elektromos autó

Az új BMW iX megnövelt menetteljesítményét új típusjelzés is tükrözi. 2025 tavaszától a modell világszerte az iX xDrive45 , iX xDrive60 és iX M70 xDrive triumvirátusával válik elérhetővé. Az új BMW iX legfontosabb piaca az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Németország. A modell továbbra is a BMW Group dingolfingi gyárában készül, amely a müncheni központú vállalatcsoport legnagyobb európai üzemeként, valamint a prémium- és luxuskategóriájú modellek elsőszámú létesítményeként a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sorozatgyártási innovációin dolgozó kompetenciaközpontnak is otthont ad.
Az első és a hátsó tengelyen dolgozó egy-egy elektromos motornak köszönhetően az új BMW iX mindegyik modellváltozata elektromos összkerékhajtással érkezik meg az utakra. Az érezhetően nagyobb menetteljesítmény érdekében a mérnökök finomhangolták a hajtáslánc-technológiát és továbbfejlesztették vezérlőelektronikáját. Az új BMW iX xDrive45 maximális teljesítménye így 60 kilowattal / 82 lóerővel 300 kilowattra / 408 lóerőre nőtt, amely 1,0 másodperccel jobb, 5,1 szekundum alatt abszolvált nulla-százas sprintet eredményez. Az új BMW iX xDrive60 15 kilowattal / 21 lóerővel megnövelt maximális teljesítménye mostantól 400 kW / 544 lóerő, amelynek köszönhetően a nóvum 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája mindkét modell végsebességét 200 km/óránál korlátozza.
Az új BMW iX M70 xDrive minden korábbinál lebilincselőbb menettulajdonságokkal kecsegtet. A BMW M modell hajtáslánc-technológiája 30 kilowattal / 40 lóerővel erősebb, amely SPORT vezetési üzemmódban és aktivált Launch Control rajtprogrammal 485 kW / 659 lóerő maximális teljesítményben és 1 100 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki. Az új BMW iX M70 xDrive így 3,8 másodperc alatt letudja a nulla-százas sprintet.
Az új akkumulátorcella-technológia körülbelül 30 százalékkal 94,8 kWh nettó kapacitásúra növeli a BMW iX xDrive45 nagyfeszültségű akkumulátorának energiasűrűségét. A másik két modellváltozat esetében az energiatároló egység hasznos kapacitása 109,1 kWh (BMW iX xDrive60), illetve 108,9 kWh (BMW iX M70 xDrive).
Mi több, a hajtáslánc-technológia teljesítménysűrűségét mindegyik modellváltozat esetében a vezérlőelektronika új inverter-technológiája optimalizálja, amely a nagyfeszültségű akkumulátor és az elektromos motor között kiváltképp magas hatékonyságú energiaátvitelt garantál. Az új BMW iX xDrive45 akkumulátorának nagyobb energiasűrűségével és az összes modellváltozat esetében alkalmazott hatékonyságnövelő intézkedésekkel mindez akár 40 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot is eredményezhet, modellváltozattól függően. Egy feltöltéssel megtehető 563 – 701 kilométer (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságával az új BMW iX xDrive60 új mércét állít fel szegmensében. A nagyfeszültségű akkumulátor egy feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság a BMW iX xDrive45 esetében 490 – 602 kilométerre, míg a BMW iX M70 xDrive esetében 521 – 600 kilométerre nőtt.

Vezetés közben adaptív fékenergia-visszanyerő rendszer is fokozza a hatékonyságot. A MAX RANGE funkció akár 25 százalékkal is képes megnövelni a következő járműtöltő állomásig tartó tisztán elektromos hatótávolságot. Az új BMW iX xDrive45 kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) akár 175 kW töltési kapacitású DC ultratöltést is lehetővé tesz. A másik két modellváltozat esetében a maximális töltési kapacitás 195 kW. A kiváltképp hatékony töltési időkről a nagyfeszültségű akkumulátor optimalizált előkondicionálása, valamint az energiatároló egység optimális hűtéséért és fűtéséért felelős hőpumpa-technológia intelligens vezérlése gondoskodik. A nagyteljesítményű töltési kapacitások lehető legjobb kihasználása érdekében ráadásul a mérnökök a töltőáram-vezérlő technológiát is továbbfejlesztették. Az új BMW iX töltőaljzat-csatlakozójának fedele mostantól kioldógombbal nyitható.
A BMW iX kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) maximum 22 kW töltési kapacitású AC járműtöltést tesz lehetővé. A modell a többszerződéses Plug & Charge funkcióval is felszerelhető, a Connected Home Charging intelligens otthoni járműtöltés opciója pedig a napenergia-optimalizált és a terhelés-optimalizált járműtöltési lehetőségek, illetve a dinamikusan változó villamosenergia-tarifákhoz igazoló, költségoptimalizált járműtöltési lehetőségek előfeltételeit teremtimeg. Az újdonság opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján az új BMW Wallbox Plus is megtalálható.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
