márkarangsor
Márciusban az európai autópiac valamelyest felsóhajthatott. A január-februári csökkenés után közel másfél millió új eladást regisztráltak, ami 3,2%-os növekedést jelent az előző év márciusához képest.
Spanyolországban volt a legnagyobb a fellendülés (+23,2%), örülhetnek az Egyesült Királyságban is (+12,4%) és Olaszországban is pozitív a szaldó (+6,3%). Németországban és Franciaországban viszont csökkent az értékesítések száma (-3,9% illetve -14,5%).

Márciusban a Peugeot 208 (benzin) nyerte el az „Európában legtöbb regisztrált új autó” címet, ezzel az addigi vezető Dacia Sandero a második helyre csúszott, de továbbra is ez a kedvenc, ha megnézzük a negyedév összesített eredményeit. (Egyébként a Peugeot 208 már korábban is volt aranyérmes az öreg kontinens eladási rangsorában.) Jelentős növekedést tapasztalt a Volkswagen Tiguan (+42%), míg a Golfot jóval kevesebben keresték (-17%).

A Tesla a regisztrációk 30%-os csökkenését jelentette, de ez a mélyrepülés nem újkeletű. Ez volt az egyik legjelentősebb visszaesés a márkák között, ezt a negatív hullámot csak a Mitsubishi (-43%) és a Lancia (-73%) múlta felül.
Az autóházak rangsorolásában a Volkswagen, a Stellantis és a Renault csoport uralja a piacot.

Forrás: it.motor1.com