelhető egyszerre, mostantól 27 nyelven. Az autóban összesen 5 hatalmas kijelző van, a legnagyobb 12,8 colos és OLED kijelzős. Akár térbeli nézet is elérhető a frissített digitális műszercsoportnál, hogy még valóságosabb legyen az élmény. Mostantól nem elég egy PIN-kód, egyszerre használ ujjlenyomatolvasót, illetve arc- és hangfelismerést a rendszer, ha vásárolnánk valamit rajta, illetve a beállítások automatikus betöltéséhez.

Persze nem csak a kijelzőkről szól minden. Legalább ennyire különlegessé teszi az új S-osztályt, hogy mostantól kamerákkal figyeli, ha valaki akkor szállna ki az autóból, ha hátulról érkezik valaki, és vörösen villogtatja a hangulatvilágítás fényét, ha veszélyt érzékel a holttérben. Ezenfelül figyeli, hogy a gyerekülés megfelelően van-e becsatolva az első ülésen, az Attention Assist pedig a sofőrt óvja az elalvástól. Mostantól nem csak a központi infotainment kijelzőn, de a head-up display-en is működik a jól ismert kiterjesztett valóság, ami a navigálás élményét teszi futurisztikussá.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.27
Könnyen koszolódnak, és úgy tűnik, elég könnyen rozsdásodnak is a Tesla Cybertruckok. ..
2024.02.26
Hétfőn az éjszakai órán két súlyos baleset is történt - jelenti a Katasztrófavédelem. ..
2024.02.26
Idén a kínai márkáké lesz a főszerep, de a Renault Csoport is jelen lesz a Daciával együtt. ..
2024.02.26
A 2024-es év autója a Renault Scénic. A modell 329 ponttal nyerte el az Év Autójaként is emlegetett....
2024.02.26
És rekord mennyiségű víz kellett az eloltásához.    ..
2024.02.26
Helyben előállított villamosenergia segíti a Magyar Suzuki energiaellátását: hétfőn hivatalosan is....
2024.02.26
Négykerekű, három személyt egymás mellett szállító, nagy teherbírású, mini terepjáró a Polaris....
2024.02.26
Ezúttal sem úszták meg a gyorshajtók. A Budapesti Rendőr-főkapitányság XVII. Kerületi....
2024.02.26
Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának új elnöke és Alfons Dintner, a vállalat leköszönő....
2024.02.26
„Innováció, hatékonyság, megújulás – képzésfejlesztési lehetőségek a felsőoktatásban” címmel....