eni

Eni – Túl a benzinkúton

2022.01.11.

A cég továbbra is a legszélesebb olajipari termékpalettát kínálja ügyfeleinek.

Immár 5 éve, hogy az Eni által üzemeltetett AGIP benzinkutak eltűntek Magyarország útjai mellől, de ez nem jelenti azt, hogy a vállalat is kivonult volna hazánkból. Sőt, a közlekedési kenőanyagok mellett szinte mindenre kínálnak megoldást, ami a járművekbe és egyéb gépi berendezésekbe szükséges folyékony alkatrész, ami a gépek üzemeltetéséhez szükséges. Íme egy gyors áttekintés.

Közlekedési kenőanyagok

Az Eni termékkínálatának legmeghatározóbb eleme egyértelműen az i-Sint termékcsalád. A cég olaszországi kutatóbázisán kifejlesztett olajcsalád kimagasló és megbízható teljesítményt, valamint extra motorvédelmet biztosít a korszerű belsőégésű motorok számára.

Az Eni i-Sint nagyteljesítményű motorolaj, amely alkalmas a benzin- és dízelüzemű járművek motorjaiba, legyen az akár részecskeszűrővel ellátott modell. Az olajok természetesen megfelelnek a főbb gyártók által támasztott követelményeknek.

Az Eni i-Sint tech változat pedig bizonyos gyártók speciális igényeire szabott kenőanyag. A megfelelőségi nyilatkozaton olyan gyártók neveit találjuk, mint a Mercedes-Benz, a BMW, vagy a VW-csoport.

Az Eni i-Sint és i-Sint tech topszintetikus és szintetikus technológiával készül. A technológia a felhasznált bázisolaj minőségére utal, a topszintetikus bázisolajok kimagasló minőségűek. Az elnevezések a vállalatcsoporton belül használatos fogalmak.

Az Eni i-Sint Professional olajok szintetikus technológián alapulnak és professzionális alkalmazási területen használatosak, kiváló ár-érték aránnyal.

Végül az i-Sint Bio tech család zárja a sort. A topszintetikus kenőanyag új generációs benzinmotoros és hibrid járművek belső égésű motorjaihoz használatos. Összehasonlítva a hagyományos 0W-20 viszkozitású termékekkel, az i-Sint Bio Tech 0W-20 a legmagasabb szintű üzemanyag-hatékonyságot garantálja. Nevét a különleges adalékanyagok mellett felhasznált bioészter összetevőknek köszönheti.

Nem maradnak olaj nélkül a young- és oldtimer tulajdonosok sem

Az Eni kínálatban tartja az i-Base családot is, amely ásványolaj-alapú termék és garantálja a hagyományos, régebbi technológián alapuló belsőégésű motorok precíz kenését. Az i-Base Professional verzió pedig a még korábbi járművek számára kínál magas minőségű kenési megoldást.

Immár 5 éve a piacon van az Eni klasszikus autókhoz kínált Agip Novecento nevű olaja, amely kifejezetten az oldtimer járművekhez lett fejlesztve. Nem csak megfelelőségében és márkanevében idézi a múltat a termék, hanem a régi korok dizájnját idéző „retro” csomagolás is összetéveszthetetlenné teszi. A termékcsalád nem csak motorolajat, hanem a váltókba és differenciálművekbe való speciális hajműolajat is tartalmaz.

Hajtóműolajok, fékfolyadékok, hidraulika olajok

Sokan bele sem gondolnak, hogy olajalapú kenőanyagokra nem csak a belsőégésű motorokban van szükség, hanem a gépészet számos területén: mindenhol, ahol kenésre, hűtésre van szükség, illetve a hidraulikus berendezésekben áramló folyadék is természetesen olaj alapú.

Az Eni hajtóműolajainak a Rotra nevet választotta. A termékek teljesítik a teljes váltópaletta szükségleteit, legyen szó hagyományos kézi váltóról vagy automatáról, illetve az áthajtóművek, differenciálművek is ilyen kenőanyagot igényelnek.

Egyébként a motor- és hajtóműolajok között az jelenti a legnagyobb különbséget, hogy mivel ez utóbbiaknak nagy sebesség és terhelés mellett is működniük kell, másféle formulákat tartalmaznak, mint a motorolajok.

A személygépjárművek hidraulikus fékrendszerrel vannak felszerelve. Ezt azt jelenti, hogy a fékbetétek mozgatásához és féktárcsára szorításához szükséges erőt olajalapú folyadék nyomása biztosítja, amelyet a pedállal hoz létre a járművezető. Természetesen ebben segít a jármű motorja által létrehozott, vagy külön szivattyú által generált vákuum.

