autó értékesítés

Eltűnhet Kuba szabadtéri autómúzeuma

2015.02.18.

Csak a startpisztoly eldördülését várják az amerikai autógyártók a kubai piacnyitás kérdésében. Az idegenforgalom már dübörög, az azt kiszolgáló járművek - taxik, buszok - máris lecserélhetők lennének. A családi járgányokról nem is beszélve.

Őskövületek a havannai utcán

A kubai autópiacon - kis túlzással - 1959-ben megállt az élet. Ami akkor ott volt, az ott maradt, új autót pedig csak a szocialista tábor autóipara szállított a szigetországba. A kubai utcaképet így özönvíz előtti Chevrolet-ék, Chrysler-ek, Plymouth-ek, no meg kocka-Ladák uralják. Egyfajta időutazás ez, az USA kereskedelmi embargója következtében a kubaiak az ötvenéves vén csontokat toldják-foldják, bütykölik, de eddig valahogy életben tartották. Ennek hamarosan vége szakadhat, hiszen Barack Obama elnök meghirdette a nyitás politikáját, és erre a kubai vezetés támogatóan reagált.

Az amerikai belpolitikai küzdelem még zajlik a nyitás-pártiak és az embargó-pártiak között - olvasható a wardsauto.com hírportálon -, de az amerikai autóipari vezetők szerint a kubai piac már megérett a fejlesztésre. Persze vannak még nehézségek: a kereskedelmi korlátok fennállnak, az ország gazdasága továbbra is nagyrészt állami ellenőrzés alatt van. Emellett hiányzik a kereskedői hálózat és a pénzügyi infrastruktúra is, valamint rossz az útminőség. Ezzel szemben a piaci lehetőségek rendkívül vonzók Kubában, hiszen csupán 38 gépkocsi jut 1000 emberre.

Mivel a turizmus gyorsan fejlődik, nagy szükség lesz bérautókra, turistabuszokra, kisbuszokra, mindenféle négykerekűre. Az amerikai járműipar tavaly mintegy 1,9 millió járművet exportált, elsősorban a Kanadába és Mexikóba. Ha a szállítások valóban megindulnak Kubába, amely mindössze 90  van a Floridától, autógyártóknak el kell dönteniük, hogy az kubai piac a latin-amerikai marketing részlegekhez tartozik-e. Az amerikai autógyártók gyorsítják a termelést Mexikóban, ahonnan mintegy 3 millió járművet szállítottak 2013-ban a Karib-piacra. 

Az autóipari szakértők szerint a leendő kubai piacot kisebb, olcsóbb személyautók és a kisteherautók uralják majd. A megfizethetőség lesz a vezető értékesítési szempont, de ha a kubai kormány drákói adókkal sújtja az importot, akkor az üzletből nem lesz semmi.

Jámbor Gyula

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....