abroncs

Érdemes-e használt gumiabroncsot venni?

2014.09.09.

Ősszel, amikor fel kell szerelni a téli abroncsokat, sokan elgondolkodnak, hogy vajon megéri-e használt gumikkal megoldani a cserét. A Magyar Gumiipari Szövetség néhány pontban foglalta össze a megfontolandó tanácsokat.

A használt gumiabroncs nem jó kompromisszum! A magyar gumipiacon mindenki megtalálhatja a számára legjobb ár/érték arányú, új, „0 km-es” abroncsokat!

Ne felejtsük: az autónk tapadását, fékezhetőségét és irányváltását nagy mértékben befolyásolja az a négy tenyérnyi méretű gumiabroncs felület, amelyen az autónk a talajjal érintkezik. Nem mindegy, hogy mire bízzuk az autónk és a családunk épségét! Az ország szinte minden településen, vagy annak közelében található jó minőségű szakműhely, vásárlás előtt kérjünk tanácsot szakembertől!

Ha viszont mindenképpen használt gumi vásárlása mellett kényszerülünk dönteni, legalább a következő szempontokat vegyük figyelembe:

  • Kerüljük a vásárokat, piacokat, ahol kéz alól, „teherautóról leesett” vagy bizonytalan feketeimportból származó gumiabroncsokat árulnak. Az alacsony ár könnyen megbosszulja magát: már a felszerelésnél vagy az első úton kiderülhet, hogy közlekedésre alkalmatlan dolgot sóztak ránk. Ugyanez vonatkozik a bizonytalan eredetű és online beszerezhető gumiabroncsokra is.
  • Vigyázzunk a külföldi online vásárlásokkal is, mert az esetben a számla Magyarországon nem érvényes, és meghibásodás esetén a garanciát ez esetben nem lehet érvényesíteni.
  • Mindig ott vásároljunk, ahol hivatalos számlát adnak a megfelelően tárolt abroncsról, és fel is szerelik azokat.
  • A kiválasztott gumiabroncson ne legyenek repedések, anyaghiányok, és szakadások. Vizsgáljuk meg az abroncs oldalfalát: ha egy fél pingpong labda méretű kidudorodást látunk, akkor az abroncs szálszakadt. Ez selejt, nem szabad megvenni.
  • Vizsgáljuk meg a gumiabroncs belsejét is, hogy ott nincsenek-e repedések, gumimorzsalék, dörzsölésre utaló jel, elszíneződés, mert ezek arra utalnak, hogy az abroncsot alacsony nyomással, vagy túlterheléssel használták
  • Profilmélység: téli gumiknál 4 mm az ajánlott minimális futófelületi bordamélység. Az ennél alacsonyabb mintázattal rendelkező abroncsok már alkalmatlanok a téli közlekedésre, de a valami ismeretlen autós által csak félig elkoptatott abroncsok használati körülményeiben is történhettek olyan események, melyek nagyban befolyásolhatják az abroncs további biztonságos használatát.
  • Használt gumiabroncsra is érvényes: mindig párban vegyük, illetve szereltessük fel őket. Csak azonos gyártmányú, profilú és egyenletesen kopott futófelületű abroncsokért érdemes pénzt kiadni.
  • A hazai gumiforgalmazók az új abroncsok után környezetvédelmi termékdíjat és ÁFÁ-t is fizetnek a költségvetésnek, ezzel hozzájárulva a vásárlók által lecserélt használt gumik megsemmisítéséhez, környezetkímélő feldolgozásukhoz. Mivel a használt gumik nagy része illegálisan a kötelező adók és díjak megfizetése nélkül kerül be az országba, ezért az ilyen abroncsok megvásárlásával csak a fekete-kereskedelem erősödik.

A Magyar Gumiipari Szövetség továbbra is a legjobb, a közlekedés szempontjából legbiztonságosabb és a szakemberek által is javasolt megoldást támogatja, azt, hogy új gumiabroncsokkal oldjuk meg a lecserélendő gumik pótlását. Csak az újonnan és hivatalos számlával együtt vásárolt gumiabroncshoz jár garancia és kötelezően a gumiabroncs címke. Vásárlás előtt járjunk utána autónk gyártói képviseletnél vagy kérjük ki gumiszerelő szakember véleményét, hogy milyen típusú és méretű abroncs lenne a legalkalmasabb. 

A választék óriási, jó eséllyel mindenki megtalálja az autózási szokásainak és a pénztárcájának egyaránt megfelelő megoldást.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....