A fékezés során felszabaduló hő miatt a fékfolyadékok úgy vannak megalkotva, hogy jelentős hőterhelés esetén is megőrizzék tulajdonságaikat. Csakhogy ezek hidrofil, vagyis vízvonzó tulajdonságú folyadékok. A vízből pedig könnyen képződik gőz a nyomás alatti és hőterhelésnek kitett rendszerben, a képződő gőz pedig összenyomható, ez drasztikusan csökkentheti a kifejtett fékerőt. Az Eni fékfolyadékjai a SAE-előírásoknak megfelelő formuláikkal hatékonyan akadályozzák meg a gőzbuborék képződést, így garantálva a biztonságos megállást minden körülmények között. Jó tudni, hogy a fékfolyadékokat 2-4 évente le kell cserélni a hidraulikus fékrendszerekben.

Említésre méltó, de egészen más terület a hidraulikus berendezésekben használatos folyadékok. Ezeket nem csak munkagépek, például markoló- és rakodógépek használják a gém- és kanálmozgatásra, hanem ugyanúgy jelen vannak a speciális futóművel szerelt személyautókban is, mint például korábbi Citroën modellek hidropneumatikus felfüggesztései.

És hogy teljes legyen a paletta

Járműveinkben még sokféle folyadék teljesít szolgálatot. A fagyálló folyadékok feladata a motor hűtési rendszerének üzemeltetése. Ez a folyadék áramlik a hűtőkörben, vagyis a motor és egyéb hűtendő alkatrészek csöveiben és a hőcserélőkben. Kritikus elvárás ezekkel a folyadékokkal szemben, hogy kemény mínuszok esetén se fagyjanak meg, hiszen a jégképződés hamar jelentős motorkárosodást okozna.

Az Eni ötféle változatban kínálja hűtőfolyadékjait, amelyek különleges összetevőik révén biztosítják a hatékony hőcserét, egyúttal fokozott korrózió elleni védelmet garantálnak. Az egyes típusok felhasználási területéről az Eni termékek honlapján lehet bővebb információt találni.

Ha valahol nem lehetséges a folyékony kenőanyag alkalmazása, akkor ott zsírral kell megoldani a kenést. Ilyenek a nyitott rendszerek, mint például a kerékcsapágyak. Az Eni kenőzsírjaira jellemző a magas hőmérsékletnek való kiváló ellenállóság, vagyis a cseppenéspont mentesség.

Nem említettük még a szélvédőmosót, pedig talán az egyik leggyakrabban használt (és újratöltendő) folyadék az autókban. Az Eni i-Care különböző kiszerelésekben elérhető szélvédőmosó folyadékjai télen-nyáron biztosítják a szélvédő hatékony tisztítását.

Kiegészítőként az Eni termékei között megtalálható az Autol M 200 Multispray. Ez az aeroszol kiszerelésű anyag kiválóan alkalmas rövid idejű korróziógátlásra, rozsdaoldásra és természetesen síkosításra is.

Végül, de nem utolsó sorban a napjainkban hiánya miatt sokat emlegetett és a modern dízel járművek számára nélkülözhetetlen AdBlue folyadékot kell említeni, amely szintén szerepel az ENI termékpalettáján.

Cikkünk megjelenését az Eni Austria GmbH Magyarországi Fióktelepe támogatta.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.18
Minden évben lehetne írni arról, hogy készüljünk fel a motorosokra az utakon, mert minden évben (....
2022.05.18
Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (....
2022.05.18
Több logisztikai szolgáltató figyelmeztető sztrájkja miatt átmenetileg leálltak a gyártósorok a....
2022.05.18
A brit gyártó akadályokat nem ismerő 4x4-es modellcsaládja tovább bővül a legtágasabb Defender 130....
2022.05.18
Januártól márciusig a Daimler Truck a vártnál sokkal jobban teljesített. A haszonjármű-gyártó most....
2022.05.18
Kamion és busz ütközött az M1-es autópályán - írja a Katasztrófavédelem. A busz kigyulladt, a....
2022.05.18
A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos....
2022.05.18
Biatorbágy térségében, az M0-ás autóút csomópontja közelében, a főváros felé vezető oldalon....
2022.05.18
A következő öt évben 150 millió forintnak megfelelő összeget költ méhek, pillangók, bogarak,....
2022.05.18
Az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák hatással voltak a Schaeffler első negyedévi eredményére....